Toon posts:

Mediacenter zonder TV-out (VGA naar S-Video?)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb mezelf dus een maandje geleden een Mediacenter aangeschaft maar nu zit er alleen geen TV-out op. De 2 PCI slots die erin zitten zijn al bezet door tv-kaarten.
Nu dus de vraag 'hoe krijg ik hem achter mijn TV?'.
Ik heb geen TV met vga ingang. Ik had ergens wat gelezen over dat je je videokaart zo kon configureren dat hij de data die hij verstuurd niet meer VGA is, maar S-Video, zodat hij alsnog via een kabel achter de TV kan hangen. Nu vind ik dit zelf een beetje eng klinken.
Verder heb ik gehoord dat er apparaatjes zijn die kunnen converteren tussen VGA en S-Video, ik heb hier echter nog niets voor kunnen vinden, behalve 1 apparaat van 250 euro en dat had ik er nou net weer niet voor over.
Als last resort kan ik altijd nog een nieuwe videokaart erin doen en die in plaats van 1 van de TV-kaarten erin doen, maar als er een andere oplossing is hoor ik die graag!

Verwijderd

Je geeft zelf eigenlijk al de oplossing: Of een andere videokaart of een converterbox die je vga signaal omzet naar composiet/s-vhs. Met een boel geknutsel kun je wel beeld van je vga kaart rechstreeks naar tv krijgen maar dat is de moeite niet waard. Een andere vga kaart lijkt mij de beste oplossing, dat hoeft niet eens een dure kaart te zijn, een budget ati kaart met tv uitgang zou voldoende moeten zijn voor een mediacenter gebeuren.

Verwijderd

je kan ook zoiets kopen -> Afbeeldingslocatie: http://img.inkfrog.com/pix/blisstrade/IMGP1405.jpg (van ebay)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kabeltje is het probleem niet, die heb ik zelf ook wel. Het probleem is dan dat er een verkeerd signaal wordt gestuurd (VGA). Dit signaal moet dan eerst omgezet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:57:
Je geeft zelf eigenlijk al de oplossing: Of een andere videokaart of een converterbox die je vga signaal omzet naar composiet/s-vhs. Met een boel geknutsel kun je wel beeld van je vga kaart rechstreeks naar tv krijgen maar dat is de moeite niet waard. Een andere vga kaart lijkt mij de beste oplossing, dat hoeft niet eens een dure kaart te zijn, een budget ati kaart met tv uitgang zou voldoende moeten zijn voor een mediacenter gebeuren.
Ja de videokaart was eigenlijk de oplossing als er verder geen goede oplossingen waren gezien als ik er een nieuwe videokaart in doe, hij ten koste gaat van een tvkaart. Dus dan kan ik niet meer tegelijk opnemen en iets kijken. Dat is dus ook de reden van dit topic, ik ben op een speurtocht naar een alternatief.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 12:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

NOFI, maar had je dit niet van tevoren moeten bedenken (en op moeten lossen door een videokaart met TV-out en een dual tuner tv-kaart?)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:31:
[...]

Ja de videokaart was eigenlijk de oplossing als er verder geen goede oplossingen waren gezien als ik er een nieuwe videokaart in doe, hij ten koste gaat van een tvkaart. Dus dan kan ik niet meer tegelijk opnemen en iets kijken. Dat is dus ook de reden van dit topic, ik ben op een speurtocht naar een alternatief.
Wat zit er nu voor een vga-kaart in dan, of is het onboard ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:31:
Dus dan kan ik niet meer tegelijk opnemen en iets kijken.
Je kan toch gewoon dmv een t-stukje de coax kabel doortrekken naar jouw tv? Dan kan je altijd alles kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:38:
[...]
Wat zit er nu voor een vga-kaart in dan, of is het onboard ?
On-board ja, anders had ik hem gewoon vervangen door een videokaart met tv-out, dat zou geen probleem zijn geweest

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:36:
NOFI, maar had je dit niet van tevoren moeten bedenken (en op moeten lossen door een videokaart met TV-out en een dual tuner tv-kaart?)
heb hem zo gekocht via marktplaats

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:56:
[...]

Je kan toch gewoon dmv een t-stukje de coax kabel doortrekken naar jouw tv? Dan kan je altijd alles kijken.
TV moet achter de computer hangen

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
Heb je dan geen pci-express of agp slot? Moet toch wel aangezien je een onboard videokaart hebt. Tenzij je natuurlijk nog met een pentium 2 zit, maar dat vermoed ik niet aangezien het een mediacenter moet zijn...

http://specs.tweak.to/16567

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

mvt

ja ik ja

Als je al tijden loopt na te denken over een LCD tv is dit natuurlijk een mooi moment. Sluit je je mediacenter aan op je vga input van je tv.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:55:
Heb je dan geen pci-express of agp slot? Moet toch wel aangezien je een onboard videokaart hebt. Tenzij je natuurlijk nog met een pentium 2 zit, maar dat vermoed ik niet aangezien het een mediacenter moet zijn...
Nee, heb slechts 2 pci sloten. Het is een barebone dus niet echt veel ruimte.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb dit apparaat nog thuis slingeren;
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=12560

kun je overnemen als je wilt voor 5 euro + verzendkosten.

No spam intended BTW.

Verwijderd

Topicstarter
Iblies schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:28:
Ik heb dit apparaat nog thuis slingeren;
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=12560

kun je overnemen als je wilt voor 5 euro + verzendkosten.

No spam intended BTW.
Dat zou geweldig zijn, mail me maar bankgegevens ( wtf2k2@hotmail.com ) dan stuur ik adresgegevens.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dat is ook stukker beter dan de eerdere kabels, die hebben geen flickerfilter.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
OK Iblies, ik ga nu op vakantie dus ik zal voorlopig niet reageren. Maar als ik volgende week weer kom en ik heb mail van je met je bankgegevens, dan zal ik het geld meteen overmaken.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

Nee, heb slechts 2 pci sloten. Het is een barebone dus niet echt veel ruimte.
Duidelijk zijn man, pci of pci-express??? Volgens mij heb je in een barebone die hedendaags is toch wel op z'n minst ook een pci-express slot...

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Hallo, ik ben ook aan het klooie met z'n kabel. maar het werkt niet. ik heb het iede dat ik een driver oid. moet installeren, iemand een iede waar ik die vandaan haal?

alvast bendankt

Gr

Bart

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:08
Werkt eigenlijk alleen voor laptops die een speciale vga poort daarvoor hebben, ik heb ook even gedacht zo dat is een mooie kleine omzetter, is het dus niet, het is een simpele kabel.

Je moet een echt een vga naar video convertor kopen.

Verwijderd

oh, ok. dankje. dan hoef k daar niet veder meer naar te zoeken.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
skelleniels schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:23:
[...]

Duidelijk zijn man, pci of pci-express??? Volgens mij heb je in een barebone die hedendaags is toch wel op z'n minst ook een pci-express slot...
Dat lijkt me toch duidelijk.
Pagina: 1