Toon posts:

casema digitale tv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem thuis.
Ik heb een digitale ontvanger gekocht, en zo'n casema kaartje.
Ik heb de stappen volgens het boekje gevlogd en ingesteld.
Nu krijg ik als ik naar een zender toe wil foutmelding E16 (volgens het boekje: dit porgramma maakt geen deel uit van u abbo) Het is een nieuw kaartje vandaag gekocht in de winkel..

tv rijnmond doet het wel:?

Wie weet waar dit aan ligt
Of heeft het zelfde probleem??

Groetjes,

Dennis

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16

sphere

Debian abuser

Bellen met 0900-8896, om je smartcard te laten activeren :?
Wel je decoder aan laten staan (dus niet: standby) en dan maar wachten.

Tip: kijk eerst even op http://www.casema.nl/pagina/thuis/klantenservice voor de wachttijden.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
Maar in dat boekje staat dat je pas naar 2 weken hoef te activeren en dat het nu al gewoon zou moeten werken..

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Zou gelijk moeten werken. Even casema bellen dus ....

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 19:12

-Stef-

Slainthe!

Weliswaar een kick van een oeroud topic maar het verwoordt mijn probleem exact. Ik heb vanmiddag mijn Humax van Casema binnengekregen maar na de zenders automatisch te hebben ingesteld krijg ik enkel dezelfde E16 melding.

Vreemd genoeg leest de Jumax wel de zenders in (ik zie ze ook in de programmalijst staan) maar wil de Humax ze niet afspelen omdat ze niet in mijn abonnement zouden zijn inbegrepen. Dit geldt voor alle zenders, inclusief TV1, TV2 en TV3.

Iemand een idee (buiten contact opnemen met Casema, aangezien die nu dicht zijn)?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 19:12

-Stef-

Slainthe!

Even een update voor diegenen die met hetzelfde probleem zitten. De helpdesk van Casema meldde mij vanochtend om 9:00 uur dat er een verkeerde batch KeyCards is verstrekt. Daar waar de goede kaarten direct bruikbaar zijn en gedurende 2 weken het volledige aanbod tonen doen de 'foute' kaarten dit niet, vandaar dus mijn E16 melding.

De helpdesker meldde echter dat er een signaaltje naar mijn Humax verstuurd zou worden zodat mijn kaart vandaag nog'geactiveerd zou worden.

Tot 16.45 uur mijn Humax aangehad zoals de helpdeskers mij adviseerde maar geen signaal. Nogmaals gebeld en gehoord dat dat advies vreemd was aangezien er al de hele dag een Casema helpdesk storing aan de gang is waardoor er geen contact met afnemers gemaakt kan worden. Maandag zal ik wellicht wel geholpen worden.

Hmmm, na de Demos-horror zal Casema toch wel hebben geleerd en kennis hebben opgedaan? Ik wacht in elk geval maandag maar weer af om te zien of ze een zelf geleverd (digitaal) kaartje eindelijk van een signaal kunnen voorzien. De rekening zal wel vanaf ingangsdatum (niet geleverd) digi-abonnement lopen en niet vanaf daadwerkelijk geleverde datum digitaal signaal. :(

Toch jammer dat ik F1 analoog moet zien.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:22
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met casema op dit moment. Ik krijg met de digitale ontvanger de mededeling dat er geen signaal is en via de analoge aansluiting alleen maar sneeuw. Ik heb gisteravond nog gewoon TV gekeken maar vanochtend deed niets het meer. Op de Casema site staat niet dat er ergens werkzaamheden of storingen zijn.
Ik woon in leiden, postcodegebied 2313.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 22:20
Hier in utrecht alles goed,. tenminste ik heb wel beeld. Wel is het sinds vanmorgen dat ik veel meer artifacts zie en dat het beeld af en toe even vastzit. Misschien te maken met het feit dat het morgen allemaal ziggo is?

To dare is to do

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ontvang sinds gister opeens alle digitale zenders (incl. Film en Sport 1), terwijl ik alleen de muziek zenders als extra keuzepakket gekozen heb. :?

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Edman schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:12:
Ik ontvang sinds gister opeens alle digitale zenders (incl. Film en Sport 1), terwijl ik alleen de muziek zenders als extra keuzepakket gekozen heb. :?
Op hun website kun je precies zien wat voor een abbo je hebt. En wat je gaat betalen.
Als je een nieuwe klant bent dan krijg je de eerste 2 maanden alle zenders op proef als lekkermakerij.

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Thombias schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Op hun website kun je precies zien wat voor een abbo je hebt. En wat je gaat betalen.
Als je een nieuwe klant bent dan krijg je de eerste 2 maanden alle zenders op proef als lekkermakerij.
Bedoel je gewoon op de Casema site?
Na de 2 weken, gratis alle zenders op proef, heb ik dus gekozen voor het keuzepakket Muziek. Ik wist niet dat je dan ook nog eens alles 2 maanden op proef krijgt.

EDIT: Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/portal/page/portal/Images/aanbiedingenoverzichtpagina/80-CAS-acties-dtvplusp.gif Heb het al gevonden ;)

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:51
Edman schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:12:
Dit klopt, heb net Casema aan de lijn gehad.

Alle zenders op Digitale TV (ook HDTV) staan op dit moment free to air, om ze correct te ontvangen moet je alleen de smartcard uit je decoder halen :9~

Ze hebben een storinkie met de codeerunit en dus besloten om alles FTA te gooien totdat die storing verholpen is.

Dus zolang het duurt i.i.g. toch lief van Casema.

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:22
Nou, ik krijg nogsteeds de melding 'geen signaal' met of zonder smartcard.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Verwijderd

Misschien zijn ze dingen aan het voorbereiden voor de introductie van Ziggo, morgen geloof ik een persconferentie.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 22:20
doktervictor schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:50:
[...]

Dit klopt, heb net Casema aan de lijn gehad.

Alle zenders op Digitale TV (ook HDTV) staan op dit moment free to air, om ze correct te ontvangen moet je alleen de smartcard uit je decoder halen :9~

Ze hebben een storinkie met de codeerunit en dus besloten om alles FTA te gooien totdat die storing verholpen is.

Dus zolang het duurt i.i.g. toch lief van Casema.
Nou dat gaat bij mij niet op hoor,doet helemaal niets zonder. En met kaart is het standaard pakket waarvoor ik betaal. Jammer weer :+

To dare is to do

Verwijderd

Storing is blijkbaar verholpen, bij mij doet die ook niks zonder smartcard.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Storing/Probleem is inmiddels verholpen. Wel grappig dat jullie het over Free To Air hebben :P Het is namelijk Free To Cable

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb nu ook de E16 melding, op een bestaande, en tot voor kort werkende, kaart :? Ik blijf bezig met die gasten bellen :(
Pagina: 1