Ik ben op zoek naar een softwarepakket waarmee data op PDA's (Windows Mobile 2003 & Windows Mobile 5) geëncrypt kan worden.
De eisen die gesteld zijn:
- er moeten accounts kunnen worden aangemaakt per gebruiker;
- de software moet centraal te beheren zijn;
- de encryptiesoftware mag het gebruik van mobiele telefonie niet hinderen;
Safeboot hebben we al een keer geprobeerd, maar is geen optie, omdat de PDA's met mobiele telefoonfunctionaliteit om een wachtwoord vragen iedere keer als er gebeld moet worden. Dat werkt natuurlijk voor geen meter. Vandaar dat we op zoek zijn naar een ander pakket.
Ik heb een paar pakketten gevonden die data van PDA's kunnen encrypten, maar alvorens ik ga testen, ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. De volgende pakketten heb ik kunnen vinden:
- movianCrypt van Certicom (press release, de link naar het product is dood, weet niet of het nog beschikbaar is)
- Devicewall van Centennial Software
- Pointsec Smartphone/PDA
- Sentry 2020 for Pocket PC van SoftWinter
- Safeguard PDA van Ultimaco Safeware
Waar hebben jullie ervaring mee? En wat zijn de sterke en zwakke punten van deze software?
Graag zou ik weten jullie aanraden om te gebruiken?
De eisen die gesteld zijn:
- er moeten accounts kunnen worden aangemaakt per gebruiker;
- de software moet centraal te beheren zijn;
- de encryptiesoftware mag het gebruik van mobiele telefonie niet hinderen;
Safeboot hebben we al een keer geprobeerd, maar is geen optie, omdat de PDA's met mobiele telefoonfunctionaliteit om een wachtwoord vragen iedere keer als er gebeld moet worden. Dat werkt natuurlijk voor geen meter. Vandaar dat we op zoek zijn naar een ander pakket.
Ik heb een paar pakketten gevonden die data van PDA's kunnen encrypten, maar alvorens ik ga testen, ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. De volgende pakketten heb ik kunnen vinden:
- movianCrypt van Certicom (press release, de link naar het product is dood, weet niet of het nog beschikbaar is)
- Devicewall van Centennial Software
- Pointsec Smartphone/PDA
- Sentry 2020 for Pocket PC van SoftWinter
- Safeguard PDA van Ultimaco Safeware
Waar hebben jullie ervaring mee? En wat zijn de sterke en zwakke punten van deze software?
Graag zou ik weten jullie aanraden om te gebruiken?