Toon posts:

[XP sp2] Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Proffessional sp2 UK edition

Probleem:
Ik start de computer op, bios geeft alles keurig aan.
Hij boot verder en ik krijg het Windows XP loading scherm te zien, vervolgens komt het o zo mooie blauwe beeld en verschijnt ook de cursor op het scherm (deze is te bewegen). En dan blijft hij hangen.. Ik krijg niet de mogelijkheid om mijn password in te vullen (fast user switching en welcome screen staat uit, heb dus classic login look).

Ook Safe-Mode geprobeerd, maar tevergeefs.

Iemand een oplossing/mogelijkheid of ander ideetje :)

edit:

Laatste handelingen waren niets anders dan het dagelijks gebruik van email, office en internet. Ook ben ik voorzien van de nodige virusscanners/firewalls etc

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 21:01 ]

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Winxp pro cd pakken , daarvan van booten . Hierna de optie kiezen om winxp te reparen . Daarna kom je in een soort ms-dos scherm terecht . Kies hier voor je toetsenbord , standaard toetsenbord gewoon even 5 sec wachten, kies hierna voor je winxp installatie bijv optie 1.
Daarna zie je c:\windows typ hier in : chkdsk /r/p
als dit klaar is typ je in : fixboot c:
Hierna even herstarten , en 9 van de 10x werkt xp weer

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
marc181982 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:03:
Winxp pro cd pakken , daarvan van booten . Hierna de optie kiezen om winxp te reparen . Daarna kom je in een soort ms-dos scherm terecht . Kies hier voor je toetsenbord , standaard toetsenbord gewoon even 5 sec wachten, kies hierna voor je winxp installatie bijv optie 1.
..dan heb je wel zo'n floppy nodig..

Heb je al de safe mode geprobeert? Als die het wel doet moet je even een sysrestore doen, naar een paar dagen geleden.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Was al aan het draaien... Tevergeefs :(
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:05:
[...]

..dan heb je wel zo'n floppy nodig..

Heb je al de safe mode geprobeert? Als die het wel doet moet je even een sysrestore doen, naar een paar dagen geleden.. :)
In OP staat dat Safe-Mode ook niet werkt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 21:07 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Krijg je zo'n gewoon 'blauw scherm', of echt een BSOD? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Als het een BSOD is; schrijf die code op! Waarschijnlijk heb je dan last van brak geheugen. Is het geen BSOD, ben ik bang dat je moet back-uppen, en Windows opnieuw moet installeren...

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:07:
Krijg je zo'n gewoon 'blauw scherm', of echt een BSOD? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Als het een BSOD is; schrijf die code op! Waarschijnlijk heb je dan last van brak geheugen. Is het geen BSOD, ben ik bang dat je moet back-uppen, en Windows opnieuw moet installeren...
Geen BSOD [was ik niet duidelijk genoeg in], was het maar zo dan hadden we iig een code met oorzaak :)

Backup is aanwezig... maar ben weer een avond zoet met een herinstall

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk dat het de PageFile is (staat op andere partitie)??

Verwijderd

Als deze methode niet werkt kun je ook nog een repair-installatie uitvoeren. Deze installeert alleen windowsbestanden opnieuw maar laat de rest ongemoeid. Booten van XP cd, enter drukken, als daarna de keuze van "R" voor repareren wordt geboden deze keuze maken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:18:
Is het misschien mogelijk dat het de PageFile is (staat op andere partitie)??
Staat die altijd al op een andere partitie, of pas net? Ik heb 'm hier over twee schijven uit gesmeerd, en dat loopt gewoon goed.

Bovendien wordt je pagefile gewist als je je PC afsluit, behalve als je dit DMV een regedit veranderd hebt..
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:27:
[...]

Als deze methode niet werkt kun je ook nog een repair-installatie uitvoeren. Deze installeert alleen windowsbestanden opnieuw maar laat de rest ongemoeid. Booten van XP cd, enter drukken, als daarna de keuze van "R" voor repareren wordt geboden deze keuze maken.
Je geeft nu een samenvatting van het bericht in je quote :X

[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 25-08-2006 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:31:
[...]

Staat die altijd al op een andere partitie, of pas net? Ik heb 'm hier over twee schijven uit gesmeerd, en dat loopt gewoon goed.

Bovendien wordt je pagefile gewist als je je PC afsluit, behalve als je dit DMV een regedit veranderd hebt..

[...]

Je geeft nu een samenvatting van het bericht in je quote :X
Altijd op andere partitie gestaan... Het is echt heel vreemd hoor... Ik krijg dus geen loginscherm bij het opstarten, maar als ik naar de recovery console ga vraagt hij wel op het admin password... dus de account is nog steeds aanwezig.

Verwijderd

@The_Zeroorez

Repairconsole en repair-installatie zijn 2 verschillende methodes.
De repairconsole is een dosomgeving waarin je alleen doscommandos in kan toetsen en verschijnt na het intoetsen van "R" in het eerste menu.
Repair-installatie verschijnt pas nadat je in het eerste menu op "enter" hebt gedrukt en ziet er uit als een hele nieuwe installatie.
Pagina: 1