Toon posts:

cdrom IPB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Kan iemand mij vertellen waar de cdrom die met het InternetPlusBellen meekomt in vredesnaam
voor dient.
Ik ga vandaag of morgen over van ISDN/ADSL Basic(wanadoo) naar IPB, maar ik heb geen behoefte aan ellende veroorzaakt door die zelf installerende programma's.

Groet,

Roloph

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

VMWare een idee voor je?
Doe ik ook altijd met software die ik niet vertrouw, ff in een VM testen.
Zo ook met bijv. de sony software voor mijn zusje's mp3speler.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vertrouw die IPB cdrom zelfs niet aan VMWARE toe.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hoezo niet dan? :P Zolang het in VMWare gebeurt is er niks aan de hand

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:47:
Ik vertrouw die IPB cdrom zelfs niet aan VMWARE toe.
Waarom niet?
Daar zet je een snapshot van terug en weg is die software weer.
Mocht die zooi je experiadoos verneuken dan pak je dat mooie kleine knopje op de achterkant er ff bij :P

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06

DaWaN

'r you wicked ??

Die CD heb je helemaal niet nodig :) Dat is voor mensen die niet weten hoe ze moeten inloggen op hun router via HTTP

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:48:
Hallo Tweakers,

Kan iemand mij vertellen waar de cdrom die met het InternetPlusBellen meekomt in vredesnaam
voor dient.
Ik ga vandaag of morgen over van ISDN/ADSL Basic(wanadoo) naar IPB, maar ik heb geen behoefte aan ellende veroorzaakt door die zelf installerende programma's.

Groet,

Roloph
Die CD is er voor gemaakt om je IPB installatie het te laten doen. Zolang je geen rare eigen custom-made gebeuren wilt hebben lijkt me dat die CD weinig kwaad kan.

• Romke

Romke

Dieselhead

Morgoth schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:52:
[...]

Die CD is er voor gemaakt om je IPB installatie het te laten doen. Zolang je geen rare eigen custom-made gebeuren wilt hebben lijkt me dat die CD weinig kwaad kan.
En?
Ik kreeg bij mijn speedtouch 546 (buiten gebruik, onding) ook een cdrom.
Stonden wat files op om em in bridge mode te zetten en een install prog.
Ik kon er echter ook gewoon direct op inloggen via http zodra ik em aangesloten had.
Jammer dat het van die ondingen zijn, ik wil helemaal geen 10.0.0.0/24 draaien, maar 172.16.0.0/16, snapte die alleen niet.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:48:
Hallo Tweakers,

voor dient.

Groet,

Roloph
Heb je niet nodig <punt>

0.0

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Anti-XP schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:12:
[...]
Ik kreeg bij mijn speedtouch 546 (buiten gebruik, onding).
Wat voor Router/modem gebruik je nu ?

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Iemand hier IPB? Vrijwel alle antwoorden zijn onjuist namelijk aangaande de IPB cdrom.

De IPB CDROM bevat een installer welke de drivers op de PC installeert voor een ST121g USB adapter of een GS108 USB adapter. De andere kant van de installer configureert WZC of een LAN verbinding.

Tijdens de installroutine "vraagt" de cdrom om de netwerknaam van de EB en de WPA sleutel, zodat je deze TIJDENS installatie ziet en niet zelf hoeft op te zoeken waar ze ingevuld moeten worden. Na installatie en reboot gaat de CDROM verder om te kijken of het WLAN of LAN werkt en de EB op internet komt.

That's it. Voor de "freaks" die het niet vertrouwen: LAN is doodsimpel te installeren (alles op automatisch bij TCP/IP protocol) en aangeven dat je browser geen verbinding hoeft te maken met een inbelverbinding. Draadloos is iets meer werk, makkelijkst is de EB eerst lokaal benaderen, bij wireless network het wifi channel op 10 of 11 vastzetten en SSID broadcast aanzetten. Eventueel beveiligingsnivo omlaag zetten als je een brakke WIFI kaart gebruikt.

Mocht je in de "gelukkige" omstandigheid zijn dat je een GS108 in het pakket had, PC even met kabel op internet raggen, nieuwste driver downloaden bij Siemens, uitpakken en GS aansluiten. Tijdens hardware installeren verwijzen naar download lokatie en WZC gebruiken voor beheer. Geen "rare" programmas benodigd om je WLAN in te stellen en te beheren.

Ja, ik ben een IPB'er O-)

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie reactie, Tasslehoff voor zijn heldere uiteenzetting.
Inloggen op de router via http en enige admin dingetjes doen kan blijkbaar ook. Ik zal later wel eens een keer de draadloze handel installeren.

Ik krijg nu :) een fijn gevoel bij Teakers.

Groet,

Roloph
Pagina: 1