Toon posts:

Van analoog naar digitaal bij platenspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey even een vraagje

Ik heb nog een oude (maar wel vol automatische ) Sony platenspeler.
maar hoe krijg ik dat ding aangesloten op een moderne digitale receiver, er zit namelijk geen speciale ingang op.
Zijn er een soort 'omvormertjes' te koop voor analoog->digitaal.

ik hoorde laatst iets over een pre-phono amp ofzo??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 16:54 ]

Verwijderd

Voor een relatief klein bedrag kan je al een redelijke phono-preamp kopen.
Ikzelf heb bvb een NAD PP2 met 2 ingangen (MM en MC) voor 100€, Misschien geen high end, maar voor die prijs beslist niet slecht. Er zijn evenwel nog andere modellen van verschillende merken te koop voor vergelijkbare prijzen, dus gewoon even rondkijken....

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:17

hamsteg

Species 5618

Misschien via een bepaalde video camera? Ik heb begrepen dat bepaalde types ook video direct kunnen coderen, je hebt dan geen video kanaal maar alleen geluid... zou leuk zijn, heb je een analoog-->digataal encoder en een camera :)

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

hamsteggot schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:47:
Misschien via een bepaalde video camera? Ik heb begrepen dat bepaalde types ook video direct kunnen coderen, je hebt dan geen video kanaal maar alleen geluid... zou leuk zijn, heb je een analoog-->digataal encoder en een camera :)
????

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

hamsteggot schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:47:
Tja, heel veel mensen weten niet meer wat een platenspeler is :+

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:41:
Voor een relatief klein bedrag kan je al een redelijke phono-preamp kopen.
Ikzelf heb bvb een NAD PP2 met 2 ingangen (MM en MC) voor 100€, Misschien geen high end, maar voor die prijs beslist niet slecht. Er zijn evenwel nog andere modellen van verschillende merken te koop voor vergelijkbare prijzen, dus gewoon even rondkijken....
Die heb ik ook idd, voor € 99 bij hobo hifi gekocht. Prima ding.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien is het handig om te vertellen welke "moderne digitale receiver" je hebt? De meeste exemplaren hebben namelijk nog steeds gewoon een phono ingang.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

of in ieder geval een normale analoge ingang die je in combinatie met de reeds genoemde preamps kunt gebruiken. Je hoeft echt niet eerst van je analoog pickup geluid naar digitaal toe.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tenzij je een volledig digitale receiver hebt. Maar dan heb je veel te veel geld uitgegeven :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CyBeR schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:13:
Tenzij je een volledig digitale receiver hebt. Maar dan heb je veel te veel geld uitgegeven :P
Sony heeft toch een niet al te dure (en niet al te beste) digitale versterker? Maar zelfs die hebben een a/d converter.

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 27-08-2006 01:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11-2025
Mijn Denon 5.1 receiver heeft ook nog gewoon een Phono input.

Maar goed, als je die dus niet hebt:
- Een aparte voorversterker kopen hiervoor en die op een vrije line input hangen
- Een oude versterker gebruiken en deze "slechts" als pre-amp gebruiken (line-out naar je huidige versterker)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

(jarig!)
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/124

zoeen bouwen?
kost je paar tientjes, maar is opzich prima.

Verwijderd

Volgens mij zoek je een ADC(Analog Digital Converter).
Daarmee heb je een analoge ingang, en een coax, toshlink en/of aes3 uitgang.
Maar goedkope oplossing is een oude dat recorder met een kapot loopwerk oid te zoeken, zitten vaak redelijk goede dac/adc in(tov meeste goedkope of ingebouwde dac/adc's).
Ik gebruik al jaren een tascam da45 voor dit soort dingen, daarnaast ook nog eens een super recorder.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom wil je je signaal van analoog naar digitaal converten zodat het in de versterker vervolgens weer van digitaal naar analoog geconverteerd meot worden? Bijna alle recievers hebben nog steeds analoge inputs, en nee sWORDs, die signalen worden niet eerst digitaal gemaakt en vervolgens weer analoog.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

offtopic:
kleinbeetje off topic, maar zag topictitel en moest meteen denken aan de USB platenspeler die een collega van me heeft gekocht, daarmee kan je heel makkelijk van LP naar MP3 omzetten..
Maar daar heeft TS waarschijnlijk niks aan, maar ik had er nog nooit van gehoord en wou het ff delen ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

sWORDs schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:15:
Sony heeft toch een niet al te dure (en niet al te beste) digitale versterker? Maar zelfs die hebben een a/d converter.
Noem het aub geen digitale versterker, want dat zijn die dingen niet. Het is gewoon Classe D, niets meer, niets minder. "Digitale versterkers" bestaan alleen in digitale besturingssystemen en niet voor audio toepassingen. Rede: het is waardeloos voor audio.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Bud_s

Team Anticimex & Lock

simpel kitje van velleman wat bij een beetje electronica zaak wel te koop is

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22
Dit kan toch ook? Elke 'digitale' receiver heeft tulp aansluitingen.
http://www1.nl2.conrad.com
bestelnummer: 330325 - 89

[ Voor 78% gewijzigd door gelukkie op 28-08-2006 12:44 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48
deepspace schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:22:
[...]

Noem het aub geen digitale versterker, want dat zijn die dingen niet. Het is gewoon Classe D, niets meer, niets minder. "Digitale versterkers" bestaan alleen in digitale besturingssystemen en niet voor audio toepassingen. Rede: het is waardeloos voor audio.
Philips heeft ook een 'digitale receiver' en dat ding heeft indrukwekkende reviews ontvangen. Er zijn meer merken mee bezig de laatste jaren; Rotel heeft ook een 5-kanaals eindbak die er mag wezen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dr. Strangelove schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:05:
Philips heeft ook een 'digitale receiver' en dat ding heeft indrukwekkende reviews ontvangen. Er zijn meer merken mee bezig de laatste jaren; Rotel heeft ook een 5-kanaals eindbak die er mag wezen.
Er is nog steeds niks digitaal aan. Classe D werkt zeker prima, maar met digitaal heeft dat niks te maken. Het zijn gewoon allemaal analoge schakelingen.

Pagina: 1