Een korte vraag: heeft een Intel Core Solo support voor frequency scaling? Ik ben op zoek naar een goedkoop laptopje maar omdat de Core Solo net zoals de Celeron een 'kapotte versie van de Core Duo' is, heeft deze er dan wel support voor om automagisch de snelheid naar beneden te gooien om langere batterijduur te garanderen?
De Core Solo is geen kapotte versie van de Core Duo. Hij heeft gewoon maar 1 core, daar de Core Duo er 2 heeft.
Bedankt voor het antwoord. Ik las (nuja; op de Wikipedia, dus wie weet hoe betrouwbaar dat was) dat er dus ook Core Solo's zijn die als Duo gemaakt worden maar dat er bij de productie 1 core kapot is dan dus maar als Core Solo verkocht wordt, ofzoiets. De Celeron M heeft in ieder geval wat nadelen ten opzichte van de Pentium M (vooral dus geen SpeedStepping en minder cache) en ik vroeg me af in hoeverre dit met de Core Solo het geval is.
De Intel Celeron is geen kapotte versie van de duurdere tegenhanger (PII, PIII, P4, P-M)Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:27:
Maar omdat de Core Solo net zoals de Celeron een 'kapotte versie van de Core Duo' is,
Als ik kijk bij The BalusC Server - Core Solo dan zie ik dat de processor EIST (Ehanced Intel SpeedStep) ondersteundheeft deze er dan wel support voor om automagisch de snelheid naar beneden te gooien om langere batterijduur te garanderen?
De Intel Core Solo is een 'Yonah' core. De Intel Core Duo ook. Ofwel: De Intel Core Solo heeft fysiek 2 cores maar er is één core uitgeschakeldMarcoC schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:38:
De Core Solo is geen kapotte versie van de Core Duo. Hij heeft gewoon maar 1 core, daar de Core Duo er 2 heeft.
In principe zou dat bij de Intel Core Solo het geval kunnen zijn. (i.t.t. voorgaande Celerons).Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:43:
Bedankt voor het antwoord. Ik las (nuja; op de Wikipedia, dus wie weet hoe betrouwbaar dat was) dat er dus ook Core Solo's zijn die als Duo gemaakt worden maar dat er bij de productie 1 core kapot is dan dus maar als Core Solo verkocht wordt, ofzoiets.
In hoeverre Intel processoren verkoopt met defecten (maar deze dan disabled zodat het eindproduct goed is) weet ik niet. Er bestaat dus een kans dat een core defect is en deze uitgeschakeld is.
Verder gaat dit topic op slot. In principe is deze informatie prima te vinden op het Internet. Bovendien gaat dit over processoren en daar is een apart subforum voor: Processors, Mobo's & Geheugen
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.
![]()