Geluidsvertraging home cinema set met externe apparaten

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
De titel zegt het al ongeveer. Ik heb sinds een paar dagen een home cinema set en als ik een extern apparaat aansluit dan komt het geluid te laat uit de boxen waardoor ik dus een echo hoor (wanneer het geluid bv tegelijk ook uit de tv komt) en beeld en geluid dus ook niet helemaal gelijk lopen.

de home cinema set:
http://www.samsung.com/nl...stems/archive/ht_up30.asp
handleiding:
http://downloadcenter.sam...809185848593/EN/main.html

de tv is een toshiba 55cm (een ouderwetse, geen lcd-tv ofzo)

dit heb ik allemaal geprobeerd, overal het zelfde probleem:
-tulp van playstation2 naar home cinema set
-optisch van ps2 naar home cinema set
-tulp van ps2 via tv (koptelefoonaansluiting) naar home cinema set
-tulp van pc naar home cinema set (muziek komt net iets eerder uit de pc-boxen dan uit de boxen van de home cinema set)

natuurlijk kan ik het geluid van de tv en de pc boxen muten, maar beeld&geluid lopen natuurlijk niet gelijk, wat bij films en bepaalde games erg irritant is.

Verwijderd

Probleem wat jij voor doet klinkt als lipsyns probrlemen. Heb je met die term al gezoekt met het des betreffende produkt op google?
Ik ga ook wel ff op zoek, heb tot 0.00 toch geen flikker te doen :P

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
nog weinig zoekresultaten dan? ^^

er zit wel een lip sync optie op dat ding, maar dat is alleen toegankelijk in zo'n menu voor wanneer je films op dat ding zelf afspeelt. Dus dat staat er los van. Maar het is niet alleen beeld vs geluid, maar ook geluid vs geluid. Het geluid van de ps2 hoor je een fractie van een seconde eerder uit mn tv speakers dan uit mn speakers van de home cinema. Dus alsof het geluid er langer over doet om bij de home cinema te komen.

Aan de kabels ligt t volgens mij niet.
-de optische kabel is van redelijk goeie kwaliteit (mid range ongeveer, want die high end kabels zijn echt enorm duur) en is 3 meter
-de 3,5mm naar tulp (rood/wit) is 1meter

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 01:16

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Komt omdat je home cinema set het signaal moet herkennen en verwerken om der eventueel een meerkanaals geluid van te maken.

Je kan de home cinema set proberen op gewoon stereo zetten dan zal het geluid eerder komen maar 100% synchroon lukt je niet..

die van hen is mooi....