Ik ben een uitdaging aangegaan die mijn technische pet te boven gaat vrees ik 
Ik heb een Xseries server 205 aangeschaft. Hierin vind ik een SCSI Raid-Controller; De Serve-Raid 4H controller.
De server heeft op deze kaart 3 schijven aangesloten zitten; alledrie dezelfde, een 18,2gb 10k scsi schijf. Ik wil deze 3 schijven in 1 raid 5 config plaatsen en daar mijn OS op draaien.
Nu heb ik zitten speuren op de IBM support site. Voorzover ik begrijp, moet ik een bootdisk hebben. Die heb ik dus. Op die bootdiskette, heb ik het programma PRAID gezet, want dat is nodig om Raidsets in te stellen. Vervolgens, moet je die met enkele parameters naar een policies file wijzen, waarin staat beschreven welke raid set er opgezet moet worden.
En hier loop ik vast
http://publib.boulder.ibm....tools.doc/praid_exe.html
Ik heb dus zelf al:
Bootdisk gemaakt met Praid erop,
me gekgezocht naar een manier om dit gaande te krijgen.
Volgens de handleiding zijn er enkele standaard opties te gebruiken, en standaard policies:
PRAID /d /y /b /a
*Creates a script to configure all RAID controllers in the system using default settings.
/d Does not prompt before setting controllers to the factory-default settings.
/y Performs drive synchronization, when required, without prompting.
/b Runs the output-script file automatically on exit.
/a This example is especially useful for unattended scripted installs.
Dit commando voert inderdaad 4 acties uit op de server, maar na elke actie krijg ik de melding 'bad command or file name'
Heeft iemand ervaring met deze server?
Ik heb een Xseries server 205 aangeschaft. Hierin vind ik een SCSI Raid-Controller; De Serve-Raid 4H controller.
De server heeft op deze kaart 3 schijven aangesloten zitten; alledrie dezelfde, een 18,2gb 10k scsi schijf. Ik wil deze 3 schijven in 1 raid 5 config plaatsen en daar mijn OS op draaien.
Nu heb ik zitten speuren op de IBM support site. Voorzover ik begrijp, moet ik een bootdisk hebben. Die heb ik dus. Op die bootdiskette, heb ik het programma PRAID gezet, want dat is nodig om Raidsets in te stellen. Vervolgens, moet je die met enkele parameters naar een policies file wijzen, waarin staat beschreven welke raid set er opgezet moet worden.
En hier loop ik vast
http://publib.boulder.ibm....tools.doc/praid_exe.html
Ik heb dus zelf al:
Bootdisk gemaakt met Praid erop,
me gekgezocht naar een manier om dit gaande te krijgen.
Volgens de handleiding zijn er enkele standaard opties te gebruiken, en standaard policies:
PRAID /d /y /b /a
*Creates a script to configure all RAID controllers in the system using default settings.
/d Does not prompt before setting controllers to the factory-default settings.
/y Performs drive synchronization, when required, without prompting.
/b Runs the output-script file automatically on exit.
/a This example is especially useful for unattended scripted installs.
Dit commando voert inderdaad 4 acties uit op de server, maar na elke actie krijg ik de melding 'bad command or file name'
Heeft iemand ervaring met deze server?