Goedkope voeding zorgt voor defecte cd/dvd lezers

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik heb mijn computer 2 jaar. Het was een budget pc dus er zit goedkope veoding in.
Maar nadat overlaatst weer een dvd writer is gestorven vroeg ik me af of dit de schuld is van de voeding.
Het is namelijk al mn 4de die in 2 jaar kapot gaat!!! :'( :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een voeding hebt die totaal geen stabiele 12V lijn heeft dan is het goed mogelijk dat die je opticals aan het slopen is.
Wat voor voeding heb je en wat zijn de waardes van je 12V en 5V lijn?

• crazyheinz
De voeding (en kast) is van Jou Jye Electronics.
Voor de waardes te weten heb ik een screentje gemaakt van speedfan...
Als je hier niet genoeg door weet moet je het maar zeggen want ik hier niet zo veel verstand van... ;)

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1429/naamloos1qi0.jpg

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Je 12v lijn wijkt wel enigszins af, maar volgens mij is dit nog wel acceptabel, hoeveel watt is je voeding en wat zijn de rest van je specs?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit ziet er op zich niet zo erg uit.. probeer eens 'n screenie te maken als je bijvoorbeeld een CD'tje aan het branden bent, of aan het lezen bent..

Verwijderd

De voeding ziet er goed uit op de screenshot. De vraag is maar hoe dit er uit ziet onder volle belasting. Ook bij het uit- en aanzetten van de pc.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:11:
De voeding ziet er goed uit op de screenshot. De vraag is maar hoe dit er uit ziet onder volle belasting. Ook bij het uit- en aanzetten van de pc.
Speedfan is toch niet echt nauwkeurig als het om voltages gaat?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niet zo, maar zie jij crazyheinz al met z'n multimeter in de PC hangen :? Nee dus. Dit is dan nog altijd nauwkeuriger dan niets, en er valt voor dit probleem genoeg uit op te maken..

• crazyheinz
Flapietoetoe schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:09:
Je 12v lijn wijkt wel enigszins af, maar volgens mij is dit nog wel acceptabel, hoeveel watt is je voeding en wat zijn de rest van je specs?
Voeding is 300W. specs: AMD Xp3000+, msi kt4v mobo.
De cd/dvd stations waren van verschillende merken: LG, Samsung, philips en nog een merk dat ik niet meer weet.
Ik zal anders eens testen bij branden van cd. De dvd station sheb ik eruit gehaald; oude cd writers erin gestoken omdat ik net een nieuwe plextor 755 en niuwe philps heb.. :)

Als speedfan niet goed is om voltages af te meten, welk programma raden jullie dan aan?
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:18:
Niet zo, maar zie jij crazyheinz al met z'n multimeter in de PC hangen :? Nee dus. Dit is dan nog altijd nauwkeuriger dan niets, en er valt voor dit probleem genoeg uit op te maken..
Ben daar idd niet zo bekend mee :)

Net een cdtje gebrand: voltages bleven hetzelfde. Maar wat ik wel raar vind is dat de cpu usage zeer laag bleef: altijd onder de 15%/ Maar als ik nu bijvoorbeeld even mozilla hernieuw opstart was de belasting ineens 50%. Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben maar ik het vermeld het toch maar even...

[ Voor 32% gewijzigd door crazyheinz op 25-08-2006 18:38 ]

Pagina: 1