[2k3 / BSOD] Bij het starten van Setup

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Het systeem POST goed, er wordt geboot van CD rom, een windows 2003 server CD en de setup start

Nu start de installatie goed, HDD format ik NTFS, driver files worden gecopieerd en na deze standaard NT4-pre-setup reboot de machine om de daadwerkelijke Setup te starten.
De windows setup start van de HDD en het windows logo is heel even, heel donker, zichtbaar en daarna volgt een BSOD.
Ik krijg de error 0x7E, en wanneer ik deze opzoek verteld dit niets interessants.

Wanneer ik Windows XP pak ipv 2k3, krijg ik 0x8E en soms 0x24, beide betekenen ook niets relevants.

Specs van het systeem:

Tyan Tiger MPX
2x Athlon MP2200+
1x 512DDR Dane Elec Registered / ECC
1x 80GB Maxtor IDE schijfje op IDE samen met CDrom.

Heb bijna alles al geprobeerd, andere VGA kaart, 9 (!) verschillende geheugen bankjes, andere HDD, uit-jumperen van bijna alle onboard hardware (usb, nic)

Het vreemde vind ik dat het bijna altijd op exact dezelfde plaats gebeurd. Heel af en toe als ik de 0x24 krijg gaat hij 1-2 seconden door en is het windows XP of windows 2003 logo helemaal ingefade en heeft het balkje 2x kunnen lopen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05
Draai eens Memtest om te kijken of het met je geheugen nog wel goed zit (het kan ook de onboard controller zijn die kapot is).
Heeft het systeem vroeger goed gedraaid? Wat had je hiervoor draaien? Ook met dezelfde hardware (-instellingen)?
Wat ook nog wel eens helpt is een BIOS reset. Controleer ook eens je voedingslijnen.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Ik snap er nu echt niets meer van...

Ik heb echt letterlijk alles vervangen, de 2 processoren, de geheugenbankjes, het mobo, de voeding, de hdd, de VGA kaart én de installatie distro/cd en het probleem doet zich nog STEEDS voor.

Het lijkt me ook sterk dat dit bord gewoon niet kan werken met 2k3 of xp. Er zijn mensen die het wel werkend hebben gekregen blijkbaar

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05
Vervangen van onderdelen wil niet zeggen dat de onderdelen ook goed zijn. Reset de BIOS eens, dat is een punt dat zou kunnen helpen. Als dat niet helpt, dan alsnog een nachtje memtest proberen. Komt daar alles goed uit, dan zou je eens moeten kijken wat de BSOD nou precies inhoudt. Misschien dat dat met een camera te doen is, als dit maar heel kort in beeld verschijnt. Zou niet weten of zo'n BSOD wordt opgeslagen, het lijkt me van niet.