Toon posts:

Geforce 7600GS Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn broer heeft een Asus EN7600GS TOP SILENT/HTD/512M videokaart gekocht: meer info http://www.alternate.nl/h...showTechData=true#tecDatahier, maar zodra de computer windows gaat laden laat hij niets meer zien. Hij geeft wel gewoon beeld als je de bios ingaat of als je de Windows wil kiezen enzo. En eerst zat een Geforce 6200SE TC in. En hij maakt gebruik van deze monitor http://www.ciao-shopping.nl/HP_W19__593350 van hp

Ik zet hieronder het systeem waar het over gaat neer

Processor info

Pentium4 516 (P) 2.93 GHz
533 Front side bus
Socket 775

Chipset:

Intel 910GE

Motherboard:

Manufacturer: MSI
Motherboard Name: MS-7174
HP/Compaq motherboard name: Gypsum-GL8E

http://h10025.www1.hp.com...n&dlc=en&product=1152553& daar staat voor de rest meer info over de pc.

Ik hoop dat er mensen zijn die ons kunnen helpen die weten wat het probleem/oplossing is. Thanks in return :). En als je nog meer informatie nodig hebt laat het weten.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het lijkt me een driver/resolutie-probleem.

Heb je al Windows in de veilige modus opgestart?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41
Je hebt volgens mij niet eerst de drivers verwijderd, toen de kaart erin, toen de nieuwe drivers geïnstalleerd. Dus wil Windows nu je 7600GS als 6200TC aansturen, wat natuurlijk niet gaat. Even in veilige modus de drivers verwijderen, opnieuw opstarten en in Windows weer de nieuwe drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat hadden we geprobeerd maar dat doet hij ook niet, hij laat zelfs het laden van windows niet zien, enige wat je later hoort is het geluid van windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de eerste keer had hij het niet verwijderd en die kaart erin gedaan, maar later liet ik hem die drivers eerst verwijderen, maar na het deinstalleren van die drivers kwam ik alsnog veilige modus niet in.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 08:22
mischien kun je in dos via je xp cd en fixboot en of fixmbr uitvoeren

veel succes

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:44
Prik de oude kaart er nog eens in en verwijder de drivers en prik de kaart dan weer om voor de nieuwe :)

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

Topicstarter
appel22 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:02:
Prik de oude kaart er nog eens in en verwijder de drivers en prik de kaart dan weer om voor de nieuwe :)
Ja dat hebben we nu dus al gedaan, maar daarna blijft hij precies hetzelfde doen, hij heeft nu het bedrijf gebeld en daar zeggen ze dat het misschien aan die kaart kan liggen, dus hij gaat zo meteen naar dat bedrijf toe om hem te laten testen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:41
Je weet ook zeker dat je goede drivers installeert? Download eens Driver Cleaner 3 en verwijder alle grafisch gerelateerde zooi van NVidia. Weet je zeker dat echt alles weg is. Dan een driver installeren die deze kaart ondersteunt, dus gebruik de meest de recente versie.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Deze kaart heeft twee uitgangen klopt dat?

Probeer je monitor eens op de andere aansluiting te koppelen, dit werkte laatst bij mij...

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:10:
Je weet ook zeker dat je goede drivers installeert? Download eens Driver Cleaner 3 en verwijder alle grafisch gerelateerde zooi van NVidia. Weet je zeker dat echt alles weg is. Dan een driver installeren die deze kaart ondersteunt, dus gebruik de meest de recente versie.
Het zullen vast wel de goede drivers zijn als die op de cd staan van die kaart

Verwijderd

Topicstarter
Smht schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:30:
Deze kaart heeft twee uitgangen klopt dat?

Probeer je monitor eens op de andere aansluiting te koppelen, dit werkte laatst bij mij...
En dat is nu ook al een paar keer gebeurt, maar hijword op dit moment getest

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:10:
[...]

Het zullen vast wel de goede drivers zijn als die op de cd staan van die kaart
mwah ik heb ook vaak gehad dat hardware niet werkte met die troep die op cd stond. Beter download je een recente versie, en dan werkt het bijna wel altijd, en zoniet dan is je hardware kapoet :P

Verwijderd

Ola...

Het is al een oude vraag maar ik heb op een

MSI 975X Platinum v2
4GB 6400 MDT
Conroe E6600@stock Rev.B2
T5 Silentium

Met een gelijke Asus EN7600GS TOP SILENT/HTD/512 hetzelfde probleem

Ik had een extra PCI kaartje nodig om De laatste Nvidia drivers (90) te installeren en de boel werkend te krijgen same story onder Knoppix en onder Windows 2003 adv. server.
Morgen Debian proberen maar verwacht hetzelfde probleem.

Vraag me niet waarom maar daarna gaf ie beeld
Maar nu moet ik in windows de Hardware accleratie uitzetten anders krijg ik dubble vensters geen icoontjes in office een msn messenger die dezelfde achtergrond aanneemt (op mijn TFT Samsung Synchmaster 710N analooge monitor werkt gewoon)

Kijk het nog ff aan maar zit met de leverancier in onderhandeling.

Ow en ik heb alles geprobeerd geleverde asus drivers.....nvidea drivers....install uninstall safe mode etc etc.......

Koru.
Pagina: 1