Ik heb thuis een debian server staan welke twee sshd instanties actief heeft. Eén voor intern gebruik (poort 22, luisterend op intern ip-adres en root-login allowed) en één instantie luisterend op poort 8080 op een vast, extern bereikbaar, ip-adres. De laatste is voor extern gebruik, poort 8080 om firewalls te omzeilen. (Er zitten twee netwerkkaarten in het apparaat, en wel van het zelfde type: Intel 100 pro/s.)
De sshd's worden gestart met init-scriptje. Voor elke instantie wordt een aparte pid aangemaakt. Het is wel dezelfde /usr/sbin/sshd executable die wordt gerund.
Het volgende is het geval:
wanneer ik na het inloggen op mijn server vanuit een externe locatie weer uitlog, dan lijkt het alsof de netwerkadapter met het externe ip-adres even weg valt. Ook de webserver is dan namelijk niet bereikbaar.
Na een korte tijd is alles weer bij het oude en is inloggen via ssh ook weer mogelijk
Enig idee wat het euvel kan zijn?
De sshd's worden gestart met init-scriptje. Voor elke instantie wordt een aparte pid aangemaakt. Het is wel dezelfde /usr/sbin/sshd executable die wordt gerund.
Het volgende is het geval:
wanneer ik na het inloggen op mijn server vanuit een externe locatie weer uitlog, dan lijkt het alsof de netwerkadapter met het externe ip-adres even weg valt. Ook de webserver is dan namelijk niet bereikbaar.
Na een korte tijd is alles weer bij het oude en is inloggen via ssh ook weer mogelijk
Enig idee wat het euvel kan zijn?