[XP]DEP sluit Automatische updates

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Sinds afgelopen weekend als ik mijn PC opstart krijg ik netjes de popup dat er updates klaar voor installatie zijn, niets mis mee. Maar kort erna komt er een popup die ik nog nooit eerder had gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.ww-ei.nl/ImageDoc/allimages/4213177835dep.PNG
DEP blokkeerd zijn eigen software updates? :?
Klik ik sluiten krijg ik nog wel een venster dat er een fout in wpaclt.exe (helaas geen screen) is opgetreden en is afgesloten (via logboek: Vastgelopen toepassing: wuauclt.exe, versie: 5.8.0.2469, vastgelopen module: advapi32.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x00007b3d.). Daarna werkt mijn systeem gewoon normaal. Meteen adaware gedraait, buiten berg cookies en wat reg-settings (dataminers?) vond hij verder niets. Ook virusscan (mcafee) geeft geen fouten en krijgt dagelijks zijn updates binnen.

enige wat ik recent heb geinstalleerd zijn nieuwe videodrivers (7900gtx), Grabit, IMGburn en de Stardock suite (windowbinds etc). Maar het lijkt mij raar dat zulke programma's hier iets mee te maken hebben. Verder heb ik geen last van de WGA-popup of andere foutmeldingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 14:36
Tja even een work around: zet het in de uitzonderingen. Configscherm -> Systeem -> Geavanceerd -> Prestaties -> DEP

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13

ehhh.. noppes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wpaclt.exe?
Komt hier nergens voor op 2 PCs met XP.
Wel bij uitstek een naam die ik een backdoor zou geven eerlijk gezegd...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 14:36
Ik denk dat dat een typo is backslash, aangezien daaronder uit het logboek wel het goede bestand staat: wuauclt.exe

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb die update agent 2.0 geinstalleerd en het lijkt weer goed te gaan, diverse malen rebooted en geen melding meer :) Mijn dank _/-\o_

Het was inderdaad een typefout, 1 letter vergeten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1