Toon posts:

[LaDot / Active24] Na vier jaar de rekening

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit lijkt mijn tweede hosting drama (zie CB3ROB) te worden.. ik probeer het kort te houden:
Rond 1999 heb ik de website www.wireframe.nl laten hosten door destijds Freehosting.nl in de Arendstraat 29 te Hilversum.

Op een gegeven moment (zal 2001 geweest zijn?) werd dit bedrijf omgedoopt tot LaDot.
De "Free" in Freehosting bleek niet langer houdbaar en dus werd het een betaalde dienst.
Aangezien ik hiermee niets te maken wilde hebben, ben ik gestopt.
Dat gaf destijds nogal wat problemen, en ik ben bij LaDot fysiek op bezoek gegaan om het te regelen. Een aardige dame van de helpdesk heeft het papierwerk gedaan en mij verzekerd dat het in orde was.

Ik was in die veronderstelling, en heb sindsdien niets van Freehosting/LaDot/Active24 (zo heet het bedrijf momenteel) vernomen.
Vandaag viel bij mijn ouders (factuuradres) echter een rekening van € 471,21 op de mat.
Of ik even wil betalen.

Een telefoontje met de niet-gratis helpdesk levert weinig op. Ze hebben mijn formulieren niet, en blijven erbij dat ik moet betalen. Ik nam hiermee geen genoegen en heb aangegeven dat niet van plan te zijn. Daar werd notitie van gemaakt.

Wie kan hier iets nuttigs over zeggen?
Mag een bedrijf in deze situatie minstens vier jaar lang stilzwijgen en dan ineens een forse rekening sturen?

Bedankt!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb ooit iig gehoord dat als het bedrijf langer dan één jaar wacht met papierwerk, de zaak als 'verlopen' kan worden beschouwd, dit lijkt me van toepassing bij jouw situatie.
Ook is het nogal vreemd om een rekening te krijgen terwijl je er niet eens meer bekend bent, ze moeten de rekening wel kunnen opvragen natuurlijk, anders klopt er helemaal niets van :/

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 20:18
Ik neem aan dat je deze al gevonden had?

Heeft Freehosting / LaDot / Active24 recht op betaling?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
ja, net toen ik dit had gepost..
excuses daarvoor!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik hoop niet dat ik ook nog eens zo'n rekening krijg ik heb namelijk toendertijd ook twee domeinnamen bij hun gehad die nog steed blijken te werken (de doorverwijzende pagina die ik er toen zelf op heb gezet doet het nog steeds) Wel toen ook veel gekloot gehad met opzeggen en zo...

De situatie die je hier schetst vind ik echt bijzonder slecht, en het lijkt alsof klantvriendelijkheid niet meer bestaat en alles draait om het geld. Ik kan niets anders zeggen dan schakel een rechtbijstand bureau in of zo...
Of misschien kan je aangifte doen van oplichting?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:06:
Hoi,

Dit lijkt mijn tweede hosting drama (zie CB3ROB) te worden.. ik probeer het kort te houden:
Rond 1999 heb ik de website www.wireframe.nl laten hosten door destijds Freehosting.nl in de Arendstraat 29 te Hilversum.

Op een gegeven moment (zal 2001 geweest zijn?) werd dit bedrijf omgedoopt tot LaDot.
De "Free" in Freehosting bleek niet langer houdbaar en dus werd het een betaalde dienst.
Aangezien ik hiermee niets te maken wilde hebben, ben ik gestopt.
Dat gaf destijds nogal wat problemen, en ik ben bij LaDot fysiek op bezoek gegaan om het te regelen. Een aardige dame van de helpdesk heeft het papierwerk gedaan en mij verzekerd dat het in orde was.

Ik was in die veronderstelling, en heb sindsdien niets van Freehosting/LaDot/Active24 (zo heet het bedrijf momenteel) vernomen.
Vandaag viel bij mijn ouders (factuuradres) echter een rekening van € 471,21 op de mat.
Of ik even wil betalen.

Een telefoontje met de niet-gratis helpdesk levert weinig op. Ze hebben mijn formulieren niet, en blijven erbij dat ik moet betalen. Ik nam hiermee geen genoegen en heb aangegeven dat niet van plan te zijn. Daar werd notitie van gemaakt.

Wie kan hier iets nuttigs over zeggen?
Mag een bedrijf in deze situatie minstens vier jaar lang stilzwijgen en dan ineens een forse rekening sturen?

Bedankt!
Je bent in ieder geval niet de enige die problemen met ze heeft. Kijk voor de gein maar eens naar de reacties op www.webhosters.nl. Ik heb er eigenlijk niet 1 redelijk positieve tussen kunnen vinden. Een tweetal kennissen van me hebben zelf trouwens ook op het punt gestaan om eens persoonlijk bij ze langs te gaan om het probleem op te lossen. Maar na de laatste (zeer pissige) brief, waarin ook aangegeven werd dat er echt absoluut niet betaald zou worden en dat ze indien nodig wel een keer langs zouden komen om e.e.a. uit te praten, hebben ze niks meer van ze gehoord. Active24 heeft het dus nooit tot een rechtzaak laten komen. (Maar aangezien jij na 4 jaar nog een factuur krijgt, zou het zomaar kunnen dat ze na verloop van tijd weer "de lul" zijn.)

Gelukkig heb ik nooit zaken met ze gedaan. (En dat ga ik natuurlijk ook nooit van mijn leven doen.) Maar het is niet "alleen" Active24. Het lijkt erop dat vrij veel hosters er administratief een potje van maken en proberen hun (ex-) klanten daarvoor op te laten draaien. Een eventuele opzegging van de door mij afgenomen hosting-producten zal ik daarom ook ALTIJD per aangetekende brief doen. Kost je misschien wel een paar euro, maar dan heb je in ieder geval wel zekerheid. Mochten er dan toch nog problemen komen, dan lost mijn rechtsbijstandverzekering die wel op.

Maar als ik de verhalen van anderen lees, ben ik bang dat je nog lang niet van ze af bent. Active24 heeft het dermate hoog in de bol, dat ze volgens mij alle vorderingen (terecht of onterecht, dat maakt ze niet eens uit) naar Intrum Justitia doen. Intrum Justitia neemt trouwens zo'n beetje elke vordering aan, waarschijnlijk doet Active24 daarom ook zaken met ze. Helaas zullen er ook mensen zijn die de onterechte vordering gewoon zullen voldoen na een brief van Intrim Justitia. Deze werkwijze kan dus best eens erg winstgevend zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk een nette maar felle brief geschreven waarin ik feit na feit opsom.
Deze heb ik op een vrijdag aangetekend verstuurd en op maandag had ik een reactie per post:
De domeinnaam is opgezegd (nu al! *)7) en de betreffende factuur wordt gecrediteerd.

Ik had een langere sleep verwacht... gelukkig kan het ook op deze manier.

Sorry voor de 'kick'

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:09
't hoort toch in dit topic eigenlijk:
Heeft Freehosting / LaDot / Active24 recht op betaling?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.