Flash plugin voor FireFox op Fedora 5 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om de Flash player plugin voor FireFox 1.5 aan de praat te krijgen op Fedora Core 5.

Aller eerst heb ik het geprobeerd, door te klikken op een flash animatie in FireFox (waar deze zou moeten staan), hij installeert dan zelf de plugin. Maar na het installeren, komt hij gewoon weer met de melding dat er geen flash plugin aanwezig is.

Ik heb van abobe.com de install gedownload die je met een script installeert. Zonder het gewenste resultaat.

Van een andere Fedora Core 5 computer in het netwerk heb ik de twee bestanden uit "/usr/lib/firefox-x.x/plugins/" (libflashplayer.so en flashplayer.xpt) gehaald, en naar dezelfde map op de andere computer gekopieerd.

Diezelfde bestanden heb ik in ~/.mozilla/plugins/ gezet (met goede rechten).

Alles zonder resultaat, Flash blijft steenvast weigeren.

Ik kan nergens een andere manier vinden om de plugin te installeren en na lang zoeken heb ik nogsteeds geen oplossing.

Wie kan mij helpen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Gebruik je toevallig de 64bits versie van Fedora?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

_JGC_ schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:47:
Gebruik je toevallig de 64bits versie van Fedora?
Zet SELinux eens uit, als root:
/usr/sbin/setenforce 0

En probeer het daarna nogmaals.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En zit die flashplayer niet in een of andere yum-repository? Dat is een stuk handiger dan zelf met installaties gaan knoeien.

• Fles
Ik gebruik gewoon de 32bits versie van Fedora.

Yum repository of niet, het blijft vreemd dat hij het op de ene computer wel doet (van dezelfde cd) en den andere niet. Zelfde handeling, verschillend resultaat.

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Fles schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:05:
Ik gebruik gewoon de 32bits versie van Fedora.

Yum repository of niet, het blijft vreemd dat hij het op de ene computer wel doet (van dezelfde cd) en den andere niet. Zelfde handeling, verschillend resultaat.
Zelfde systeem ook? Wellicht bij de installatie van de ene bak Security Enforced Linux (SELinux) aangezet, en bij de andere uit. Wellicht bij de ene bak wel ingeschakeld en de andere niet. Heb je uberhaupt geprobeert SELinux uit te schakelen. Kans van 100% dat t dan wel werkt.

• Fles
Seven of Nine schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:00:
[...]

Zelfde systeem ook? Wellicht bij de installatie van de ene bak Security Enforced Linux (SELinux) aangezet, en bij de andere uit. Wellicht bij de ene bak wel ingeschakeld en de andere niet. Heb je uberhaupt geprobeert SELinux uit te schakelen. Kans van 100% dat t dan wel werkt.
Dit ga ik zo snel mogelijk proberen. Ik weet idd, dat hij aan staat op de machine waar het niet werkt. En dat ik er mee heb lopen prutsen op de machine waar het wel werkt. Nu weet ik niet of hij daar aan staat of niet :)

• Fles
SELinux was idd het probleem :)

Thanx!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Fles schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:50:
SELinux was idd het probleem :)

Thanx!
Zijn ook blijvendere oplossingen voor, om SELinux met Flash samen te laten werken. Denk dat wachten op FC6 en Flash9 alleen makkelijker (lees: luier) is. :p

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 10:33
Na eventjes zoek heb ik dit (http://www.fedorafaq.org/#flash) gevonden. Misschien dat anderen hier wat aan hebben.
Pagina: 1