Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tom Tom 5 compleet op SDkaartje(accu leeg - tom tom weg )

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Dit is mijn PDA:

Fujitsu Siemens LOOX 610 pocket pc:

specs:

Intel XScale PXA 255 400 MHz, 64/64 MB ROM/RAM, 240x320 transflective TFT Touchscreen, 65k colours, Lithium-Polymer 1500 mAh, CF Type II - SD/MMC, Sync cable USB, docking station, Windows Mobile 2003 Software Interfaces: BT, Fast IrDA, USB 1.1, RS 232, Microphone, Speaker, Headphone

Het probleem is dat Tom Tom 5 software verwijderd is wanneer mijn accu leeg is. Algemeen probleem. Nu rij ik nogal veel voor mijn bedrijf naar verschillende bedrijfjes en is mij al een paar keer overkomen dat de accu leeg was geraakt, omdat hij bijvoorbeeld een weekendje niet in het stroom heeft gezeten. Doormiddel van weekenden etc.

Nu was dus mijn vraag zijn de gegevens van tom tom 5 ( die dus verwijderd worden als de accu op is ) op het geheugen kaartje te zetten ( ik heb hier nog genoeg mb op vrij ) en zo ja, hoe doe ik dit dan. Het is namelijk er vervelend als je ergens zit en je pda is weer is leeg.

Heeft iemand hier ervaring mee, enzo ja zo ik graag weten hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen.

Alvast bedankt.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:02

mr_petit

opperprutser

Waarschijnlijk kan dat wel met cabinstl
o.a. http://www.freewareppc.com/utilities/cabinstl.shtml
tomtom wordt afaik gewoon als cab aangeleverd.
Het kan wel zo zijn dat je je today plugin/snelkoppeling moet bijwerken. Deze zal sowieso verdwijnen als je accu leeg is. Je moet dan tomtom starten door de exe op te starten.
Imo is er gewoon iets mis met je apparaat. Er hoort een backup batterij in te zitten welke het geheugen vast houdt als je li ion batterij leeg is.

edit:
Ook kan het zijn dat tomtom uit meerdere cabs bestaat (naast de kaarten dus, bijv 1 cab voor het programma, 1 cab voor de stemmen, 1 cab voor de today plugin enz). Die moet je dan allemaal los installeren

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 25-08-2006 15:16 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 13:17

sphere

Debian abuser

Dit is toch standaard bij PPC 2003? Is er niet een WM5 update voor je? Het kan in ieder geval prima, mijn tomtom staat ook compleet op SD kaart, die gelockt is, omdat het nu al 3x is gebeurd dat het filesystem corrupt is geraakt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

sphere schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:59:
Dit is toch standaard bij PPC 2003? Is er niet een WM5 update voor je? Het kan in ieder geval prima, mijn tomtom staat ook compleet op SD kaart, die gelockt is, omdat het nu al 3x is gebeurd dat het filesystem corrupt is geraakt.
Klopt. Dit is inderdaad standaard. Voor mijn huidige PDA (Qtek 9000 met WM5) had ik een Qtek 9090 met mobile 2003. Ik heb hem ooit een keer een kleine week niet gebruikt i.v.m. vakantie en toen ik hem daarna weer aanzette was ik ook alles kwijt. Een collega met zo'n zelfde 9090 is het ook al eens overkomen. Ik kan me wel voorstellen dat, als de accu op vrijdagmiddag al leeg is, de backup-batterij het niet volhoudt tot maandagochtend. In dat geval moet je alles dus weer opnieuw gaan installeren.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Backup programma gebruiken zoals SpriteBackup, of de ingebouwde eBackup en dan gewoon backup neerzetten op je SD kaart en die terugzetten als je problemen hebt/ accu leeg. Werkt perfect hiero _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2006 16:13 ]

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Bedankt voor de reacties.

De WM5 update is inderdaad wel een goede optie. Heb net een artikel op tweakers hiervan bekeken. En dat zit er vrij goed uit. De vraag is dan ook of de update ook voor mijn PDA versie beschikbaar zal zijn.

Ik zal later op de avond bekijken of dit dus ook beschikbaar op het net is voor de PDA van mij.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mocht het nou niks worden met die update dan ga ik het backup gedeelte proberen.
Pagina: 1