Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop scherm hergebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.613 views sinds 30-01-2008

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
ik heb een oude laptop. ik was van plan om mijn laptop scherm in mij casemod in te bouwen.
zodat ik hem als een soort van lcd schermpje kan maken is dit mogelijk

voor de extra info heb een :gericom webgine

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

oeps dubbelpost :P

probeer anders Dit:

KLIK

[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 17:20 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Oeh een gericom :? Heb ik ook :(

Maar dus als je een grafische kaart hebt met een VESA connector en je kan de pinout van je LCD vinden dan lukt het met bovengenoemd topic.

• kkarremans
heb hem los gekregen heb een paar aansluitingen maar heb nog geen enkel idee wat is en weer ik moet beginnen
http://img175.imageshack.us/img175/5168/dsc00161ey4.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/104/dsc00159ms9.jpg
heb zelf wel veel ervaring met aan pc knutselen en dingentjes solderen maar weet eigenlijk nie waar ik moet beginnen

[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 27-08-2006 22:19 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Dat beestje op de 2e foto is de invertor voor de backlight CCFL, ws krijgt die gewoon voeding en een dimwaarde binnen.
Die andere connector zijn de signalen die je aan de VESA connector van een videokaart moet zien te frutselen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• kkarremans
naftebakje schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:33:
Dat beestje op de 2e foto is de invertor voor de backlight CCFL, ws krijgt die gewoon voeding en een dimwaarde binnen.
Die andere connector zijn de signalen die je aan de VESA connector van een videokaart moet zien te frutselen.
http://img378.imageshack.us/img378/3051/dsc00163kk9.jpg
dus voor de duidelijk heid dit /\ is voor de voeding
en
http://img172.imageshack.us/img172/8057/dsc00164gx7.jpg
is de aansluiting voor de connector

[ Voor 2% gewijzigd door Sprite_tm op 27-08-2006 22:19 . Reden: verkeerde foto ]

Verwijderd

ik vind het knap als het lukt
succes

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Even een beetje offtopic:

Zou het scherm va de TS op mijn mobo passen?

Afbeeldingslocatie: http://www.itox.com/pages/products/mothers/revcontrol/images/G5M300-Pb.jpg

Het is een vrij apart moederbordje, met lcd aansluiting en powersuplie speciaal voor een lcd scherm. Maar ik heb geen een compatible scherm gevonden. DFI zelf weet het niet eens 8)7.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke aansluiting zou dat dan moeten zijn?

Ik denk het eerlijk gezegt niet, het LCD van de TS is een laptop scherm en heeft een specifieke aansluiting voor die laptop. Toch niet zo zonder aanpassing.

Dat mobo heeft dan een onboard VGA? Ik vind het verhaal een beetje vreemd. 8)7

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

je zult even moeten uitzoeken hoe het scherm wordt aan gestuurd en dan afvragen of je video kaar hier geschikt voor is. dit staat allemaal uitgelecht in Laptop LCD aan VGA-kaart

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
AMD 64 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:27:
Even een beetje offtopic:

Zou het scherm va de TS op mijn mobo passen?

[afbeelding]

Het is een vrij apart moederbordje, met lcd aansluiting en powersuplie speciaal voor een lcd scherm. Maar ik heb geen een compatible scherm gevonden. DFI zelf weet het niet eens 8)7.
Misschien wel. Kwestie van datasheet van het gebruikte TFT paneel opzoeken en pinout vergelijken. Je mainboard heeft iig een LVDS output.
LFP (Local Flat Panel) LVDS INTERFACE
• Single-channel or dual-channel LVDS panel supports up to
UXGA panel resolution with frequency range from 25MHz to
112MHz (single/dual channel)
• Integrated PWM interface for LCD backlight inverter control
Backlight is niet het grootste probleem. In nood kun je nog altijd de hele invertor vervangen door een normale invertor. Je verliest dan wel je brightness regeling.
Als je die netjes wilt houden zul je ook de datasheet van je invertor moeten vinden, of een andere hiervoor gebruiken die dus PWM regeling ondersteunt. (sommige zijn TTL geloof ik)

Leuk bordje trouwens voor mn server. Lekker zuinig icm S479 CPU. ff zoeken wat ie kost!

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2006 23:48 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
DJSmiley schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:47:
[...]

Misschien wel. Kwestie van datasheet van het gebruikte TFT paneel opzoeken en pinout vergelijken. Je mainboard heeft iig een LVDS output.

[...]

Backlight is niet het grootste probleem. In nood kun je nog altijd de hele invertor vervangen door een normale invertor. Je verliest dan wel je brightness regeling.
Als je die netjes wilt houden zul je ook de datasheet van je invertor moeten vinden, of een andere hiervoor gebruiken die dus PWM regeling ondersteunt. (sommige zijn TTL geloof ik)

Leuk bordje trouwens voor mn server. Lekker zuinig icm S479 CPU. ff zoeken wat ie kost!
Ik heb me suf gezocht naar goeie tft schermen ervoor.. heb er ook een hier thuis liggen, maar de pinout klopt niet, of er moet nog iets tussen. Ook zal ik die connector moeten vinden want anders moet ik gaan solderen op dat bordje. En het is ook mijn dataserver, dus liever niet :D.

LVDS kan ik ook zo weinig mee, dat stond ookal in de beschrijving.

Ik geloof dat hij 130 eur koste, maar ik heb hem voor 30 euro :P

• kkarremans
heb denk een probleempje. ik was gister naar mysteryland toe, ik kwam terug en dit was weg http://img378.imageshack.us/img378/3051/dsc00163kk9.jpg
denk dat mijn kleine broertje hem heeft gepakt maar die ontkent dan alles.
dit is voor de stroom heb ik begrepen. ken ik dit ergens iets vervangends voor kopen? als ik nie meer ken vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Sprite_tm op 27-08-2006 22:18 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
kkarremans schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:29:
heb denk een probleempje. ik was gister naar mysteryland toe, ik kwam terug en dit was weg[afbeelding]
denk dat mijn kleine broertje hem heeft gepakt maar die ontkent dan alles.
dit is voor de stroom heb ik begrepen. ken ik dit ergens iets vervangends voor kopen? als ik nie meer ken vinden.
Ik denk dat je er heel goed aan doet om dit scherm gewoon te verkopen. Gezien je huidige kennis van de benodigde electronica (dwz: een invertor niet herkennen / de werking niet begrijpen) denk ik niet dat het je ooit gaat lukken om de benodigde LVDS signalen op je scherm te krijgen en/of datasheets te begrijpen van de betreffende onderdelen.

daarnaast kun je je pics beter resizen, 1600x1200 is nogal overkill, en maakt het topic alleen maar breedband-verplicht

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:38
Komt het betreffende Scherm toevallig van een Compaq laptop ? zoja wel type ?

-Edit Nevermind ik moet leren lezen : gericom webgine

[ Voor 29% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-08-2006 18:06 ]

My favorite programming language is solder.

• kkarremans
DJSmiley schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat je er heel goed aan doet om dit scherm gewoon te verkopen. Gezien je huidige kennis van de benodigde electronica (dwz: een invertor niet herkennen / de werking niet begrijpen) denk ik niet dat het je ooit gaat lukken om de benodigde LVDS signalen op je scherm te krijgen en/of datasheets te begrijpen van de betreffende onderdelen.

daarnaast kun je je pics beter resizen, 1600x1200 is nogal overkill, en maakt het topic alleen maar breedband-verplicht
ik heb er nog niet zoveel kennis over daarom ben ik nou ook aan het rond vragen er over.
en informatie over aan het inwinnen. iedereen heeft het toch ooit moeten leren

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb even links van je plaatjes gemaakt; dit soort plaatjes zouden eigenlijk gethumbnailed moeten worden voordat je ze plaatst. Verder ben ik bang dat ik het eens ben met DJSmiley: de kans dat je dit met je huidige kennisnivo van elektronica aan de praat krijgt is niet verrekte groot. Als ik je een hint mag geven: Probeer eerst maar eens de pinouts van je scherm en mobo te vinden; daarna kunnen we je misschien verder helpen. Zonder dat ben je dead in the water ben ik bang.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• kkarremans
de pinout van het scherm heb ik al
pin no symbool functie
1 Vcc +3.3 V power supply
2 Vcc +3.3 v power supply
3 GND ground
4 GND ground
5 RxIN0- LVDS receiver signal channel 0
6 RxIN0+ " "
7 GND ground
8 RxIN1- LVDS receiver signal channel 1
9 RxIN1+ " "
10 GND ground
11 RxIN2- LVDS receiver signal channel 2
12 RxIN2+ " "
13 GND ground
14 CKIN- LVDS rceiver signal clock
15 CKIN+ " "
16 GND ground
17 NC not connected
18 NC not connected
19 GND ground
20 GND ground

maar wat zou ik met de pinout van mijn moederbord moeten? want het gaat toch gwoon via je vga kaart?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lees in dat geval eerst eens Laptop LCD aan VGA-kaart door, daar zul je lezen dat LVDS-schermen niet compatibel zijn met dat truukje, of je moet SMD-ICs met 3 pinnetjes per mm moeten kunnen solderen. Het mobo was idd van Amd64, ik meende eerst dat het van jou was. Als je je LCD aan een VGA-kaart wilt knopen heeft het verder niet zoveel zin om verder te gaan in dit topic, dan kan je beter Laptop LCD aan VGA-kaart een trap geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Sprite_tm op 28-08-2006 14:40 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.