Cisco 2948G porten op Activity laten knipperen *

Pagina: 1
Acties:

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Beste tweakers, simpele vraag over een professionele switch in een simpel netwerk.

Het gaat om de 2948G - 48 poorts managed cisco gigabit switch van Cisco, deze draait gewoon helemaal in de default config. (er is ook niks geen speciale config nodig)

Wat ik me afvraag is of je de poort leds kunt laten blinken op activiteit, er komt nu een 2e switch bij en ik vind het gewoon niks als er niks knippert op activiteit.

Dus heel simpel, hoe zet ik het blinken aan op de leds bij de poorten op activity.

Hoe doe je dit? ik heb al een console kabel aangesloten ben ingelogd in de switch... heb een beetje gekeken, gegoogeld ... maar ben niet echt bekend met deze switches.

[ Voor 31% gewijzigd door mangahuisman op 25-08-2006 16:12 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

er is een hidden commando wat je in kan voeren in config mode
discomode enable
staat niet in de handleiding of op cisco.com je kan het echter wel vinden als je met een HEX editor de IOS doorzoekt.
nee dit kan niet volgens mij werken ze gewoon op link activity en verder niks

[ Voor 19% gewijzigd door TrailBlazer op 25-08-2006 16:39 ]

• mangahuisman
nee dit kan niet volgens mij werken ze gewoon op link activity en verder niks[/quote]

Ze knipperen echt niet... ook niet met activity....

Dus geen disco dit weekend in het serverhok?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
Volgens mij zit er links aan de voorkant van de switch een mode knop, als het goed is kun je hiermee ook de link activity aanzetten. Hij kan ook uit staan of de networkload van de switch laten zien.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie Pauwl, alleen is dat geen permanente setting uit mijn hoofd.

Move PNS > NT + titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
Pauwl schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:09:
Volgens mij zit er links aan de voorkant van de switch een mode knop, als het goed is kun je hiermee ook de link activity aanzetten. Hij kan ook uit staan of de networkload van de switch laten zien.
dit is het enige juiste antwoord ;)
je hebt 4 modi:
- port status (standaard)
- switch utilisation
- port duplex mode
- port speed

dus normaal gezien als je de switch powered gaat hij automatisch in port status weergave, waarbij je link activiteit kan zien.

• mangahuisman
Ik heb nog eens goed gekeken, maar hij heeft geen enkele knop aan de voorzkant. BIj het aan en uitzetten gaat hij ook niet automatisch in deze mode. Het gaat om een 2948G-GE-TX - 48 poorts - full gigabit managed.

• mangahuisman
Is er hier niemand met een beetje verstand van cisco switches??

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-04 12:50
Heb even geen zicht op dat type switch....kzal morgen wel even een blik werpen als ik weer op kantoor ben (hebben dacht ik wel exact zo'n ding staan), maar mij staat ook bij dat er een knop (je ziet hem eigenlijk niet, maar probeer eens op de linkervoorkant te drukken) links op de voorkant zit, waarmee je idd kan switchen tussen de eerder genoemde 4 modi...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 10:28
Pauwl schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:09:
De 2948G serie switches heeft deze knop niet. Bovendien draaien deze switches CatOS in plaats van IOS.

discomode enable kent mijn 2948G met CatOS 8.4(11)GLX niet, ook niet set discomode enable

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 30-08-2006 16:57 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
mangahuisman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:19:
Is er hier niemand met een beetje verstand van cisco switches??
blijkbaar is dit een van de weinig catalyst switches zonder status mode switch.
volgens pagina 1-9 uit de handleiding (http://www.cisco.com/univ...t2948/inst_gd/hig2948.pdf) kan je er geen port activity op aflezen en kan je de modus van de port led ook niet wijzigen. balen dus...

• mangahuisman
Dat is wel heel erg suf voor dit soort switches... zelf mijn edimax van 20,- euro knippert vrolijk ;-)

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-04 13:57

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

mangahuisman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:37:
Dat is wel heel erg suf voor dit soort switches... zelf mijn edimax van 20,- euro knippert vrolijk ;-)
LOL, dit soort switches hangen vaak in een rack in een serverruimte.. En ik kan me niet voorstellen dat er dan mensen op hun gemakkie naar al dat geknipper gaan kijken.... :+

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

mangahuisman schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:37:
Ach, dat is allemaal ook maar nutteloos... Wanneer ben je nu in de serverruimte om naar die lampjes te gapen? Activity meet je in je management software. 't is niet voor niets een professionele switch.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Stormtrooper schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:40:
[...]

LOL, dit soort switches hangen vaak in een rack in een serverruimte.. En ik kan me niet voorstellen dat er dan mensen op hun gemakkie naar al dat geknipper gaan kijken.... :+
Hoezo? Is een van mijn hobbies :P 't is op zich ook wel fijn om je apparatuur druk te zien knipperen-- als mijn colo switches niet knipperen weet ik in een oogopslag dat er iets aan de hand is :P

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2006 10:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

CyBeR schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:45:
[...]

Hoezo? Is een van mijn hobbies :P 't is op zich ook wel fijn om je apparatuur druk te zien knipperen-- als mijn colo switches niet knipperen weet ik in een oogopslag dat er iets aan de hand is :P
ja dan is de spanning eraf :p

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
'k zou eens kunnen controleren of mijn 5509's wel knipperen, mijn 2924M-XL doet het wel afaik

• mangahuisman
Ja...echt jammer... blijkbaar kan het niet.
Pagina: 1