Toon posts:

Vreemde KPN telefoontjes

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg al sinds een week vreemde telefoontjes van iemand die beweerd van
de KPN te zijn, een dame wel verstaan. Zij vraagt mij iedere keer om mijn
gegevens door te geven en een bepaalde toetscombinatie in te toetsen om
e.e.a te controleren. Tot nu toe ben ik er nog steeds niet op ingegaan maar
ze blijven maar bellen met hun geneuzel. Ik neem toch aan dat KPN mijn
gegevens heeft?
Opvallend is nog dat ik steeds wordt gebeld tussen 12 en 14 uur in de
middag.

Wat is hier aan de hand?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vraag eens waarom ze die gegevens moeten hebben :? Als daar geen bevredigend antwoord op komt weet je wel genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door AtleX op 25-08-2006 18:32 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59
KPN bellen, meld je het. En anders vraag je een gespecificeerde rekening op, en kan je het nummer zien. Kan je gratis via internet bekijken.

Als ze het willen controleren, zeg maar : "Zet maar op papier, dan praten we verder".

[ Voor 24% gewijzigd door Termi op 25-08-2006 18:32 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Bel KPN, die die zullen daar vast meer over willen weten.
En die kunnen dat nummer ook wel traceren als je toestemming geeft. Denk dat KPN best wel wil weten wie zich uitgeeft voor KPN-medewerker.

Lijkt me duidelijk dat je geen toetsencombinatie hoeft in te tikken van KPN 8)7

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Bij KPN wordt elk contact met de klant geregistreerd. Dus ik neem aan als je KPN zelf belt, dat ze meer informatie erover kunnen geven of het een faker is.

Verwijderd

KPN heeft je gegevens als ze je kunnen bellen. Als ze willen verifieren doen ze dit schriftelijk, nooit telefonisch. En al zeker niet als het gaat om outbound calls, verificatie gaat mondeling en bij terugkoppeling klant om bijvoorbeeld een abo te nemen/ terug te gaan naar KPN wordt er binnen enkele werkdagen een brief gestuurd.

Dus ik ben er 90% zeker van dat iemand probeert je te rippen..

Verwijderd

gewoon ff een lekker keidhard muziek door de foon rammen ;)

ben wel benieuwd welke gegevens je moet intikken, kwa cijfers dan ?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:54:
gewoon ff een lekker keidhard muziek door de foon rammen ;)

ben wel benieuwd welke gegevens je moet intikken, kwa cijfers dan ?
Whehehe of gewoon keihard NEE! blijven roepen (:>) als ze wat aan proberen te smeren :9 Dat was mijn tactiek toen UPC ons voor de 4e keer belde in een maand tijd :P
(We hebben nooit meer iets van ze vernomen O-))

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 26-08-2006 12:02 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Nou ze vragen me steeds naar mijn naam en adres maar mijns inziens moet kpn die wel hebben hoor. Als ik vraag waarom gaat ze er niet op in en vraagt ze me een cijfercombinatie in te toetsen. Ik denk dat ik maandag ff naar primafoon stap om te vragen wat ik hiermee aan moet. Tis nu overigens al 2 dagen rustig, geen telefoontje van "KPN" meer gehad. Ze bellen trouwens met een geheim nummer.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Werd je midden in de nacht gebeld? Want ik heb zoiets gehoord dat je dan uit Japan wordt gebeld van de KPN. Excuus brief ontvangen?

Verwijderd

zeggen dat ze jou niet moet hebben, maar de huis eigenaar, deze komt zo aan de telefoon.
de telefoon wegleggen.
na een kwartier even controleren of ze nog hangt.
zonee, opleggen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:45:
Nou ze vragen me steeds naar mijn naam en adres maar mijns inziens moet kpn die wel hebben hoor. Als ik vraag waarom gaat ze er niet op in en vraagt ze me een cijfercombinatie in te toetsen. Ik denk dat ik maandag ff naar primafoon stap om te vragen wat ik hiermee aan moet. Tis nu overigens al 2 dagen rustig, geen telefoontje van "KPN" meer gehad. Ze bellen trouwens met een geheim nummer.
Doe gewoon even wat iedereen je hier aanraadt: bel naar de KPN. Ook al bellen ze met een geheim nummer, de KPN kan daar echt wel achter komen. Zoals eerder gezegd, ze zullen niet blij zijn dat een stel oplichters zich voor KPN medewerkers uitgeven.

Dit nummer is elke dag van 0800 tot 2200 uur bereikbaar: 0900 0244 (10 cent per minuut).

omniscale.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:45:
Als ik vraag waarom gaat ze er niet op in en vraagt ze me een cijfercombinatie in te toetsen.
Is het wel een persoon die je aan de lijn hebt of een computer? Ben ook wel eens gebeld door een computer. Een opgenomen bandje laat je dan denken dat je iemand echt aan de lijn hebt maar vervolgens moet je inderdaad iets intoetsen en door de manier waarop het 'gesprek' verloopt kom je er snel genoeg achter dat het een automatisch systeem is en geen mens. (Weet niet meer waarvoor het bij mij was, maar i.i.g. geen KPN die iets moest weten).

Verwijderd

Topicstarter
Tom G schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:50:
Werd je midden in de nacht gebeld? Want ik heb zoiets gehoord dat je dan uit Japan wordt gebeld van de KPN. Excuus brief ontvangen?
Nope, ieder keer tussen 12.00 en 14.00 in de middag.
Pagina: 1