Dolby Digital kopen.....of niet

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ik heb nu al een heel tijdje de hollywood+ kaart en ben er dik tevreden mee. Er zit een Dolby Digital out op en ik vraag me af of ik een cambridge setje zal gaan kopen.
Mijn vraag, is het de moeite om zoiets te kopen, zit er power in, klinkt het mooi en helder, kan ik het beste een aparte geluidskaart (ik heb nu een creative pci 128)kopen waar ook Dolby Digital out opzit (zoiets als een soundblaster live) of alleen het setje boxen en hem op m'n hollywood kaart aansluiten?

Thanks anyway mr._Anderson *D

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ik zou zeker NIET voor creative gaan. Ik heb een aantal creative setjes gehoord, en ik ben toch wel een beetje audiofiel, en moet zeggen dat dit niet een kwestie van smaak is, maar van kwaliteit is.

En die laat veel te wensen over. Nou hoor ik al mensen 'niet, creative is heel goed !!!!'. Ga dan is bij jezelf denken : hoeveel setjes van vergelijkbare prijzen heb ik al gehoord (echte merken dan, Altec Lansing, Midiland, Labtec, Videologic).

Ik heb verschillende gehoord, en dit heb ik geconcludeerd : Creative subwoofers zijn totaal NIET in staat om mooie strakke bas te geven, alleen een bonk, en de middentonen laat ook te wensen over. Dit komt omdat de conus oppervlak van de middentoners te klein is. Hoge tonen missen letterlijk, ik denk dat het bij 15 khz wel ophoud. Ga gewoon voor Altec Lansing, Midiland of Videologic. Labtec heeft geen Dolby Digital setjes.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Hmmm, ik zou gewoon wat meer geld opzij leggen en dan een beter setje kopen hoor, die cambridge-setjes zijn in mijn ogen echt bagger! Je betaalt nu iets van 500-600 gulden, terwijl het niet klinkt. Dan kun je beter doorsparen voor wat beters, ik had eerst ook een Sony receiver maar niet echt het geld om er al de speakers bij te kopen die ik wilde. Toen heb ik een tijdje met 5 JVC speakers van een stereosetje gedaan (gebruikt gekocht bij een audio-speciaalzaak voor 50p/s) en dat klonk al verbazend goed, maar de KEF's die ik nu heb rulen toch echt big-time hoor! :9

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Crasher, je hebt gedeeltelijk gelijk. Want hij moet er natuurlijk wel het geld in willen steken. En voor een wat mindere prijs zijn er best leuke setjes met DD te krijgen (en NIET creatve).

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Yep, da's zeker waar. Maar ik moet JT gelijk geven dat Creative/Cambridge wbt DD zwaar zuigt...

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Crasher : heb jij wel is die andere setjes gehoord van Midiland/Videologic/Altec Lansing ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ja, die heb ik weleens gehoord en er komt best een goed geluid uit, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt, dan zijn alle "echte" speakerfabrikanten nergens met hun prijs/kwaliteit-verhouding. Ik gaf je overigens al gelijk in de post hierboven, maar dat komt er blijkbaar niet helemaal duidelijk uit, sorry.

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik heb zelf de ATP3 van Altec, Perfect!

Mooi vol geluid, toevallig zaterdag nog in een zaal van 6*12 bij het opruimen flink hard gezet. Komt echt tot zijn recht.

Ik weet dat er ook een ATP5 moet zijn (atp3 = 2 speakers + HOUTEN subwoofer)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Koop gewoon geen setje... koop een echte DD/DTS receiver (Sony 840 is niet al te duur), en ervaar echte DD/DTS!!!

PC speakers zuigen vergeleken met een paar echte speakers en een echte versterker!

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Chilly_willy, je hebt wel gelijk tot een bepaalde hoogte. Niet alle mensen hebben zoveel geld (over) voor een DTS setje en stellen niet zo ontzettend hoge eisen aan hun audio, dan zijn die setjes van 800 gulden wel een leuk alternatief, heb je toch redelijk surround voor een aardig bedrag. De 840 die jij voorstelt kost al iets van 1000 gulden, en dan moet je er nog een beetje redelijke speakers aan hangen, dan kom je toch al gauw op zo'n 3000 gulden ofzo, en veel mensen vinden dat nou net weer teveel.

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Op maandag 29 januari 2001 11:51 schreef crasher het volgende:
Ja, die heb ik weleens gehoord en er komt best een goed geluid uit, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt, dan zijn alle "echte" speakerfabrikanten nergens met hun prijs/kwaliteit-verhouding. Ik gaf je overigens al gelijk in de post hierboven, maar dat komt er blijkbaar niet helemaal duidelijk uit, sorry.
crasher....waarom zeg je sorry ??? Als je je aangevallen voelt om de een of andere reden, sorry. Maar zou niet weten waarom...:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 16:32 schreef JT het volgende:

[..]
crasher....waarom zeg je sorry ??? Als je je aangevallen voelt om de een of andere reden, sorry. Maar zou niet weten waarom...:)
Nou, uit dat bericht viel niet goed te halen dat die setjes best leuk zijn en dan zou het dus echt overkomen alsof mijn setje het enige ware is en de rest troep, vandaar. :)

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Dank je, getuige van je goede opvoeding :D Maar om die reden hoef je tegen mij geen sorry te zeggen, ik heb nix aanvallends bedoelt :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Thanx, ik zal het aan m'n ouders doorgeven! :)

• Pepe
  • Laatst online: 10-01-2025

Pepe

Ik ben erg te spreken over de geluidskwaliteit van mijn DTT 2500, zeker gezien de prijs (F 450,-). Die is absoluut beter dan een vergelijkbare installatie van die prijs. Ik heb het wel in een PC opstelling staan, dus probeer er niet een hele woonkamer mee te bestrijken. De kwaliteit va het geluid is uitstekend, wellicht dat het niet kei- en keihard kan, maar ach....ik heb ook buren.

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Pepe, welke speakers van dezelfde prijs heb jij dan gehoord ?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1