Toon posts:

[CSS] achtergrond in divje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#content 
{
background-color: #ffffff;
background-image: url(images/background.gif);
background-repeat: no-repeat;
background-position: bottom right;
background-attachment: fixed;

padding: 0px;
margin-left: 200px;
margin-right: 0px;
width: 600px;
}

Deze div wil ik graag een achtergrond op de bodem hebben (het is een haflronde gradient fade) echter verschijnt deze niet.
Iemand een idee waarom niet?

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03-2025

Crayne

Have face, will travel

Include je de CSS op de één of andere manier? Dan kan het zijn dat je "../" toe moet voegen voor images/background.gif

Is alleen van toepassing als je dus bijv. stijl.css inlaadt uit de submap css, terwijl de map images zich op hetzelfde niveau bevindt.

Mijn Library Thing catalogus

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31
what about url('images/background.gif'); ipv zonder quotes.. ik kan me voorstellen dat css dat niet zo fijn vind zo

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
cls schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:35:
what about url('images/background.gif'); ipv zonder quotes.. ik kan me voorstellen dat css dat niet zo fijn vind zo
Quotes zijn alleen nodig voor strings met spaties. Crayne heeft het denk ik bij het rechte eind.

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
probeer het eens zonder het -image aanvoegsel wat hier totaal overbodig is:
en kijk of je image goed verwijst, als je je html en css in andere mappen hebt staan.

background: url(images/background.gif);

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik sluit me aan bij Crayne. Hoe is je directorystructuur? Het background-bestandje is een relatief pad, en dat zal relatief zijn aan het parent document. Als dat een css-file is, is het daaraan realtief, en niet aan de HTML die em gebruikt.

Quotes hoeven hier echt niet, en je gaat geen "background" definieren als je ook "background-attachment" enzo, omdat het dan niet meer duidelijk is wat er nou gedaan wordt. Je kunt ze wel *allemaal* combineren maar dat kan later nog wel. Dat gaat het probleem niet oplossen.

日本!🎌

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

MBV

Heb je al geprobeerd je CSS en je HTML te valideren? Soms zit er ergens een typo waardoor hij niet verder parsed (of blijkt een element niet te bestaan in strict :X). Gebruik ook eens Firefox om te testen. met de DOM Inspector kan je precies zien wat de ingestelde eigenschappen zijn van een element, en on-the-fly dingen instellen.
Pagina: 1