Toon posts:

probleem verbinding PC's met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Setup als volgt:

3 PC's met alledrie WinXP Pro NL SP2
Linksys Wireless Router, alle drie PC's via kabel verbonden
Alle PC's in dezelfde werkgroep, verschilllende computernaam, fixed IP.

PC1: heeft een printer, PC2 en PC3 zijn PC's van me broers.
Op mijn eigen PC (PC1) kan ik wel een verbinding maken naar PC2 en PC3, maar vanuit PC2 en PC3 kan ik geen verbinding maken naar PC1. Het is geen security issue, alle anti-virus software is verwijdert, alle firewalls staan uit, firewall op de router staat uit, harde schijven zijn gedeeld, instellingen zijn overal precies hetzelfde, externe toegang is allemaal toegestaan, blablabla.

Het rare is, wanneer ik vanuit PC2 een keer ping naar PC1, krijg ik gewoon geen antwoord, Time-out. Als ik vervolgens een keer ping vanuit PC1 naar PC2, krijg ik wel antwoord. Het rare is, als ik eenmaal een keer heb gepingt vanuit PC1 naar PC2, dan kan PC2 wel pingen naar PC1, en dan kan ik ook gweoon in de Netwerkomgeving PC1 zien staan in PC2....

Het komt er dus op neer dat ik vanuit een andere PC nooit verbinding kan maken met PC1, tenzij ik eerst vanuit PC1 een verbinding maak naar die betreffende PC die verbinding probeert te maken met PC1. Keiirritant dus!

Ik hoorde van een kennis dat dit een bekende bug in WinXP was en dat hier wel ergens een patch voor was... Is dit zo? Of doe ik iets anders fout? Waar kan ik die patch dan vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 13:33 ]