Ik ben al een paar jaar in het bezit van een free dns domein (dydns geval).
Dit gebruikte ik ook voor mijn mail. Hier thuis heeft er dus al een hele tijd zonder problemen een mailserver gedraait.
Aangezien ik de gratis dns domeinen nogal irritant vond, heb ik besloten om een gewoon domein aan te schaffen met DNS beheer.
Leuk en aardig, maar op een of andere manier hier geen mail aankomen.
DNS settings heb ik aangepast.
Aangezien ik Planet ADSL Advanced heb, en Planet standaard poort 25 blokt moet ik de mailrelay van planet gebruiken (mailrelay.planet.nl).
Als 2de MX record bij mijn (homelinux.net free DNS domein) heb ik daar altijd gewoon de mailrelay van Planet ingevoerd. Werkt nog steeds als een zonnetje.
Maar na de MX records aan gepast te hebben in mijn .nl domein werkt de boel helaas niet
.
Mails worden terug geschopt met de melding: "Relaying denied".
Hier aan print screen van het DNS beheer in Direct Admin:

Ik MX records aan gemaakt:
MX 10 = smtp
MX 20 = mailrelay
A record = smtp ; <IP THUIS>
A record = mailrelay ; <IP van mailrelay.planet.nl>
Dit zou gewoon moeten werken lijkt mij.
Maar wat ik totaal niet snap is de melding: "Relaying Denied", terwijl het wel op mijn oude domein werkt.
Met de GoT search kwam ik verschillende dingen tegen over mailservers achter een planet lijn etc., maar daar heb ik niet veel aan, aangezien ik weet dat ik daarvoor hun mailrelay moet gebruiken
Iemand die hier wat meer vanaf weet?
Dit gebruikte ik ook voor mijn mail. Hier thuis heeft er dus al een hele tijd zonder problemen een mailserver gedraait.
Aangezien ik de gratis dns domeinen nogal irritant vond, heb ik besloten om een gewoon domein aan te schaffen met DNS beheer.
Leuk en aardig, maar op een of andere manier hier geen mail aankomen.
DNS settings heb ik aangepast.
Aangezien ik Planet ADSL Advanced heb, en Planet standaard poort 25 blokt moet ik de mailrelay van planet gebruiken (mailrelay.planet.nl).
Als 2de MX record bij mijn (homelinux.net free DNS domein) heb ik daar altijd gewoon de mailrelay van Planet ingevoerd. Werkt nog steeds als een zonnetje.
Maar na de MX records aan gepast te hebben in mijn .nl domein werkt de boel helaas niet
Mails worden terug geschopt met de melding: "Relaying denied".
Hier aan print screen van het DNS beheer in Direct Admin:

Ik MX records aan gemaakt:
MX 10 = smtp
MX 20 = mailrelay
A record = smtp ; <IP THUIS>
A record = mailrelay ; <IP van mailrelay.planet.nl>
Dit zou gewoon moeten werken lijkt mij.
Maar wat ik totaal niet snap is de melding: "Relaying Denied", terwijl het wel op mijn oude domein werkt.
Met de GoT search kwam ik verschillende dingen tegen over mailservers achter een planet lijn etc., maar daar heb ik niet veel aan, aangezien ik weet dat ik daarvoor hun mailrelay moet gebruiken
Iemand die hier wat meer vanaf weet?