[Linksys WRV54G] Verbinding valt regelmatig even weg

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 16:31
Opnieuw een probleem met mijn WRV54G Wireless VPN Router van Linksys...

Ik had hiervoor een WRT54G. Het signaal van deze was af en toe zwak maar deed het verder vloeiend.

Nu heb ik een WRV54G, 2 PC's met aan kabeltje eraan en 1 PC draadloos waar een WPA54G Wireless PCI Adapter in zit van Linksys. De verbinding is uitstekend en deze draait op de volle 54Mbit. Tenminste...als er verbinding is. Want iets vind het leuk om met grote regelmatig (om de 10 minuten ofzo) even de verbinding eruit te gooien. Dan wordt er gewoon geen netwerk gevonden.

Nu heb ik verschillende drivers voor de PCI kaart getest en ben ik ook eens van firmware voor m'n router gewisseld. Namelijk van de nieuwste US-firmware naar de nieuwste EU-firmware. Dit alles hielp niet.

Met en zonder WEP en WPA, met en zonder MAC adres filter, met en zonder tooltje van Linksys...het maakt niks uit. Verder is het ook niet onbelangrijk te vermelden dat de router gewoon blijft werken zodra de draadloze verbinding weg valt. Als ik namelijk wat zit te internetten, downloaden of gamen heb ik regelmatig een boze moeder in m'n deuropening staan omdat ze weer eens niet kan internetten. ;-)

Iemand ervaringen, of liever nog oplossingen hiervoor? Ik hoor ze graag!

Bvd,

Michel

• The Realone
Niemand? :'(

Ook niet in combinatie met de WPA54G PCI netwerkkaart?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Ok, ik ga je proberen te helpen vanaf de Linksys tech support (Tel: 0800-0200101), werk er. Misschien kan ik je zo helpen zo niet bel gewoon naar de TechSupport.

Even over die 'WPA54G' deze bestaat niet, dit zal waarschijnlijk een WPC54G moeten zijn neem ik aan? Of niet?

Wat ik van hieruit denk is dat er een probleem met de firmware of driver is. Als je mij kunt zeggen welke versie je van de WRV54G je hebt. Dit kun je zien onder de router op een stikker waarop Model Nummer (Model No) genoteerd staat. En mij ook kunt aangeven welke firmware versie (kun je op de http://192.168.1.1 pagina (username blank; paswoord admin) zien) je hebt. Dan kan ik controleren of ik hier nieuwe firmware versie voor je heb.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• The Realone
Allereerst bedankt voor je reactie en dat je me wilt helpen!

Verder mijn excuses, ik bedoelde de WMP54G netwerkkaart. Was even in de war.

Ik zit nu op m'n werk dus kan niet alles controleren, maar ik heb versie 1 van de WRV54G (voor zover ik weet is er ook maar 1 versie) en heb er 2 firmware varianten op gehad. Namelijk 2.39.2 van de Amerikaanse website van Linksys en 2.37 van de Nederlandse.

Toevallig heb ik gisterenavond ook even de verbinding getest met een laptop van m'n werk en deze viel ook weg, hoe dicht bij ik ook was.

Verder begin ik te merken dat zelfs de bekabelde PC last heeft van storingen m.b.t. de router, al gebeurt dit heel sporadisch en kan ik ook niet met zekerheid zeggen of dit aan de router of aan Chello ligt.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

remy007

Broodje Bakpao Helmond

The Realone schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:06:
Allereerst bedankt voor je reactie en dat je me wilt helpen!

Verder mijn excuses, ik bedoelde de WMP54G netwerkkaart. Was even in de war.

Ik zit nu op m'n werk dus kan niet alles controleren, maar ik heb versie 1 van de WRV54G (voor zover ik weet is er ook maar 1 versie) en heb er 2 firmware varianten op gehad. Namelijk 2.39.2 van de Amerikaanse website van Linksys en 2.37 van de Nederlandse.

Toevallig heb ik gisterenavond ook even de verbinding getest met een laptop van m'n werk en deze viel ook weg, hoe dicht bij ik ook was.

Verder begin ik te merken dat zelfs de bekabelde PC last heeft van storingen m.b.t. de router, al gebeurt dit heel sporadisch en kan ik ook niet met zekerheid zeggen of dit aan de router of aan Chello ligt.
Ok voor de zekerheid zou je kunnen testen, of de verbinding ook weg valt met alleen Chello aan een pc. Wanneer dit niet het geval is, dan zou ik je willen adviseren onze support lijn te bellen.

Aangezien er een probleem met settings op de router lijkt te zijn, of een defect cq. FW probleem. Wil ik je toch adviseren om even telefonische contact met de helpdesk hier op te nemen. Zie voorgaande post voor het telefoonnummer van de NL-helpdesk :). We zijn overigens open tot 20:00 uur ;) moet tot zolaat vandaag dus :)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

Ik zou ook even bij de instellingen het energiebeheer na lopen, je zal de eerst niet zijn die 'de computer mag die apparaat uitschakelen om energie te besparen' aangevinkt heeft waardoor de draadloze netwerkverbinding uitvalt O-)
Pagina: 1