[XP x64] Found New Hardware bij iedere boot

Pagina: 1
Acties:

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 14:36
Ik heb onlangs een Bluetooth stick gekocht en ondanks dat de drivers x64 zouden moeten ondersteunen, wilde het niet werken (enorm traag opstarten tot uiteindelijk het stoppen van alles, je kon bijna niets meer, vrij standaard als je 32bits drivers op x64 probeert, heb het eerder gehad :P).
Op internet werd bevestigd dat de drivers het niet deden, dus heb ik ze weer verwijderd. Heb toen besloten genoegen te nemen met de standaard Windows drivers, maar deze zijn niet helemaal compleet.
Mijn BT stick werkt gewoon zoals ie hoort, maar bij iedere boot komt Windows met de melding dat hij nieuwe hardware vindt:
Bluetooth Radio en Bluetooth Modem (weet niet meer de exacte namen, zal straks misschien even kijken). Hij probeert ze dan te installeren en komt er op het eind mee dat de drivers ontbreken en dat de hardware mogelijk niet werkt.
In apparaatbeheer staan geen vraagtekens (niet met betrekking tot de stick iig), enkel Generic Bluetooth Device en Microsoft Bluetooth Enumerator.

Mijn vraag is hoe ik van deze melding afkom (zonder uiteraard het hele hardwarescan gebeuren uit te schakelen ;)). Drivers installeren is geen optie, want die zijn er simpelweg niet.

Specs:
XP x64 Pro (zonder patches, hou ik niet zo van)
BT stick Class 1 van Billionton, chip is waarschijnlijk van Cambridge Silicon Radio Ltd. (aldus Apparaatbeheer).

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The__Virus schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:52:
Hij probeert ze dan te installeren en komt er op het eind mee dat de drivers ontbreken en dat de hardware mogelijk niet werkt.
Dit is waarom het denk ik fout gaat. Het installeren van de drivers lukt niet goed en XP slaat daarom niet de nieuwe drivers op. Ondanks dat zeg je dat je drivers wel werken.

Wat ik zou proberen: Je huidige Bluetooth drivers deinstalleren, je USB dongle eruit halen en opnieuw opstarten. Vervolgens in je event log bekijken of er drivers zijn die op dit moment nog problemen veroorzaken. Ik verdenk de oude 32-bit drivers ervan om nog steeds bij je te laden en te crashen. Nadat je gevonden hebt welke drivers voor event log errors zorgen, kun je ze eenvoudig uitzetten met Serviwin.

Opnieuw opstarten, je dongle weer in de pc steken en Windows de drivers laten installeren. Hopelijk gaat nu wel alles goed :).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 26-08-2006 10:35 ]

• The__Virus
Geen eventlog errors die te maken hebben met Bluetooth, helaas.
Plugde net weer de stick erin en de driver die hij niet kan vinden, Bluetooth modem, staat mogelijk wel in de lijst van drivers (de display name is anders, maar de naam is BTHMODEM).
Uitschakelen van die helpt niet, ik blijf de volgende error krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/error.jpg

• The__Virus
Niemand? ;(