Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Schade] Peugeot 307 - 2 deuken

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Vandaag even snel boodschappies doen bij de AH hier in de stad. T was tering druk en ik zie een plaatsje waar ie tussen past en aan bijde kanten nog genoeg ruimte om uit te stappen, echter wel minder dan normaal.
Ik kon dus niet verder naar rechts oid.
Ik ga mn boodschappies doen en kom terug, de auto staat in de de zon en ik zie raare verspringen van het licht op het plaatwerk, en ik denk neej he geen gezeik. Dus ik loop erheen en ja hoor !!! 2 deuken !!. Het rare ze zitten wat hoger dan dat een normale sedan bumper zit. Want bij aankomst stond er een donkerkleurige sedan. Weet echter niet precies welke kleur of merk oid. Maar toen ik terug kwam was deze weg.

2 mogelijkheden voor de schade:
- bij wegrijden heeft die de auto van ma (tis de auto van ma) geraakt.
- de auto die er stond is makkelijk weg gekomen, maar een andere auto heeft er geprobeerd in te draaien en toen geraakt.

1 deuk is op ongeveer bovenkant band hoogte op het linksachter portier. de 2e deuk zit lager op het spatbord uitstulping om het zo maar te noemen.
Beide zie ik geen blik/metaal kleur erdoor komen dus hoop dat het met de lak schade mee valt. Achter na goed gekeken te hebben zie ik wel een soorte van streep lopen die iets in de coating / de lak zelf zit.

Ik heb nog geen foto's omdat het momenteel even regent, dus die komen snel.

Nu is mn moeder All-risk verzekerd en heeft een no-claim van 75% (over genomen van pa). Nu gaat mn moeder wel even contact opnemen met de verzekering maar momenteel ligt ze ziek in bed dus ik dacht ga even wat prep work doen en vragen wat jullie denken wat het gaat kosten, of hoeveel no-claim ze kwijt gaat zijn.

This sux :(

EDIT:
de foto's

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/1097/img1042dx5.th.jpg
De grootste deuk op ongeveer band hoogte. erg lang maar geen blik kleur oid te vinden

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/7227/img1047qd6.th.jpg
Nog een foto van de grote deuk, alleen meer gezoomed

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/5647/img1044sl9.th.jpg
De 2e deuk in de auto, deze zit veel zelfs onder de stootstrip. Ook hier geen blik kleur te vinden

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/1470/img1048jp2.th.jpg
Dit is dacht ik eerst een kras, maar naar goed kijken lijkt het op een soort van plastic laag wat erop 'geplakt' is tijdens de botsing. ik kan het voor zichtig met mn nagel weg poetsen, maar ga niet verder want wassen moet toch gebeuren.

Nog even verder gekeken en kan dus helemaal nergens echt blik of staal/metaal kleur vinden dus ik denk dat dat geluk is.

@kokorico:
dank even kijken volgende keer als ik erben :)

[ Voor 29% gewijzigd door Griffin op 25-08-2006 16:14 . Reden: Foto's toevoegen ]

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02
Staan er toevallig geen bewakingscamera's in de buurt ? Mss hebben die alles gefilmd ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik gok dat dit veroorzaakt is door een ongespoten plastic bumper. Klopt wel met bumperhoogte, en aangezien er geen lak op zit, is het dus waarschijnlijk een ongespoten bumper geweest. Zeker gezien het 2e "kraswerk" lijkt mij dat er dan bij de andere auto, als er lak aanwezig was, deze ook op jouw (moeders) auto had gezeten. Altijd k*t dit soort dingen. :{

Aannames zijn fataal.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Leuk he, die MPV/SUV's en die NL parkeervakken die veels te klein zijn, en nog volgens de Fiat 500 maatstaven worden aangelegd om maar te kunnen zeggen: Wij hebben 500 parkeervakkken voor de deur. Als je ruime vakken had aangelegd had je er maar 350 ;)
Succes met de verzekering. En korting op de no-claim valt wel mee volgens mij. Het weegt niet op tegen de kosten van profie herstelwerk van schade in dit geval. Meestal ga je 1 trede omlaag en die heb je na een jaar weer terug mits geen schade in dat jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 25-08-2006 16:53 ]

Verwijderd

't Kan misschien raar klinken, maar hiervoor spreek je je All-risk best NIET aan. Qua herstelling kost dit echt niet veel (dat krasachtig ding dat je laatst vermeldt is er normaal zelfs af te poetsen zonder dat het schade op je auto na laat), en als je het op je verzekering claimt zal ze waarschijnlijk gaan stijgen (ook al kan jij daar niets aan doen, allrisk trekt zich dat niet aan) volgend jaar, en tegen dat je weer aan je huidige niveau zit heb je zelfs veel kans om méér uitgegeven te hebben dan gewoon de herstelling zelf te betalen. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je verzekering jaarlijks stijgt, en wat nu je bonusmalusniveau (of het nederlandse equivalent ervan) is.

edit; ik heb ook ooit eens dergelijke schade gehad (alleen een wat groter bluts), en dat heeft me 115€ uitblutsen + lakreparatie gekost (enkel aan de deur had ik het, sta je eens goed geparkeerd zonder problemen, dan sla je je deur tegen een gft container :'(). Volgens die mens was het nooit een probleem om zoiets te herstellen, zolang je geen nepen in je metaal hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 17:00 ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Interpolis verzekerd: mij werd verteld dat ik twee treden terug zou gaan?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bestla schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:53:
Leuk he, die MPV/SUV's en die NL parkeervakken die veels te klein zijn, en nog volgens de Fiat 500 maatstaven worden aangelegd om maar te kunnen zeggen: Wij hebben 500 parkeervakkken voor de deur. Als je ruime vakken had aangelegd had je er maar 350 ;)
Succes met de verzekering. En korting op de no-claim valt wel mee volgens mij. Het weegt niet op tegen de kosten van profie herstelwerk van schade in dit geval. Meestal ga je 1 trede omlaag en die heb je na een jaar weer terug mits geen schade in dat jaar.
Hangt maar net af van de verzekeraar. Het handigst om te doen is het volgende:

- vraag na bij een "mannetje" wat dit kost om te herstellen. Als geen mannetje aanwezig of liever officiëel, ga naar een schadeherstel bedrijf en vraag wat het kost. Zeg NIET dat het verzekeringswerk is.

- Je hebt dan een bedrag wat het kost om te herstellen. Vraag vervolgens aan je verzekeraar, hoeveel je terugvalt in noclaim, als je deze schade op kosten van de verzekering laat herstellen. Je weet dan hoeveel noclaim je terugvalt en hoe hoog de premie wordt.

- Je weet nu de kosten van de reparatie, en hoeveel je qua noclaim terugvalt in de verzekering, en hoeveel je dus stijgt in premie, hoe lang het duurt voordat je weer op je oude premiebedrag zit (weer opbouwen van noclaim) en hoeveel je dus in die tijd "extra" betaald. Kortom, je hebt 2 bedragen, bedrag X = herstel auto, bedrag Y = extra kosten aan verzekeringspremie die je de komende jaren moet betalen.

Als X > Y = verzekering laten doen, als X < Y = zelf betalen.

Of de meest lullige optie, zelf wat oppoetsen, en voor de rest laten zitten.

Waarborgfonds gaat hier denk ik ook niet op, omdat je geen getuigen had. Of je moet getuigen maken.

Aannames zijn fataal.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

GaMeOvEr schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:04:
Of de meest lullige optie, zelf wat oppoetsen, en voor de rest laten zitten.
Zou ik doen, wel afhankelijk van de waarde van de auto (een dure jonge auto is het een ander verhaal dan iets met een dagwaarde van bv 2000 euro)
Kans is altijd aanwezig dat het ding een keer in de prak wordt gereden (eigen schuld of niet), kun je het dr net zo goed dan bij nemen, beetje handige taxateur zorgt daar wel voor (kan hij nl ook prima aan verdienen).

leeg

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

4x2 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:23:
[...]

Zou ik doen, wel afhankelijk van de waarde van de auto (een dure jonge auto is het een ander verhaal dan iets met een dagwaarde van bv 2000 euro)
Kans is altijd aanwezig dat het ding een keer in de prak wordt gereden (eigen schuld of niet), kun je het dr net zo goed dan bij nemen, beetje handige taxateur zorgt daar wel voor (kan hij nl ook prima aan verdienen).
Mja, we hebben het hier over een Peugeot 307, aangezien die pas in 2001 werden geïntroduceerd, kan hij ook weer niet zo heel oud zijn. ;) Voor de rest is het idd, wat is de waarde van de auto? Het scheelt nogal of het een 307 1.4 basis uit 2001 is, of een 307 2.0 XSI bladiebla uit 2005. (Al betwijfel ik het laatste, aangezien hij van iemand's moeder is, dus zal het niet zo'n heel dik model zijn. ;) )

Aannames zijn fataal.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
de auto is uit 2002 naar mijn wete heeft 46k op de teller en is een 1.6 (dacht ik).

Ik heb de auto even gewassen het bleef droog :P
de deuken zijn ECHT kras vrij, alleen dat kras geval op de laatste foto heb ik er niet af kunnen halen. Heb gewoon met spons en goede carwash zooi erover heen gegaan (verdunt en een heel klein beetje puur erna) maar kwam er niet af.
De auto is nu wel schoner en we gaan contact opnemen met de verzekering etc.

en dat van de ongespoten lak bumper dacht ik ookal ivm geen andere kleur lak op onze auto. nieuwe foto's van de 'kras' kunnen gemaakt worden als jullie zeggen JA!!! maar dit word dan pas dinsdag oid.

maar iig bedankt voor advies etc

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UPDATE:

Bij deze even een update.
- deuken worden uitgedeukt. en sommige gedeeltes worden opnieuw gespoten.

De kosten liggen rond de 750-800 euro, en mn moeder heeft besloten dit zelf NIET te betalen en de verzekering aan te spreken. Dit kost er echter 10% noclaim en zit nu dus op 65%.

Ergens in de 2e week van september gaat de auto 5 dagen weg voor de reparatie

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

En heb je het waarborgfonds al geprobeert ? wanneer deze ook uitbetaald ku n je weer een tree hoger uitkomen

Beste film ooit

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
soepkip schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:12:
En heb je het waarborgfonds al geprobeert ? wanneer deze ook uitbetaald ku n je weer een tree hoger uitkomen
hebben we gekeken, maar dit is alleen als je met 2 personen was en dus 2 getuiges oid. Mn moeder heeft het iig geprobeerd maar dat ging niet. Helaas
Pagina: 1