Toon posts:

raar trillend beeld met samsung syncmaster 793 DF

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een vreemd probleem waarvan ik de oplossing niet op GoT kon vinden.

ik heb in december een nieuwe monitor gekocht bij azerty. ong. een maand geleden besloot ik de monitor te retourneren omdat ik hem zag knipperen en heen en weer schuiven (1024*768*32 op 85 hertz en 1280*1024*32 op 60 hertz). azerty zei dat er niets mis mee was (volgens hun) en gaven hem weer terug. het probleem was hiermee nog niet opgelost (duuu). de schermfrequenties kon de monitor officieel hebben. een paar dagen geleden heb ik samsung zelf gebeld. er zou iemand komen om de monitor om te ruilen. ik heb net de monitor ontvangen en kwam tot de conclusie dat dit scherm net zo erg is. ik heb ook getest of de monitor het op een andere comp. (laptop) wel goed doet. ik had al een tijdje last van knipperend en heen en weer schuivend beeld, maar ik dacht dat het aan de videokaart lag (geen temperatuursensor en alleen passieve koeling) toen ik een nieuwe videokaart kocht, was het probleem nog niet verholpen. later begaf een mobo van een andere, vergelijkbare comp het, en heb ik mijn huidige bord in die comp. gezet en de nieuwe in die van mij. toen ik de monitor naar azerty bracht, had ik een oude monitor, en daar had ik geen last van knipperend beeld. Ik dacht dat het aan de monitor lag, maar nu mijn leenmonitor ook knippert begin ik te twijfelen. ik heb al op tweakers gekeken en de mogelijke oplossingen nagekeken, maar niets mocht helpen.

mijn specs:
-overgeclockede sempron 2300+, nu ong. een 2800+
-Asrock K7S41 (daarvoor een K7S41GX)
-Club3D 6600GT AGP (daarvoor een MSI geforce 2 MX 4000) beide niet overgeclocked
-Samsung syncmaster 793 DF
-Techsolo (ja weet het klotemerk) 350 watt
-HD a 160 GB
-2 DVDspelers (1 brander)

Verwijderd

Als het alleen bij jou gebeurt (dus niet bij azerty) lijkt het me iets met een magnetisch veld.
Het beeldscherm werkt met magnetische velden, en wanneer daar een relatief sterk veld bij komt krijg je wat jij beschrijft.
Ik heb het zelf ook, wanneer ik mijn bureaulamp te dicht naast mijn CRT heb staan en aandoe, begint alles te schuiven en knipperen. Dat komt door de adapter die erin zit. Heb je soms iets met een magneet/stroomadapter in de buurt staan?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb een headset (draadloos, maar als ik de stekker er uit haal trilt het nog) en een tl buis (kan ook storend zijn), maar daar zit de stekker niet in. verder heb ik er alleen een printer naaststaan. het rare is juist datie soms wel trilt en soms niet. verder had ik er met een andere monitor geen last van.(lijkt me dan raar dat het daaraan ligt). het lijkt me ook sterk dat samsung mij een defecte monitor heeft gegeven (zou wel heel slecht zijn)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 20:34 ]

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-12 14:03
samsung gaat heus niet alle schermen nakijken die ze fabriceren..

Verwijderd

Topicstarter
nee weet ik, maar het was geen nieuw scherm. ik kreeg gisteren gewoon een doos met alleen een scherm erin, zonder boekjes (was ook geen ruimte voor).

Verwijderd

Om even terug te komen op de mogelijke magnetische storing: heb je de mogelijkheid om de monitor te testen op een plaats waar binnen een straal van een paar meter geen elektronische apparatuur aanwezig is? Dan kun je namelijk uitsluiten of het wel of niet aan de (exacte) locatie van de monitor ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal strax even kijken, maar als het dat was, had ik er met de oudere monitor toch ook last van moeten hebben??

Verwijderd

Het kan zijn dat je oude monitor anders/beter magnetisch afgeschermd was.
Heb je niet toevallig een hoogspanningsmast vlak bij je huis staan? Die zorgen soms namelijk ook voor magnetische velden geloof ik.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:27
Het kan ook nog aan je monitor kabel liggen. Wanneer dat niet van "goede" kwalitijd is kan je ook dat soort verschijnselen krijgen.
Maar probeer eerst maar eens met je monitor op een andere plek zonder al te veel speakers, adaperts, voedingen, of andere schakelende electronica in de buurt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gebrobeert in een ruimt waar aleen een lamp was, daar trilt hij niet, maar dat zegt niet zoveel, hij trilt soms wel en dan weer niet.

Cpec: we hebben geen electriciteitsmasten in de buurt, maar wel een watertoren met telefoonmast erop.

Kippy: de kabel zit aan de monitor vast, ik heb dus een andere kabel.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

-Ventilator?
-Basmodule van een speakerset?

Daar had ik namelijk last van, gewoon een stukje verder weg zetten :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen 3 fans in mijn comp. zitten en ik gebruik een headset.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Hmm ik weet niet...in feite krijg je dat trillende beeld dus van magnetische dingen in de buurt. Je PC staat niet naast de wasmachine :P ?

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Die fans kunnen geen probleem zijn, die headset misschien wel.
Kun je beeldscherm dan wel headset + basisstation daar weghalen en nog een keer testen?

Verwijderd

Topicstarter
nop geen wasmachine
Pagina: 1