Windows Xp Pro setup probleem

Pagina: 1
Acties:

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02 13:41
Ik heb een raar probleem bij het instaleren van Xp.
Na dat ik de partitie heb gekozen waar de setup moet plaats vinden gaat hij deze partitie formateren.
Na dat hij hem geformateert heeft gaat hij de instalatie bestanden kopieren maar ongeveer bij 50% hiervan krijg ik een bericht dat hij het bestand mf.sys niet kan kopieren en of ik het nog een keer wil proberen, of dat hij het bestand moet overslaan.

Maar als ik zeg dat hij het nog een keer moet proberen zegt hij weer dat hij het niet kan kopieren en als ik zeg dat hij het moet overslaan gaat hij wel verder maar krijg ik weer vervolgens het bericht dat hij een andere bestand niet kan kopieren.

Dus ik dacht eerst er is iets misgegaan bij het formateren, dus heb ik het setup gerestart en vervolgens de partitie overnieuw geformateerd maar hierbij heb ik hetzelfde probleem, dus heb ik alle partities verwijderd en vervolgens nieuwe partities gemaakt en deze opnieuw geformateerd. Maar hierbij krijg ik het zelfde foutmelding.

Hierna dacht ik dat het aan me Cd lag, maar ik heb vervolgens met hetzelfde cd op een andere pc Xp geinstaleerd en hierbij deed hij het prima. En heb vervolgens met een andere windows Xp bootable cd geprobeert, deze windows cd is een kopietje van me orgineel waarmee ik het eerst had geprobeert en deze had ik een paar maanden geleden gekopieerd. Maar ik krijg hierbij ook hetzelfde fout melding.

Nu weet ik echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen, want het kan volgens mij niet aan de hardware zelf liggen omdat hier al een keer windows op geinstaleerd was en hij was stabiel.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

M.O.E schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:43:
Nu weet ik echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen, want het kan volgens mij niet aan de hardware zelf liggen omdat hier al een keer windows op geinstaleerd was en hij was stabiel.
Andere cd speler gebruiken tijdens de installatie :?

Vermoed dat je huidige cd speler lees problemen heeft.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

andere cd-speler pakken, heb ik iig al vaker meegemaakt.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het zal toch wel aan de hardware liggen, tijd om mem-test te draaien, want in 80% van de gevallen ligt het aan het geheugen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:53
Is het een format op een oude schijfconfiguratie wat altijd naar behoren werkte of een nieuwe schijf

Zoja is dit een nieuwe schijf is dit sata (maxtor in samenwerking met nforce) dit probleem heb ik op een nforce 2 bordje gehad en moest ik een sata controller halen.
Ik wist dat bij nforce4 dit wel het geval was maar kan ook bij nforce2.
Trouwens op 2 nforce2 ultra borden geprobeerd zelfde probleem.

• M.O.E
Oke ik heb het geprobeert om met een andere cdrom drive te toen, maar hier krijg ik hetzelfde bericht maar nu krijg ik het bericht dat een andere bestand niet gekopieert kan worden.

En nee het schijf is niet nieuw hier is al eerder windows xp op geinstaleerd en het is een WD schijf.

Ik ga maar een mem-test doen maar de programma's die ik hier voor vind die moeten allemaal onder windows gedraaid worden, zou iemand een link of een naam kunnen geven van een programma die bij het opstarten gebruikt kan worden.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

M.O.E schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:08:
Oke ik heb het geprobeert om met een andere cdrom drive te toen, maar hier krijg ik hetzelfde bericht maar nu krijg ik het bericht dat een andere bestand niet gekopieert kan worden.

En nee het schijf is niet nieuw hier is al eerder windows xp op geinstaleerd en het is een WD schijf.

Ik ga maar een mem-test doen maar de programma's die ik hier voor vind die moeten allemaal onder windows gedraaid worden, zou iemand een link of een naam kunnen geven van een programma die bij het opstarten gebruikt kan worden.
www.memtest86.com :P

Bootable diskette of cdrom iso :)

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 25-08-2006 17:48 . Reden: 'e'em w teveel ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

MEM-test draaien kopieer fouten ligt vaak aan het geheugen

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Is je bios up to date?

Heb het een keer met een Dell gehad, zowel geheugen als cd-rom drive waren in orde maar kreeg voortdurend foutmelding tijdens installatie.

• M.O.E
Het is me inmidels gelukt om windows xp te instaleren.
Voor dat ik mem -test ging doen had ik 1 geheugen kaart eruit gehaald en toen weer geprobeert en toen deed hij het.
Maar nu werk ik op de helft van het geheugen want heb eigenlijk 2x cmx512-4000pro geheugen van corsair en het is een xms versie. Is het nog mogenlijk om met beiden geheugen stabiel te draaien?

Verwijderd

kun je zelf testen toch? Installeer xp op 512, doe er later 512 bij.
Geen gekke dingen = stabiel
Pagina: 1