Toon posts:

3d goggles

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Op t net ben ik een aantal mogelijkheden tegen gekomen voor de aanschaf van een 3d brilletje.
Prijzen varierend van 2,50 (het kartonnen exemplaar) tot 1500 euri ( 2 beeldbuizen op een brilletje) :)
Nu lijkt me dat er tussen de 50 en de 100 euri ook een redlijke kwaliteit te krijgen is.

Het principe is me bekend, het brilletje maakt je links en recht om en om blind, het beeldscherm genereert iedere keer een ander beeld en voila de kogels vliegen recht op je af. :P

Nu wil ik graag het volgende weten:
Is dit nu echt zo spectaculair?
werkt dit met alle games/dvd's?
werkt het op mijn pc?
waar krijg je deze gadgets?
en welke raden jullie me aan?

Ik wil dit ding o.a gaan gebruiken voor 3d gaming en 3d design progs/sims

relevante compo's op m`n pc
MOBO asus m2n-e
CPU AMD athlon 64 x2 4200+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
GRAka nvidia GeForce 7600 GS (asus extreme EN7600GS/HTD)
2 GB werkend geheugen
+/- 1,5 TB vast geheugen
e.a. goodies

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mijn eerste GeForce zat zon brilletje. Het effect is super plezant, maar na een uur werd de hoofdpijn te erg. Mijn advies: kijk of het brilletje minimum 60 Hz per oog bereikt, dus 120Hz in totaal, anders zul je er snel last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
M`n scherm staat nu ingesteld op 75 hz, zit ik er dan 15 hz boven of 45 erbeneden??
correctie 76 hz

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 20:53 ]

Verwijderd

nee, het idee is dat de bril meer "klappert" dan 60 keer per seconde, dus switcht tussen links en rechts.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan zit ik goed..
Maarre, waar en wat aan te schaffen??

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 23:33

SpamLame

niks

Had ergens vernomen dat dat alleen werkt met een CRT, maar zie dat niet in je post staan of je nu LCD of CRT hebt

Verwijderd

hierzo staat nog een intressant artikel http://www.guru3d.com/stereo/

Verwijderd

Topicstarter
o, das een goeie,
ik zit nu te kijken naar een TFT 19'' BENQ FP91G X 4ms
CRT zegt me even niks, m`n kennis is niet meer zo up to date

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:00:
o, das een goeie,
ik zit nu te kijken naar een TFT 19'' BENQ FP91G X 4ms
CRT zegt me even niks, m`n kennis is niet meer zo up to date
je hebt ook geen up-to-date kennis nodig om CRT te herkennen, dat zijn namenlijk nog die oude monitoren met beeldbuis

Het lijk te trouwens niet kloppen dat 3D goggles alleen op CRT werken, als je kijkt naar de manier waarop de monitor het beeld moet projecteren maar het niet uit of het nou op CRT, LCD of TFT is

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
:o oow :o
Duz dat betekent dat ik `t kan shake met m`n nwe.. (TFT werkt dus niet???)

Ik heb m`n ouwe nog niet zo lang geleden weggegeven, das minder duz.
Of ik m`n pc koppelen aan m`n tv, dan worden weer dingen mogelijk gemaakt
(moet ik wel ff checke of dit een 100 hz is)

(reactie timing offset)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 21:10 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SpamLame schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:57:
Had ergens vernomen dat dat alleen werkt met een CRT, maar zie dat niet in je post staan of je nu LCD of CRT hebt
Van wat ik begrepen heb, is dat er ook nieuwe soorten zijn/in ontwikkeling met USB aansluiting :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, hier wordt ik vroliijk van :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:01:
[...]

je hebt ook geen up-to-date kennis nodig om CRT te herkennen, dat zijn namenlijk nog die oude monitoren met beeldbuis

Het lijk te trouwens niet kloppen dat 3D goggles alleen op CRT werken, als je kijkt naar de manier waarop de monitor het beeld moet projecteren maar het niet uit of het nou op CRT, LCD of TFT is
Lijkt mij trouwens ook niet logisch.
Het beeldscherm laat om en om een ander plaatje zien, welk soort scherm je ook hebt. De bril laat vervolgens maar 1 beeld aan 1 oog zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:14:
[...]
Lijkt mij trouwens ook niet logisch.
Het beeldscherm laat om en om een ander plaatje zien, welk soort scherm je ook hebt. De bril laat vervolgens maar 1 beeld aan 1 oog zien.
jij hebt het mooie verhaaltje van Guru3D niet gelezen, anders wist je welke truukjes ze gebruiken om je bovenkamer te foppen, hier dieplink omdat ik je zo'n aardige gozer vind :+ http://www.guru3d.com/stereo/general/

Verwijderd

Topicstarter
Jaha :Y , das een mooi verhaaltje met leuke plaatjes :+ .
Ik snap idd wat de bedoeling / het principe is. d:)b Het is niet echt 3d beeld , maar je denkt dat het wel 3d is, dus daarom zie je 3d

Dus ik ben op zoek naar een brilletje met zo groot mogelijke glazen, omdat je hiermee een groter gezichtsveld hebt. Draadloos, maar toch licht voor het comfort. B-)

Dan blijft er nog 2 dingen over:
-De software.
Wat kun je d`r mee? Hoe goed is de software? (zolang het niet Microsoft gelicicicicentiieeerd 8)7 is zal het wel zonder bugs lopen en anders hopen dat er een goede bandenplakset te downloaden is).
-Plaats van aanschaf.
Bij de lokale computerboer zie ik geen schappen vol met die dingen liggen, dus zal bestellen via internet een andere optie zijn. ff moeten zoeken, maar ik denk dat `t de ED 3D Bril, draadloze versie gaat worden.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:10:
Jaha :Y , das een mooi verhaaltje met leuke plaatjes :+ .
Ik snap idd wat de bedoeling / het principe is. d:)b Het is niet echt 3d beeld , maar je denkt dat het wel 3d is, dus daarom zie je 3d

Dus ik ben op zoek naar een brilletje met zo groot mogelijke glazen, omdat je hiermee een groter gezichtsveld hebt. Draadloos, maar toch licht voor het comfort. B-)

Dan blijft er nog 2 dingen over:
-De software.
Wat kun je d`r mee? Hoe goed is de software? (zolang het niet Microsoft gelicicicicentiieeerd 8)7 is zal het wel zonder bugs lopen en anders hopen dat er een goede bandenplakset te downloaden is).
-Plaats van aanschaf.
Bij de lokale computerboer zie ik geen schappen vol met die dingen liggen, dus zal bestellen via internet een andere optie zijn. ff moeten zoeken, maar ik denk dat `t de ED 3D Bril, draadloze versie gaat worden.
Je hebt aparte drivers nodig voor je videokaart normaal gesproken, nVidia is de enige die Stereo drivers heeft zo goed ik weet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mjah, ik denk dat TFT iets te traag is om prettig 3D beeld te doen.
Je zal moeten zorgen dat je schermpje minstens 100hz doet.
Zo'n brilletje flippert dan dus 100 keer per seconde, 50 beeldjes voor elk oog. Minder dan dat wordt zwaar hoofdpijn na een uurtje kijken. (60hz betekent dus 30 beeldjes per seconde in je bril, ouch...)
Waarschijnlijk zal je om dat te halen de resolutie van je scherm omlaag moeten doen, zodat die 100hz kan halen, maar dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit, omdat TFT niet zo mooi beeld meer geeft als het buiten zijn native resolutie draait.

Anyway, nVidia is de enige met 3D Stereo drivers, maar dat werkt niet op alle kaarten afaik.
Daar hoort nl een bril bij die je op de videokaart kan aansluiten.
Ik heb het ooit gehad met een GeForce2 kaart van Asus (de V7700 Deluxe). Die had zo'n speciale 3D Stereo uitgang.
Volgens mij was er wel een versie van die bril, gemaakt door het merk Elsa, die een tussenstukje op je VGA uitgang zette om het refresh signaal af te tappen.
Dat werkte ook alleen op nVidia kaarten voor zover ik weet, aangezien dat aftapje hetzelfde was als wat er normaal in de kaart zelf verwerkt zat.

Of in de huidige nVidia kaarten nogsteeds ondersteuning aanwezig is weet ik niet zeker, maar het zou zeker kunnen.
De drivers zijn iig 100% transparant tegen de software. Dus in je programma's merk je er niks van (behalve dan dat je beeld nergens op lijkt als je 3D stereo aan zet, en je bril af)

Volgens mij kan je die brilletjes eigenlijk alleen nog maar 2dehands krijgen.
Tegenwoordig zijn de brillen gewoon uitgerust met een paar schermpjes, en dat zou een stuk fijner moeten zijn iig.
Misschien dat er op Inkoopacties.net een inkoopactie voor van die brillen is.
Heel erg duur zullen ze niet meer wezen volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 26-08-2006 08:29 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1