Toon posts:

Netwerk beveiliging niet erkend door Macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een draadloze router aangeschaft van Digiconnect (Belkin) Er werd mij verteld in de zaak dat het geen probleem was om verschillende besturing systemen op de router te gebruiken (bij mij het geval apple, windows)

Nu is het geen probleem om op de windows laptop een WEP security code te gebruiken, maar als ik wil inloggen op mijn draadloos netwerk met m'n MacBook dan werkt de WEP code niet ik krijg dan simpelweg een foutmelding.

Mijn vraag is of er een andere manier is om mijn draadloos netwerk te beveiligen zodat ik zonder problemen met mijn macbook kan inloggen op mijn draadloos netwerk.

Alvast bedankt,

Norden

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:32:
Nu is het geen probleem om op de windows laptop een WEP security code te gebruiken, maar als ik wil inloggen op mijn draadloos netwerk met m'n MacBook dan werkt de WEP code niet ik krijg dan simpelweg een foutmelding.
Misschien is het handig om ons dan ook de foutmelding te geven? WEP zou gewoon moeten werken, heb hier PC's met Windows, Linux en Mac OS X die prima met WEP overweg kunnen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op mijn MacBook niet een foutmelding in detail, niet meer dan "there has occured an error"
Vervolgends heb ik de router gereset en ingesteld met een WPA security. Vervolgends niet de Windows PC inloggen op het draadloos netwerk maar ( ik stel alle router instellingen wel via de windows pc in) de MacBook, dit verliep vlekkeloos, ik probeerde vervolgends met de windows pc op het draadloos netwerk in te loggen maar ik kwam niet verder dan een geen tot beperkte verbinding.

Nu heb ik de router opnieuw gereset en ingesteld met een WEP security, nu doet de windows pc het wel maar de MacBook komt niet verder dan het bekende error bericht.

Waar kan dit aan liggen?