Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beschermlaag Water stroomt niet weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik ben bezig met een honda civic uit 91 een beetje op te krikken met de kennis die ik heb en met wat zoeken op het internet.

Nu wil ik hetvolgende oplossen. Als mijn auto in de regen staat of hij is net gewassen dan stroomt het water niet goed weg. Er blijven druppels over de gehele auto liggen en als je de auto in de wax wil zetten na de was is dat vrij lastig omdat het drogen erg lang duurt en er dan dus weer vuil op komt.

Is er 1 of ander goedje dat je auto weer die 'beschermlaag' teruggeeft' waarmee het water er weer makkelijker af gaat lopen.

Deze vraag klinkt mischien een beetje 'overkill' voor een auto en je kan denken niet zeuren en rijden maar het komt er namelijk op neer dat ik de auto zelf een beetje aan het restaureren ben en de lak op de meeste platen er nog gewoon goed uitziet.

[LTS][MTS][HTS]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:37

momania

iPhone 30! Bam!

Gewoon een keer goed wassen en goede was gebruiken?

Met een ontvetter/sop eerst helemaal soppen... daarna met hete zeem helemaal droog trekken en als de auto droog is op je gemak in de was zetten.

Dat er dan druppels op blijven staan is goed. Als het egaal water is dat erop blijt staan, staat hij niet goed in de was :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Volgens mij heet dat goedje: Wax. ;)

Je zult toch moeten wachten tot de auto een keer droog is of je moet hem zelf afdrogen. Ga je de lak eerst nog behandelen met Commanadnt of zo? Kun je vaak de lak flink mee opknappen (nouja, afslijten dan).

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
momania schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:31:
Dat er dan druppels op blijven staan is goed. Als het egaal water is dat erop blijt staan, staat hij niet goed in de was :)
Heb 'goede' was en wax. Van dat schildpaddenmerk.. Maar waarom loopt het water bij een nieuwe auto dan wel beter van de auto af ?

@Bootstrap Ik gebruik lieven niet commandant, alleen in worst case zeg maar. Want zoals je zelf al zegt 'afslijten'. Ik denk niet dat dat bevordelijk is :p.

[ Voor 33% gewijzigd door Emiel1984 op 25-08-2006 21:38 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Het oppervlak van nieuwe auto's is superglad vergeleken met het oppervlak van lak die 15 jaar geleden is opgebracht en vervolgens 15 jaar aan weer en wind heeft blootgestaan lijkt me.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

emiel1984 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:35:
[...]

Heb 'goede' was en wax. Van dat schildpaddenmerk.. Maar waarom loopt het water bij een nieuwe auto dan wel beter van de auto af ?
Je lak verouderd wat, dan wordt hij wat ruwer enzo.. :)

Echt goed schoonmaken helpt nog wel eens. 1 keer soppen is dan niet genoeg, je moet dan echt met een goede ontvetter aan de gang ipv auto shampoo :)

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is met het lichtste polijst middel dat je kan vinden een stukje proberen te polijsten (met zo schijf op een boormachine ofzo). Daarmee kan je de lak wel weer goed glad krijgen :)

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
momania schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:37:
[...]
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is met het lichtste polijst middel dat je kan vinden een stukje proberen te polijsten (met zo schijf op een boormachine ofzo). Daarmee kan je de lak wel weer goed glad krijgen :)
Dat polijsten heb ik ook wel is aan gedacht alleen wordt me overal wel afgeraden dit met een boormachinekop te doen. Of zijn er hier mensen die zo een reactie een beetje overdreven vinden ?(en het dus eigenlijk gewoon kan zonder problemen)

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 25-08-2006 21:41 ]

[LTS][MTS][HTS]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

emiel1984 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:40:
[...]

Dat polijsten heb ik ook wel is aan gedacht alleen wordt me overal wel afgeraden dit met een boormachinekop te doen. Of zijn er hier mensen die zo een reactie een beetje overdreven vinden ?
je kan ook eerst een stukje met de hand doen idd. gewoon ff proberen.
wel special super fijne polijst kopen, niet vergissen daarin anders heb je straks helemaal geen lak meer :+

Ik deed het zelf altijd met een dingetje op perslucht met kleine schijfjes erop, soort harde wattenschijfjes.. ging perfect :)

Verwijderd

Een boormachine draait veel te hard hiervoor. Polijstmachines hebben een laag toerental aanders loop je het risico dat je je lak beschadigt in plaats van opknapt.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb mijn Corolla uit 1993 toevallig net helemaal opgepoetst en gepolijst. Het gaat hier om een rode auto die flink verkleurd was in de 12,5 jaar die hij nu oud is. Met Commandant 4 (groen blikje, ergens tussen de 5 en 10 euro) kun je de bovenste laag van je lag af polijsten. Veel autobedrijven laten dit al doen door een professioneel poetsbedrijf, maar je kunt dat zelf prima met de hand doen. Reken erop dat het met de hand wel iets wordt wat je niet in 1 dag af gaat krijgen, je moet dat polijst nml met flinke kracht uitwrijven, na een uurtje poetsen heb je geen armen meer over ;)

Daarna netjes in de was zetten (direct doen! De beschermende laag is nml van je lak af) en je auto is weer als nieuw :9 Pas overigens op met dat spul bij kunststof onderdelen, daar is het niet geweldig voor...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Volgens mij is er ook wel spul te koop om kunstof weer op te leuken, maar ook wel eens gehoord dat het soms ook niet zo gek duur is om gewoon nieuw te kopen en dat het echt veel voor de auto doet.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou eens gaan kijken naar meguiar's, ik denk aan het quick clay detailer setje, samen met het 3 stappen herstelsysteem. Goede shampoo erbij en je bent het heertje.
http://www.meguiars.nl/

En voordat we hier de "meguiars/autoglym" rants krijgen:
http://www.autoglym.nl/
bvodywork shampoo
paint renovator
super resin polish
extra glosh protection

Dan kan je je haren erin kammen.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1