[XP] Kan geen vasteschijfstations vinden bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Als zovelen heb ook ik problemen met het installeren van Windows XP op mijn nieuwe systeem met Sata II harddisk. Ik heb heel veel topics doorgelezen over mensen met hetzelfde probleem. Overal worden twee oplossingen aangekaart. Oplossing 1: zet je harddisk als IDE in de BIOS (dat is niet mogelijk in mijn BIOS). Oplossing 2: druk tijdens de installatie op F6 en installeer Sata drivers. Ik heb een ConroeXfire-Sata2, maar ik kan geen echte Sata drivers vinden voor dit moederbord. Natuurlijk heb ik wel hier gekeken: http://www.asrock.com/sup...?Model=ConRoeXFire-eSATA2

Ik heb de SATA RAID Driver gedownload en op diskette gezet. Die had ik geinstalleerd en toen Windows XP geinstalleerd en alles leek goed te gaan. Totdat er ineens een foutmelding kwam tijdens de installatie en er stond dat ik het nog een keer moet proberen. Sindsdien kom ik niet verder dan het scherm waarin staat: Windows heeft geen vasteschijfstations kunnen vinden. Ook niet als ik van te voren de SATA RAID Driver geinstalleerd heb mbv F6.

Nu zit ik dus helemaal vast en ik zou niet weten hoe ik nu XP nog moet installeren.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Heb nog wat zitten pielen met die Sata Raid drivers van de Conroexfire en nou installeert hij Windows wel ineens. Tijdens de installatie vroeg hij of ik Sata drivers van de Windows CD wilde installeren, dat heb ik gedaan. Toen werkte het wel!

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1