Toon posts:

[WinXP] niet installeerbaar (hardeschijf niet gevonden)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een niet moederbord moeten aanschaffen aangezien de oude kapot was. En nou is alles goed aangesloten en ik duw de WinXP cd erin en alles gaat goed totdat er staat dat ik op enter moet duwen om de installatie voort te zetten.
Wanneer ik op enter duw komt er de melding dat er geen hardeschijf wordt gevonden. Ik heb de handleiding erop nageslagen en ik kan er niks over vinden. Ook heb ik al het bedrijf, wat er een nieuw moederbord heeft ingezet, gebeld maar die zeggen dat ik maar in de handleiding 8)7 moet kijken.
Ik heb geprobeert hier te zoeken maar ik krijg teveel verschillende zoekresultaten die mij allen niet helpen.

Sys config:
Asus P5L2
P4 3,2Ghz
1024DDRII
Maxtor 160Gb
Geforce 7800GTX
(wil graag winxp pro >:) )

Verwijderd

Op wat voor controller zit je harde schijf? Kan het niet zijn dat de Setup van XP hiervoor een drivertje nodig heeft?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Is het een sata harddisk?
Zo ja, dan moet je waarschijnlijk tijdens de setup op F6 drukken om de sata drivers te laden van je controller...

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Och jee, heb je de Search gebruikt? Dit is al 10000 keer langsgekomen als het de SATA disk is. Gewoon floppy maken met die drivers erop en in je floppydrive gooien. F6 rammen bij Setup en laden die hap.
En dit vind ik vreemd:

"Ook heb ik al het bedrijf, wat er een nieuw moederbord heeft ingezet, gebeld maar die zeggen dat ik maar in de handleiding moet kijken"

Dat een computerbedrijf dit niet weet, zegt iets over het bedrijf...

edit:
Ik typ wel bijzonder sloom geloof ik 8)

[ Voor 5% gewijzigd door daandegoeiste op 25-08-2006 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:21:
Op wat voor controller zit je harde schijf? Kan het niet zijn dat de Setup van XP hiervoor een drivertje nodig heeft?
Hij zit nu op mijn IDE poort. Geen idee
ShellGhost schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:22:
Is het een sata harddisk?
Zo ja, dan moet je waarschijnlijk tijdens de setup op F6 drukken om de sata drivers te laden van je controller...
Volgesmij niet want op mijn vorige moederbord zat deze ook in mijn IDE poort
of zeg ik nu iets doms...

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 14:48

trixx

-CTU- SuiZide

daandegoeiste schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:27:
"Ook heb ik al het bedrijf, wat er een nieuw moederbord heeft ingezet, gebeld maar die zeggen dat ik maar in de handleiding moet kijken"

Dat een computerbedrijf dit niet weet, zegt iets over het bedrijf...
Dat heeft meer te maken dat bedrijven het zat worden dat er elke keer weer iemand langskomt die niet weet hoe het moet maar het toch weer zelf gaat proberen. RTFM!!!!.... Er wordt tegenwoordig bij elk moederbord (hier en daar een uitzondering) een diskette meegeleverd met de driver voor de sata controller. Tijdens het booten van de windows cd de juiste toets indrukken bij het vragen naar een Controller.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Dat moederbord heeft een ITE IDE controller onboard (de rode aansluitingen). Je moet met behulp van de asus cd een driverdisk van die ITE controller maken.
En dan bij de installatie inderdaad op de F6 toets drukken en op de diskette laten zoeken.
Maar dit staat ook allemaal in de manual, dus neem eens de moeite om die door te lezen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door wizzzzzz op 25-08-2006 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de HDD staat ata/133

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 14:48

trixx

-CTU- SuiZide

Controleer dan of deze op Master, slave of cable select staat en check het boekje bij een single drive of het dan op master of cable select moet komen te staan. Als je niet weet waar ik het over heb, laat dan AJB het bedrijf de installatie voor je doen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:35:
Dat moederbord heeft een ITE IDE controller onboard (de rode aansluitingen). Je moet met behulp van de asus cd een driverdisk van die ITE controller maken.
En dan bij de installatie inderdaad op de F6 toets drukken en op de diskette laten zoeken.
Maar dit staat ook allemaal in de manual, dus neem eens de moeite om die door te lezen ;)
dit is gelukt en alles werkt nu perfect! dankjullie wel voor de hulp!!
Pagina: 1