Toon posts:

geluidskaart bij nieuwe speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om mijn oude 2.0 boxjes te vervangen voor een nieuwe speakerset van logitech, namelijk de x-230 speakerset. Ik gebruik deze set vooral om te gamen en muziek te luisteren.
Daarbij wil ik ook een nieuwe geluidskaart kopen, zodat ik het mooiste geluid eruit kan halen en tegelijkertijd mijn CPU wat kan ontlasten tijdens games e.d.

Ik ging op zoek en de SB audigy serie van creative leek mij een goede keuze, na het lezen van verschillende reviews. Bij de webshop waar ik mijn speakerset wilde bestellen zijn deze ook te koop. Ik wilde niet al te veel geld uitgeven, mijn max is 50 euro, liefst minder uiteraard. Nu sta ik dus uiteindelijk voor de keuze tussen de volgende drie (eigenlijk 2) verschillende geluidskaarten.

Creative Sound Blaster Audigy SE (SB0570) OEM 22,95
Creative SB Audigy SE 7.1 PCI Retail 32,95
Creative SB Audigy 4 Bulk 52,95
De verschillen in specificaties zijn niet heel erg groot als ik de informatie die ik gevonden heb lees, alleen is de audigy 4 overal net wat beter. (zo heeft deze EAX advanced 4.0 ipv 3.0 enz.)

Nu is mijn vraag aan jullie of ik het verschil in geluidskaart met mijn speakerset (welke qua geluid ook niet de beste zal zijn, maar goed genoeg) goed kan horen of dat ik net zo goed voor de audigy SE kan gaan ipv de audigy 4, omdat er geen tot weinig verschil is? Ik ben niet echt een geluidstechnicus, maar ik wil tog wel net geluid hebben uit mijn speakerset. Ik neem aan dat er in CPU ontlasting geen verschil zal zijn?

Hier twee links naar de specificaties van beide geluidskaarten:
Audigy SE
Audigy 4

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 13:35

trixx

-CTU- SuiZide

Ik denk dat met het speakersetje wat je hebt het verschil tussen deze kaarten niet gaat horen. Dus het maakt eigenlijk niet uit.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Wat trixx zegt, je gaat het verschil toch niet horen. Is wel een leuk setje voor bij de pc, maar verwacht geen supergeluid. Dus je kunt gewoon de goedkoopste nemen.

Als je het over 2.1 setjes van ~150-200 euro hebt dan heb je wat aan een duurdere geluidskaart.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 13:35

trixx

-CTU- SuiZide

Er is wel een verschil dat de audigy 4 je proc wat minder belast. Maar het verschil is erg klein. Toch zou ik overwegen een toch net iets betere set te nemen.

Een Logitech Z-serie of ander een creative i-Trigue serie. Is middenklasse. En meesteal onder de € 100,-.

Edit: effe gepricewatched... en zie no geen 50,- Creative i-Trigue 3220

Edit: En nog een reviewtje voor je erbij :) Klikken, wel Duits.

[ Voor 35% gewijzigd door trixx op 25-08-2006 14:22 ]

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Ik heb precies de zelfde boxen.
Bij mij zitten ze op een Creative X-Fi XtremeMusic en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb.
Het is inderdaad een fantastisch geluid, en nog ruimtelijk ook.
Deze is dan wel 100 euro, maar je krijgt er ook wel wat voor.
Bijna 5.1 op 2.1, bijna heh ;)
Geloof me

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 3220 zag ik ook staan idd, maar die vind ik echt spuuglelijk en uit reviews haalde ik weinig verschil tussen de 3220 en de x-230.
Ik heb nog eens rondgekeken en nu spreekt de z-3e set van logitech me wel aan. Ik ben eens wat reviews gaan lezen vanuit links hier op GoT, maar die spreken elkaar een beetje tegen. De een zegt dat hij goed is voor muziek, de ander voor gamen. en waar de x-230 voor sommige mensen te veel bass heeft, wordt hiervan gezegd dat hij soms wat sterkere bass had mogen hebben. Ik moet wel zeggen dat die z-3 set er wel erg gaaf uitziet, ook de afstandsbediening lijkt me handig op mijn bureau.

Ik ben wel bereid om 60euro te betalen voor de speakerset, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik dat geld er ook weer uithaal.

Ik neem trouwens aan dat het bij de z-3e set ook gee verschil zal maken of ik de audigy SE of audigy4 neem?

edit: @serpentash: jij hebt de x-230 set?

Verwijderd

Die heb ik ja.
En ik ben er erg tevreden over.
Met de software die bij de Creative X-Fi XtremeMusic geleverd wordt, heb je mogelijkheden zat om het geluid zo in te regelen zoals jij dat wilt.
Speel zelf veel WOW, en met die twee boxen op m´n bureau en de Creative X-Fi XtremeMusic, lijkt het soms wel dat je 5.1 geluid hebt.
Creative adverteerd niet voor niks met suround systeem uit twee boxen.
Ik geloofde het eerst ook niet , maar je moet het eerst horen.
Ik moet wel zeggen, dat ik misschien niet zoveeleisend ben als de meeste perfectionisten hier :P
maat ik denk jij ook niet.
X-230 en Creative X-Fi XtremeMusic heb jij denk ik een goede combinatie.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nu is mijn twijfel alleen maar groter geworden...

Ik twijfel nu tussen de z-3e set en de x-230 set. Ik lees goede reviews over de muziekweergave van de z-3 set, wat ik toch wel belangrijk vind gezien het feit dat deze set mijn cd-speler gaat vervangen

Maar ik game toch ook wel behoorlijk wat met mijn PC en dan wil ik toch ook wel een mooi geluidje uit mijn speakers, maar in verschillende reviews lees ik dat de z-3e niet echt gericht is op gamen en dat je hem daarvoor beter niet aan kunt schaffen.

Zou het verschil in game-ervaring erg groot zijn tussen de x-230 en de z-3e set? Of maakt het weinig uit en zal de z-3 set ook een mooi game geluidje produceren (veelal WOII games, granaatinslagen e.d.)? Mijn voorkeur neigt nu wel naar de z-3e set, omdat deze er beter uitziet en deze een betere muziekweergave heeft volgens de verschillende reviews, maar wat denkt u er van?

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk de Gigaworks Pro Gamer 500 set van Creative kopen.
Is het verschil tussen een X-Fi, Audigy of onboard dan duidelijk merkbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Jouw setje zal ook niet van dusdanige kwaliteit zijn dat je het verschil echt goed merkt...

Nog iemand antwoord op mijn vraag? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf nu echt bedacht en ga niet voor de x-230 of de z-3e, maar ik ga zeer waarschijnlijk voor de z-4 serie.
Dit zal niet het echte geluid geven zoals de z-2300 serie, maar is denk ik voldoende om mij tevreden te stellen qua geluid.

Ik ga toch voor deze set ondanks dat deze bij games soms een bass heeft die wat aan de lage kant is, maar ik luister liever mooie heldere muziek en heb een iets mindere bass bij games dan dat ik een nogal overdreven bass heb bij muziek en ik bij games de mensen een verdieping hoger mee laat genieten van de granaatinslagen :p

Verbeter mij maar als deze redenering niet klopt, maar ik denk dat ik het toch wel voor een groot deel goed heb....
Pagina: 1