Toon posts:

KT133 Reboot Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de MSI MS63xx, VIA KT133. Er zit een AMD Thunderbird 1GHz. Er zit 128MB, 133Mhz in en een ASUS V7100 + TV Out. De geluidskaart is een SB Live Value 1024. De PC reboot spontaan. Wat kan het probleem zijn. Na een tijdje is het gewoon, boem, bats, Reboot. Wat kan dit zijn :?
iemand een iedee :?
Want dit is zeer iritant :r

Verwijderd

Kan het zijn dat hij te warm wordt? Er schijnt toch een termische beveiliging in de processoren te zitten die de boel gewoon uitschakeld als de temp. te hoog wordt.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet dat de processor te warm word, want er zit een Golden Orb clone op. Dus misschien een andere suggestie :?

Verwijderd

gebeurt dit meestal nadat je bepaalde progs opgestart hebt of is het 'at random'?
Onlangs nieuwe hardware erin gezet?

Verwijderd

Topicstarter
nee, het is een nieuw systeem, net gebouwd. Draait Win98 (jah kan ook het probleem zij ;D ) Soms hangt hij echt HARD en soms spintaan reboot........
WTF is da ?? :?

Verwijderd

voeding?

Verwijderd

heb je de onboard sound uitgeschakeld? heb ik veel problemen mee gehad

Verwijderd

Topicstarter
Was het maar zo simpel, er zit geen onboard sound op, misschien de voeding dat kan ik nog eens proberen, nog meer suggesties :?

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Heb je die Patch bij Micro$oft over sneller harde schijven en snelle processoren al gedownload? Gewoon ff micr. update doen.

goedluck

Verwijderd

Alle MSI K7T Pro x moederbords hebben toch onboard sound? Ik dacht dat dat misschien zou kunnen conflicteren met je CL Live kaart.
Heb je gecheckt of je kaarten wel goed in de slots zitten?

Verwijderd

ik heb het ook.....waarschijnlijk voeding. moet 300 watter zijn met die configuratie.

• istvan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

istvan

De voeding is de mogelijke oorzaak van dit probleem. Samen met camel_man gekeken naar de configuratie van die bak en er bleek een 235Watt voeding in te liggen ;(
Verder zit er inderdaad onboard geluid op de MSI, maar die is uitgeschakeld. Ook is er de patch van micro$oft voor snelle schijven en cpu's geinstalleerd.
We wachten morgen even af, mischien is het dan opgelost.

AMD Athlon TB 1000, MSI K7Tpro2A, 128mb PC133 RAM, Asus V7100 +tv-out, 13,6GB Quantum 7200tpm, 52x Acer cdrom, Plextor 121032 CDRW, SBLive! value 1024, 3Com 3c905C-TXM.

• istvan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

istvan

Vergeten te vermelden:
Morgen gaat er een 300Watt voeding in die bak. :)

AMD Athlon TB 1000, MSI K7Tpro2A, 128mb PC133 RAM, Asus V7100 +tv-out, 13,6GB Quantum 7200tpm, 52x Acer cdrom, Plextor 121032 CDRW, SBLive! value 1024, 3Com 3c905C-TXM.

Pagina: 1