Toon posts:

vraagje over poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu freesco om internet te delen. Aangezien dit ook een firewall is (wat opzich superhandig is)kom het voor dat bepaalde poorten geblokt worden terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Nu is het mogelijk om deze te forwarden. Dit houd in dat de router de pakketjes toch toelaat naar de compu die jij aan geeft.
In het schemrpje sta het volgende:

Add forwarding of incoming packets

of TYPE [vul het type in t - TCP, u - UDP ] PORT [vul de port in]

to ADDR [vul het adres van de client in] PORT [vul weer een poort nummer in] ==> Dat is mijn vraag welk poort nummer moet ik hier in vullen?

1. Het zelfde poort nummer als ik in de eerste boxs heb ingevuld?
2. een andere nummer, zoja hoe kom ik achter dat nummer.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De eerste poort is de poort waarop iets op je router binnenkomt. De tweede poort is de poort waarop je freesco het weer verder stuurt.
Als jij in je netwerk een WWW-server hebt draaien op poort 80, kun je bijvoorbeeld op je router aangeven dat niet poort 80, maar poort 90 openstaat voor je WWW-server. Een poortscan van buiten af op poort 80, geeft dan aan dat je geen WWW-hebt draaien.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Gewoon het zelfde poortnummer... er wordt namelijk een pakketje naar je toegestuurd op een bepaalde poort, vanuitgaande dat je daar een bepaalde service hebt draaien... maar als je dat dus op een computer achter je firewall doet, zal je firewall het pakketje daarheen door moeten sturen... en dus wel naar het zelfde poort adres.

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik ga het ff proberen