2 x Sapphire Radeon X1600PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Hallo Tweakers ;)

Ik had een vraag over mijn pas gekochte videokaart een: Sapphire Radeon X1600PRO 512MB (PCI-e)

Ik heb een Asus P5B Deluxe moederbord gekocht met bovengenoemde videokaart en zag dat het mogelijk is om hier 2 videokaarten op te plaatsen.
Nou vond ik twee eerst een beetje teveel van het goeie maar nou zag ik op komplett.nl een leuke (niet al te duur) videokaartje staan, Ook een Sapphire maar dan een Radeon X1600PRO 128MB met HDMI aansluiting.
Doordat bij deze een HDMI aansluiting erop zit lijkt mij dit een zeer goeie 2e kaart.

Maar nou vroeg ik mij af of en hoe ik dit het beste kan draaien op mijn moederbord...?

Mijn kaart die ik al heb vraagt PCI-e 16x en de andere PCI-e aansluiting hou ik dan nog maar PCI-e 2x over. (geen 4x omdat ik de andere PCI-e 1x aansluiting ook gebruik)

Werken deze kaarten dan goed samen op deze manier omdat de ene 128MB is en andere 512MB...?

Werkt één van deze 2 kaarten niet vertragend omdat ze niet gelijk zijn aan elkaar...?

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door crack_en_hack op 25-08-2006 17:17 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

als je ze samen wil gebruiken dmv crossfire, heb je daar wel een CrossFire edition kaart van de x1600 voor nodig, 2 gewone x1600's gaan nooit in crossfire willen draaien, enkel als 2 apparte videokaarten zodat je 4 schermen kan aansturen.

(en als je kijkt, die crossfire's zijn nogal duur en die komen nooit in een leuk promo'tje)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die kaarten niet in een crossfire setup hebt staan (wat overigens ook prima kan met 2 ognellijke kaarten) dan zal het helemaal geen vertraging vormen, je kunt prima 2 verschillende kaarten gebruiken namelijk.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:57

DaWaN

'r you wicked ??

X1600 kun je gewoon zonder mastercard crossfire draaien. Maar P5B is swieso niet goed voor SLI / Crossfire, die 4x bus is al veels te langzaam ik denk dat je met andere kaart in crossfire langzamer bent door die 2x bus, niet doen dus. Als je 4 monitoren wilt aansturen is het natuurlijk totaal geen probleem.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb ook even een vraagje mbt tot crossfire op een p5b. Het ene slot draait op 4x. Als je de pci-e bus overclockt krijg je dan meer bandbreedte beschikbaar?

Youtube Download ubersnel.nl

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 23:24

db87

Mach 2 GT modded

Jep.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

levert dat overklokken nog gevaar op behalve niet meer booten? Iets waar je normaal gesproken niet aan denkt?

[ Voor 27% gewijzigd door R-O-Y op 13-10-2006 00:27 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hitte, datacorruptie, teveel vragen van de voltage regelaars en die laten doorfikken, etc etc.
the possibilities are endless ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een oude topic dien je alleen te schoppen als je iets zinnigs en on-topic toe te voegen hebt.

"Ik heb ook een vraag, maar dan over het moederbord" voegt niets toe en is ook nog eens off-topic :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.