Betrouwbaarheid Planet en Het Net

Pagina: 1
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik ben op dit moment abonnee bij XS4ALL en dat bevalt natuurlijk prima, maar is me te duur (36 euro, binnenkort 40, want ik ben afkomstig van het opgekochte HCCnet), zeker omdat ik niks met die hoge snelheid en extra service en zo doe. Dus nu wil ik overstappen naar een goedkoper abonnement en zowel Planet als Het Net lijken geschikte abonnementen te hebben: Planet ADSL Easy is 20 euro per maand en Het Net Instap ook (eerste zes maanden 10 euro korting per maand, dat wel).

Verder voldoet het allemaal aan wat ik wil, maar wat ik nergens zinnig kon vinden: hoe is de kwaliteit van deze twee providers? Hou betrouwbaar zijn ze, hebben ze veel downtime? En als er iets kapot is of zo, hoe goed is de helpdesk? De enige test die ik hiervan vond, stond in de Consumentengids en die gaven alle providers een "+" of een "+/++" voor service, dus die vonden dat iedereen vrijwel precies even goed is. :? Ik heb van Het Net wel wat slechte verhalen gehoord van vijf jaar geleden, maar dat is te lang geleden om veel te zeggen, denk ik.

Mijn vraag is dus: zijn beide betrouwbaar, of allebei brak, of de ene beter dan de andere? Hebben veel mensen hier er ervaring mee? Of is elke provider tegenwoordig zo goed dat het wat kwaliteit betreft niks uitmaakt wat ik neem?

Alvast bedankt!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb bijna een jaar HetNet, zonder downtime of andere problemen.
Planet, XS4ALL en HetNet zijn allemaal connected by KPN, hetgeen onder andere inhoudt dat het qua eerste- en tweedelijns helpdesk niet uitmaakt bij welke provider je zit.
Als het je dus puur om de adsl gaat moet je gewoon HetNet nemen, meeste waar voor je geld :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze horen beide net als direct-adsl en internet plus bellen bij "KPN internet", de kwaliteit van die ISP's is exact hetzelfde. Ik weet van kpn dat ze storingen op het dsl netwerk (die niet veel voorkomen, het net van kpn is het stabielst) snel oplossen.

De helpdesk kan ik niet echt een uitspraak over doen. Daar zitten goede mensen en totaal ongeschikte mensen tussen en dat varieert ook nog eens.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hmm ja ik dacht altijd dat Hetnet, XS4All, Planet, ADSL Direct allemaal onder 1 hoede vallen: KPN. Niet qua helpdesk dan, maar wel qua netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 25-08-2006 15:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
MensionXL schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:23:
Hmm ja ik dacht altijd dat Hetnet, XS4All, Planet, ADSL Direct allemaal onder 1 hoede vallen: KPN. Niet qua helpdesk dan, maar wel qua netwerk.
Dat is ook zo.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55

K-Jay

Klaas Jan

MensionXL schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:23:
Ook qua helpdesk. Ik heb er gewerkt (KPN Internet, tweedelijns). Alle adsl-storingen van klanten connected by KPN worden door dezelfde helpdesk behandeld.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Planet, hetnet en ddsl is technisch gezien gewoon hetzelfde met een andere naam. Internet plusbellen is een uitbreiding op die diensten en XS4all is een aparte provider die voor het adsl deel gebruik maakt van het dsl netwerk van KPN. XS4all heeft een aparte helpdesk, maar verwijs voor dsl problemen meestal door naar de helpdesk van kpn, dus in feite komt het allemaal op hetzelfde neer.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:30

Croga

The Unreasonable Man

tsja, mijn persoonlijke ervaring is dat bij Planet over het algemeen alles goed gaat. Op het moment dat je echter afwijkt van de norm (door te verhuizen of een storing te hebben) loopt alles in het honderd.
Ik heb het vorig jaar uiteindelijk opgezegd toen ik voor de zoveelste keer 2 weken zonder internet zat terwijl ik de oplossing al aangedragen had.

De helpdesk verschilt in ieder geval tussen de verschillende providers en de klantenservice verschilt behoorlijk. De meeste providers hebben die namelijk terwijl Planet het simpelweg zonder doet.

Verwijderd

Ik (of althans mijn ouders) ben een tijdje geleden overgestapt van XS4ALL naar Planet om kostentechnische redenen. Ik heb eigenlijk nog geen verschil gemerkt wat betreft betrouwbaarheid, uptime en dergelijke.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

naar mijn ervaring is er maar een oplossing> XS4ALL. nee ik heb geen aandelen en werk er niet :) XS is de enige met een normaal tarief voor de helpdesk. Goed die heb je normaal niet nodig maar toch. Ik vind het persoonlijk fucking absurd dat je als klant ook nog eens moet gaan betalen voor een helpdesk als de leverancier in gebreke is.

Daarnaast is de uptime gewoon het beste. Niet zozeer het dsl netwerk wellicht maar ook de mailservers etc.

Wat aanvullende diensten betreft zijn ze ook erg goed, maar daar maak je schijnbaar geen gebruik van (ze hebben echt een super goede gratis usenet server!)

Verder hebben ze een duidelijke en betrouwbare policy mbt klantgegevens.
ze zijn een paar euro duurder per maand maar dat heb ik er graag voor over

• Oogst
OK, dus dan ga ik gewoon voor Het Net, die is de eerste zes maanden goedkoper en biedt anderhalf keer zo veel bandbreedte. Alleen minder webspace, maar daarvan heb ik bij allebei niet genoeg, dus daar doe ik het niet voor.

Ja, ik weet hoe goed de naam van XS4ALL is, maar veel downloaden doe ik niet en die andere features zoals mail ben ik ook niet echt in geïnteresseerd. En het goedkoopste abonnement van XS4ALL bij KPN is 30 euro, dat is per maand 10 euro meer, daarvoor kan ik best lang aan de helpdesk hangen. :)

Bedankt allemaal voor de reacties!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb zelf nu ongeveer driekwart jaar Instapsurfen van Het Net, en het heeft er nog nooit uitgelegen. Nu vormt zo'n korte periode natuurlijk niet echt een grote zekerheidsbasis, maar ook omdat je bij KPN zit, zit het wel snor met de service. Eens was er een probleem in de telefooncentrale waardoor we niet konden bellen, maar wel internetten, en de monteur stond zó op de stoep.

Oh, en nog een tip: je kunt met een Het Net-abonnement ook downloaden van de razendsnelle nova.planet.nl nieuwsservers :) :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

De laatste tijd is het bij beide helpdesks (Planet en Het Net) redelijk klote, maar dat kan ook komen door de 2 landelijke storingen die we hebben gehad. Het Net is leuk zolang het werkt maar als je de helpdesk belt, voor 45 eurocent per minuut!!!!, en ze laten je even 10 minuten wachten waarop je opeens weer terug bent in het hoofdmenu dan wordt je toch echt even niet zo vrolijk.
Zelf heb ik qua stabiliteit en zeer goede, gratis helpdesk goede ervaringen met Demon. Deze is wel iets duurder (21,95 euro voor 1,5 Mbit) maar als je, net als ik, voor je werk regelmatig in contact komt met verschillende helpdesks dan is Demon echt een verademing.

Verwijderd

Heb je ook al gekeken naar andere providers, zoals Tele2 (voor zover die leverbaar zijn op jouw adres)? Ik heb dit aangesloten bij twee mensen in mijn directe omgeving, en dat werkt uitstekend. De helpdesk heb ik 1 keer moeten raadplegen, en dat was ook okay (hoewel ze me niet echt konden helpen: er was precies op dat moment een landelijke storing). Behalve die ene storing, die een paar uur later verholpen was, heeft het nu al vier maanden ofzo zonder problemen gedraaid.

Tele2 biedt internet en telefonie aan voor 20 euro per maand, dus dan kan je ook gelijk je KPN abonnement opzeggen (en je nummer meenemen).

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ware het niet dat er dan nog 9 euro "kosten kaal koper" per maand bij komt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:09:
Heb je ook al gekeken naar andere providers, zoals Tele2 (voor zover die leverbaar zijn op jouw adres)? Ik heb dit aangesloten bij twee mensen in mijn directe omgeving, en dat werkt uitstekend. De helpdesk heb ik 1 keer moeten raadplegen, en dat was ook okay (hoewel ze me niet echt konden helpen: er was precies op dat moment een landelijke storing). Behalve die ene storing, die een paar uur later verholpen was, heeft het nu al vier maanden ofzo zonder problemen gedraaid.

Tele2 biedt internet en telefonie aan voor 20 euro per maand, dus dan kan je ook gelijk je KPN abonnement opzeggen (en je nummer meenemen).
ja en wat is de down en upload van een abo bij tele2 verwacht ik een bagger upload tekrijgen terwel ik 1Mbit up wil hebben.
bij tele 2 verwacht ik 256 of 512.

Verwijderd

Zal je mijn ervaringen geven , heb lang gelden een tijdje bij Hetnet gezeten en ben daar m.i. niet correct behandeld . Waar ging het om . Nadat ik overgestapt was bleek het dat ik toch wel zo,n anderhalf jaar of wel langer , weet niet meer precies hoelang, doorbetaald te hebben aan de internetkosten die door een vreemd genoeg op naam van een bleek te staan. (iemand uit Zandpoort bleek later) . Dus mijn internet kosten werden dus maandelijks afgeschreven (gemiddeld ongeveer 10 euro) en de gebruiker woonden in Zandpoort , heb hier nog wel enige moeite voor proberen te doen maar de communicatie ging moeizaam met de Helpdesk en heb het toen maar opgegeven .
Dit is dus natuurlijk maar 1 ervaring maar kan me iets herrineren van het programma Kassa waar Hetnet ook onderhanden werd genomen voor niet al te nette handelingen .
Contact met Helpdesk ging overigens niet makkelijk . Daarna had ik multikabel en tevreden . Daarna
UPC - niet best . Nu tiscali -adsl - prima .

IK ben dus niet positief over Hetnet .

p.s praat ongeveer over zo,n 4 jaar geleden van mijn stubbels , programma van Kassa pakweg iets langer dan een jaar geleden .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 20:42 ]

Verwijderd

Laten zeggen elke gebruiker heeft wel is een aanvaring met een ISP.
wat zijn soms zelf veroorzaken word door de gebruiker (door naar een andere ISP te gaan en terug te willen, geld niet betalen, niet eens met de voorwaarden) of door de provider zelf ( laat koppeling los, zet klant op een duurder abo).

dus eigenlijk verschilte het van per gebruiker en provider.

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:11:
Ware het niet dat er dan nog 9 euro "kosten kaal koper" per maand bij komt.
I stand corrected: het is 19,95 per maand voor "Tele2 Basis" (alleen internet), 29,95 per maand voor internet + telefonie. Er komen echter geen "kosten kaal koper" bij die je noemt: bij allebei de mensen waar ik internet + telefonie heb aangesloten is dit alles wat ze betaalden per maand (en nee, ze hebben niet alsnog een KPN abonnement).

@daanski: Als je op de website van Tele2 had gekeken had je gezien dat ze bij hun internet + telefonie ("Tele2 Compleet") abbo 4 mbit down en 1 mbit up aanbieden. Bij "Tele2 Basis" is het 2 mbit down en 512 kbit up.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Planet hier, perfect spul opzich, jammer van de crap diensten. (Musicstream, IE en WMP only :r, ze willen je aan de norton e.d.)
Ik zou ondanks de prijs graag naar xs4all willen, die lui kennen tenminste ook iets anders de microsoft (Linux, Firefox, Thunderbird).

Puur naar de verbinding kijkend: Prima provider, ligt er hiet (in Stiens, Fryslân) nooit uit :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou kan je vertellen als je ik jou was zou ik gewoon overstappen. En ja als je problemen hebt moet je de juiste mensen aan de telefoon krijgen om je problemen op te lossen. Voor de rest zijn er weinig storingen. En ja hoe je hetnet moet bereiken kan ik je als KPN Internet medewerker niet echt vertellen.. :P Je hoeft in iedergeval als je het slim aanpakt geen 45 cent betalen. ;)

Verwijderd

Anti-XP schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:17:
Planet hier, perfect spul opzich, jammer van de crap diensten. (Musicstream, IE en WMP only :r, ze willen je aan de norton e.d.)
Ik zou ondanks de prijs graag naar xs4all willen, die lui kennen tenminste ook iets anders de microsoft (Linux, Firefox, Thunderbird).

Puur naar de verbinding kijkend: Prima provider, ligt er hiet (in Stiens, Fryslân) nooit uit :)
wat musicstream betreft ligt daarbij het probleem niet bij planet maar bij OD2 verder vind ik planet dat planet wel goede diensten leverd

• _Mystikal_
  • Laatst online: 18:29

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

mjah, hetnet en planet zijn allebei gewoon betrouwbaar. wil je een idee van de betrouwbaarheid, en de reactietijd op storingen, kijk dan op www.planet.nl/help of www.hetnet.nl/help onder storingen.
daarzie je welke storingen er de afgelopen tijd waren, en hoelang het duurde voordat die werden opgelost.

• Oogst
De reden dat ik eigenlijk alleen bij KPN heb gekeken, is dat ik hier al een telefoonkabel heb liggen naar mijn computer (door een muur en zo) en het wel fijn vindt als die kan blijven liggen. Bij kabel moet ik volgens mij door het hele huis kabels aan gaan leggen. Als ik een multi-PC-modem krijg die ik naast mijn ene pc kan zetten, ligt de netwerkkabel naar de andere pc ook al aangelegd en hoef ik dus eigenlijk zo ongeveer niks anders te doen dan het modem verwisselen. :> Nou nog hopen dat dat ook in de praktijk zo gaat bij Het Net.

Daarnaast hoorde ik van erg veel problemen bij overstappen en hoopte ik dat die problemen kleiner zouden zijn zolang ik bij KPN blijf (niet dat ik er van uit ga dat het dan wel vlekkeloos verloopt, maar okee).

Ik had ook al gekeken naar combinatie bellen plus internet, maar de aanbiedingen die ik vond waren duurder dan wat ik nu heb, omdat hier in huis amper gebeld wordt en de telefoonrekening dus nu al bijzonder laag is.

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 27-08-2006 16:52 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

"Het Net Instap ook (eerste zes maanden 10 euro korting per maand, dat wel)."

Nou wil ik geen vervelende meldingen doen, maar je stapt hierbij over van een provider connected by KPN. Oftewel, de actievoorwaarden van 9,95 voor de eerste 6 maanden kom je NIET voor in aanmerking...

Bij IPB (of Surfen en Bellen bij HetNet) geldt dat overigens niet, en kom je wel in aanmerking voor de acties.

• Oogst
Jammerlijk dat dat er op de meeste plekken niet bijstaat. :( Op de site van KPN is wel de aanbieding te vinden, maar niks over deze voorwaarde. Op de site van Het Net staat het inderdaad wel:
4. De actie geldt alleen voor nieuwe ADSL-klanten van Het Net, indien u reeds ADSL abonnee bent bij Het Net of wisselt u binnen het netwerk van KPN van ISP dan heeft u geen recht op het actieaanbod.
Eens kijken of ik wel het modem gratis krijg, want anders wordt dit een wel erg duur grapje.

In elk geval bedankt dat je het eventjes noemt. :)

edit: Ik zie nu dat ze wel de helft van de aanbieding hebben: de eerste drie maanden voor 10 euro voor overstappers: www.hetnet.nl/producten/overstappen.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 28-08-2006 16:45 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou voor Planet gaan. Hetnet is goedkoper maar uit ervaring zeg ik meer problemen gezien. Duurdere helpdesk dan Planet. Planet heeft gewoon meer waar voor zijn geld. Ik zou gewoon voor Planet gaan. Is duurder maar haal je ook weer uiteindelijk terug. Als er wat is de helpdesk is beter en wachttijden korter dan van Hetnet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is erg grappig, aangezien planet en hetnet dezelfde helpdesk gebruiken (letterlijk dezelfde mensen op dezelfde plek).

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
HetNet en Planet kunnen wel dezelfde helpdesk zijn maar de deskundigheid van Planet is wel stukken beter dan HetNet. Die beginnen eerst met de vraag of de computer aanstaat. Ja hallo. De documentatie van HetNet vind ik veel slechter qua opzoeken instellingen. Iets vragen aan Hetnet is een ramp. En dan praten we hier over dezelfde helpdesk. Ben bang van niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Oogst
Ligt natuurlijk ook aan wie je aan de lijn krijgt. Daarnaast doet Het Net voor iets minder geld (alleen eerste drie maanden) meer bandbreedte (1,5 down 256 up tegen 1 down 128 up).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Jappo112
  • Laatst online: 09:01
itsalex schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:15:
HetNet en Planet kunnen wel dezelfde helpdesk zijn maar de deskundigheid van Planet is wel stukken beter dan HetNet. Die beginnen eerst met de vraag of de computer aanstaat. Ja hallo. De documentatie van HetNet vind ik veel slechter qua opzoeken instellingen. Iets vragen aan Hetnet is een ramp. En dan praten we hier over dezelfde helpdesk. Ben bang van niet.
Geloof mij, het is zo. De agents op de 1ste lijn krijgen willekeurig HN/PI calls. Dit zelfde geld in princiepe ook op de 2de lijn. Ik zelf ben al langere tijd werkzaam voor KPN Internet. Agents welke op de eerste lijn zitten zijn in dienst van SNT. Een dochteronderneming van KPN wat eigenlijk een grote belfabriek is. Bedrijven zoals Miele en de Postbank nemen hier "callcapaciteit" af voor hun helpdesk/service center.

• Oogst
Ik heb in elk geval al kennisgemaakt met de helpdesk van Het Net. :X Ik mailde om te vragen of het gratis multi-PC-modem ook geldt voor overstappers binnen KPN en kreeg als antwoord dat de vraag te ingewikkeld is voor een e-mail-antwoord en dat ik moet bellen. |:(

Een goed begin is het halve werk, zal ik dan maar denken. ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
jappo112 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:38:

Geloof mij, het is zo. De agents op de 1ste lijn krijgen willekeurig HN/PI calls. Dit zelfde geld in princiepe ook op de 2de lijn. Ik zelf ben al langere tijd werkzaam voor KPN Internet. Agents welke op de eerste lijn zitten zijn in dienst van SNT. Een dochteronderneming van KPN wat eigenlijk een grote belfabriek is. Bedrijven zoals Miele en de Postbank nemen hier "callcapaciteit" af voor hun helpdesk/service center.
Je verhaal klopt grotendeels, als we echter even terugblikken op eventuele wachtrijen ben je bij planet beter af. Er is tweede vestiging die alleen planet calls aanneemt namelijk.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik zelf overstappen naar Direct ADSL, dezelfde indeling van de abbonnementen als Planet.
(slim=planet's easy;
go=planet's economy ;
lite=standard;
basic=comfort;
extra=advanced)

Echter bevat het abbo geen mailadres. In de meeste gevallen is deze overbodig.
Vaak heb je al een mailadres via het werk of anders een hotmail of Gmailadresje. En als je toch een emailadres wil vraag je toch een gratis musicstream abbo aan van Planet, krijg je een mailadres erbij voor nop.
Met een direct adsl abbo kun je ook gebruik maken van de newsgroups van planet. Bovendien is het abbo na het eerste jaar per maand opzegbaar...
Wanneer je van een internet provider connected by KPN (Dus ook XS4ALL) gratis overstapt op Direct ADSL dan profiteer je ook van de modemkorting en de eerste maand gratis abonnement.

En als klap op de vuurpeil is het via het storingsnummer mogelijk om gratis contact op te nemen met de helpdesk.
Het is en blijft een persoonlijke keus.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36

joker1977

Tweakert

itsalex schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:15:
Als ze dezelfde helpdesk hebben, hoe kan dan de deskundigheid verschillend zijn?

'Goedemorgen, Planet Internet, u spreekt met Henk de Vries. Waarmee kan ik U helpen?'
'Goedemorgen, HetNet, u spreekt met Henk de Vries. Waarmee kan ik U helpen?'

Natuurlijk kun jij een 'sukkel' van HetNet treffen, maar die 'sukkel' zijn volgende call kan wel zijn voor een Planet Internet-klant. Dus jouw redenering is onjuist.

Betreffende de vraag of 'de computer aanstaat' : Voor jou (en mij) is dat een overbodige vraag, voor genoeg mensen is het bellen naar een (technische-)helpdesk een avontuur waarvoor ze zenuwachtig zijn/worden (!) Gebrek aan PC-kennis en bang dat de agent 'allemaal moeilijke vragen gaat stellen' kan deze mensen uiterst defensief en soms zelfs agressief maken. Met het stellen van eenvoudige vragen kun je die mensen een beetje zelfvertrouwen in praten zodat je samen toch nog een lastiger probleem kan oplossen.

Ik heb in mijn call-centre tijd (tijdens mijn studie) 'oma's van 75' IP-instellingen ed. laten wijzigen, firmwares geflashed, etc etc. Als je dan meteen maar begint met 'Okay, start IE, surf ff naar www.adslvalley.nl/etc' dan schrik je die mensen af. Misschien heeft de agent bij jouw vraag ten onrechte het gevoel gehad of jij een totale newb was.

Er zijn een hoop manieren om een goed contact met de Helpdesk-medewerker te krijgen. De keren dat ik contact heb met diverse HD's, beleef ik bijna altijd als positief. Simpelweg omdat ik door mijn ervaring 'van de andere kant' precies weet hoe ik het moet brengen om een zakelijk gesprek te voeren wat prettig overkomt bij beide kanten.

Verwijderd

Heb in het verleden ook op de helpdesk van Planet/Hetnet gezeten in de periode na mijn studie. Soms belden Hetnet klanten met de planet service lijn(kon je zien aan het display) Maar die serveerde je netjes af en zorgde ervoor dat ze het juiste nummer bellen. Het kan dan zijn dat je de desbetreffende persoon weer aan de telefoon kreeg en dan hielp je dan zoals gebruikelijk.

Maar weer ontopic: De topicstarter wil dat wij helpen met onze kennis om voor hem een keus te maken welke nieuwe provider hij het beste kan kiezen. En specifiek wenst hij inzicht te krijgen in de betrouwbaarheid (van het ADSL)van beide providers.

De laatste paar posts gaan eigenlijk alleen nog maar over de betrouwbaarheid van de medewerkers op de servicelijn. Daarover is al meegedeeld dat dit precies dezelfde groep medewerkers zijn. En dat geldt zowel voor de 1ste en de 2de lijns agents.

Zoals ik in mijn vorige post al melde de keus is in feite persoonlijk. Waar heb je het beste gevoel bij?
Vandaar ook de verschillende reacties. De keus blijft gebasseerd op subjectieve argumenten.

• Oogst
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:21:
Persoonlijk zou ik zelf overstappen naar Direct ADSL, dezelfde indeling van de abbonnementen als Planet.
(slim=planet's easy;
go=planet's economy ;
lite=standard;
basic=comfort;
extra=advanced)

Echter bevat het abbo geen mailadres. In de meeste gevallen is deze overbodig.
Vaak heb je al een mailadres via het werk of anders een hotmail of Gmailadresje. En als je toch een emailadres wil vraag je toch een gratis musicstream abbo aan van Planet, krijg je een mailadres erbij voor nop.
Met een direct adsl abbo kun je ook gebruik maken van de newsgroups van planet. Bovendien is het abbo na het eerste jaar per maand opzegbaar...
Wanneer je van een internet provider connected by KPN (Dus ook XS4ALL) gratis overstapt op Direct ADSL dan profiteer je ook van de modemkorting en de eerste maand gratis abonnement.

En als klap op de vuurpeil is het via het storingsnummer mogelijk om gratis contact op te nemen met de helpdesk.
Het is en blijft een persoonlijke keus.
Direct ADSL is twee euro duurder per maand, biedt geen webspace (een pre voor mij) en dezelfde bandbreedte. Op deze manier heb ik het idee dat ik twee euro betaal om van een e-mail-adres en webspace af te komen. ;) Waarom zou Direct ADSL beter zijn?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oogst schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

Direct ADSL is twee euro duurder per maand, biedt geen webspace (een pre voor mij) en dezelfde bandbreedte. Op deze manier heb ik het idee dat ik twee euro betaal om van een e-mail-adres en webspace af te komen. ;) Waarom zou Direct ADSL beter zijn?
Heel veel mensen hebben al wel een mail adres en een webspace ergens en ddsl is per maand 5 euro goedkoper dan planet.

Hetnet is een beetje een prijsvechter en dat zie je terug aan de bedragen in het eerste jaar die lager liggen, maar ook weer in de kosten van de helpdesk (die dan weer op 45ct/min liggen). Terwijl je bij KPN ddsl de klantenservice voor 10ct/min kan bellen en de storingsdienst zelfs gratis.

Mijn voorkeur gaat ook naar DDSl uit, ook vanwege de prettigere voorwaarden (per maand opzegbaar, duidelijk, goedkoop nummer storingsdienst).

Welke abonnementen vergelijk je?

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 30-08-2006 11:36 ]

• Ceaser
Oogst schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:18:
[...]

Direct adsl is iets goedkoper

Planet economy tegen go 26,95 tegen 21,95
Planet standerd tegen lite 34,95 tegen 29,95
Planet comfort tegen basic 54,95 tegen 49,95

De advanced zie ik niet staan nu bij het overzicht maar die is ook iets goedkoper.

Misschien gekeken bij Direct ADSL zonder vaste telefonie aansluiting?

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
K-Jay schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:31:
[...]

Ook qua helpdesk. Ik heb er gewerkt (KPN Internet, tweedelijns). Alle adsl-storingen van klanten connected by KPN worden door dezelfde helpdesk behandeld.
Niet helemaal waar, de verschillende providers hebben verschillende helpdesken tenzij het gaat om hardware vervanging dan kan je terecht op 0900 0244, dat is KPN particulieren ingang idd. Voor zakelijk en high end verbindingen is dit heel anders.

• Oogst
JvS schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:36:
[...]

Heel veel mensen hebben al wel een mail adres en een webspace ergens en ddsl is per maand 5 euro goedkoper dan planet.

Hetnet is een beetje een prijsvechter en dat zie je terug aan de bedragen in het eerste jaar die lager liggen, maar ook weer in de kosten van de helpdesk (die dan weer op 45ct/min liggen). Terwijl je bij KPN ddsl de klantenservice voor 10ct/min kan bellen en de storingsdienst zelfs gratis.

Mijn voorkeur gaat ook naar DDSl uit, ook vanwege de prettigere voorwaarden (per maand opzegbaar, duidelijk, goedkoop nummer storingsdienst).

Welke abonnementen vergelijk je?
Volgens mij kijk ik ergens anders dan anderen? Ik kijk op www.kpn.nl:
Planet ADSL Easy: 20 euro per maand
Direct ADSL GO: 22 euro per maand
Het Net Instap: 20 euro per maand

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 30-08-2006 15:44 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

adsl go is niet vergelijkbaar met adsl easy, dat is langzamer.

[ Voor 65% gewijzigd door JvS op 30-08-2006 15:56 ]

• Oogst
Maar het gaat mij niet om snelheid, het gaat mij alleen om altijd online. Dus voor mij zijn het allebei goedkope altijd-online abonnementen en dus wel vergelijkbaar. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Waarom ga je niet gewoon over op het instap abbo (€29,95) van xs4all ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 16:18 ]

• boertje125
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09-2024
* reeds achterhaald

[ Voor 95% gewijzigd door boertje125 op 30-08-2006 16:20 ]

boertje

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:21:
Met een direct adsl abbo kun je ook gebruik maken van de newsgroups van planet.
DirectADSL wordt ook mijn volgende abo... weet je dat zeker van die nieuwsserver? (Kon ik namelijk nergens iets over vinden, maar de info op de KPN site is zowieso erg summier.)

• Ceaser
rick77 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:50:
[...]

DirectADSL wordt ook mijn volgende abo... weet je dat zeker van die nieuwsserver? (Kon ik namelijk nergens iets over vinden, maar de info op de KPN site is zowieso erg summier.)
Het is niet terug te vinden omdat het product officieel alleen een kale verbinding is.

Nieuwsgroepen zullen echter wel gewoon werken

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Nieuwsgroepen hier getest en werkend op DDSL.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is dan nieuw :). Mijn ouders hebben ddsl en daar kon ik er geen gebruik van maken. Het zal wellicht het eea met internet plus bellen (ddsl + voip) te maken hebben, waarbij je wél gebruik kan maken van de planet nieuwsgroepen.

Verwijderd

rick77 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:50:
[...]

DirectADSL wordt ook mijn volgende abo... weet je dat zeker van die nieuwsserver?
Ja weet dat 100% zeker, heb zelf ook ddsl gehad, voordat ik definitief overstapte op IPB van KPN in juni van vorig jaar. Ook bij IPB kan ik nu dus gebruik blijven maken van de newsgroups van planet. Immers DDSL, Planet en Het Net zijn allen providers die vallen onder de groep KPN Internet. XS4ALL is wat dat betreft toch een andere groep.
Voor mijn DDSL had ik een Tiscali verbinding connected by KPN. Gelukkig was ik voor de verplichte migratie van Tiscali klanten connected by KPN al overgestapd, zodat ik geen gesteggel had met een mogelijke migratie naar planet. Dit soort massale migraties hebben toch het een en ander aan problemen opgeleverd. Net zoals bij de migratie van Freeler klanten naar Het Net.

• Oogst
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:18:
Waarom ga je niet gewoon over op het instap abbo (€29,95) van xs4all ?
Omdat 30 euro 10 euro meer is dan 20 euro? Ik wil goedkoper internet omdat ik al die bandbreedte en zo toch niet gebruik voor MSN, fora en artikelen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Ik zit nu al een aantal jaar bij Planet. Ik heb goede ervaringen. Site is nog nooit uit de lucht geweest. De helpdesk voor particulieren werkt traag. Je moet gewoon altijd zorgen dat je bij de business helpdesk geholpen wordt. Beheer van de mailboxen/aliassen is nu perfect. Je kunt autoreply makkelijk aanzetten, forwarding etc. Tot voor kort hadden ze dat allemaal niet. Ze zijn constant in ontwikkeling.

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 02-09-2006 19:26 ]

Verwijderd

1 post hierboven en gelijk 2 commerciele nonsens links, das niet zo moeilijk gokken, spammerd.
Hebben we het nog niet eens over 'herba' :O

Waarschijnlijk ook nog vertegenwoordiger van Planet..... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 01:08 ]

Verwijderd

De helpdesk van het net is idd niet erg goed. Zelfs slecht.
De laatste tijd 3x gebeld en moest meer dan 10 min wachten. sorry maar
dan hoeft het voor mij niet meer.
De mail die je stuurd naar de helpdesk wordt ook niet snel beantwoord.
Ja, als je je abonnement opzegt krijg je gelijk een bevestiging maar als
je een andere vraag stelt moet je heel lang wachten. Dat voordeel verbel je
dus ook weer zo als je een vraag hebt... |:(
Pagina: 1