Toon posts:

dvd-speler zonder dts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een dvd-speler zonder DTS ondersteuning. Heb deze dvd-speler vorige week gekocht bij de blokker voor slechts 25euro, van het merk STEIN.

Alleen heb ik er wel een 5.1 boxenset (Creative Inspire GD580) op aangesloten. Nu vroeg ik mij af of de 5.1 DTS van de film nog wel werkte nu mijn dvd-speler dit niet ondersteunt maar de boxenset dit misschien wel kan omzetten naar DTS?

Bij onduidelijkheden hoor ik het graag!

Alvast bedankt

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:06
Naar mij weten zit er geen DTS decoding in een boxenset, wat wel zal werken is dat de dvd gewoon de normale 5.1 audiotrack afspeelt. Dan krijgje gewoon 5.1 geluid en geen DTS.

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De GD580 heeft een eigen decoder. Zolang je deze digitaal aan kunt sluiten (middels coax of optisch) en de DVD-speler het signaal 'raw' door kan sturen kun je van DTS genieten.

@Profweirdo: Er zijn genoeg 'speakersetjes' die een decoder geintegreerd hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Janoz op 25-08-2006 11:50 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Volgens mij heeft die set juist wel een decoder aan boord.
Hij heeft dus een dts decoder aan boord.

Misschien heb je nog iets aan dit aansluitschema.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 25-08-2006 11:51 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb nu de boxen optisch met de dvd-speler verbonden.

Dit zou dus moeten werken dus. Toch mooi dat zo'n goedkoop dvd-spelertje toch nog coax en optische aansluitingen heeft.

Maar wat is beter.. aansluiten via optisch of via coax? Ik kan het namelijk beide.. maar misschien is het een beter dan het ander?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Coax is theoretisch beter omdat je een omzetting overslaat (optisch -> digitaal). Niet dat je het verschil zal horen op een dergelijk setje. Hetzelfde geldt voor het verschil tussen DD en DTS trouwens...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:14:
Bedankt voor de reacties!

Ik heb nu de boxen optisch met de dvd-speler verbonden.

Dit zou dus moeten werken dus. Toch mooi dat zo'n goedkoop dvd-spelertje toch nog coax en optische aansluitingen heeft.

Maar wat is beter.. aansluiten via optisch of via coax? Ik kan het namelijk beide.. maar misschien is het een beter dan het ander?
In theorie zal optisch beter zijn omdat je minder kans hebt op storing of verlies van signaal.
Maar uiteindelijk is het allebei hetzelfde digitale signaal, dus het maakt niet veel uit.
Coax kabels zijn vaak wel goedkoper ;)

Over het DTS probleem, elke DVD die DTS heeft heeft toch ook gewoon Dolby Digital?
Ik kan mij in ieder geval geen DVD herinneren die wel DTS maar geen DD heeft. :)

DTS heeft een bitrate die twee maal zo hoog ligt, dus dat hoort een beter geluidskwaliteit te geven.
Maar of je dat verschil ook hoort hangt van de kwaliteit van je versterker, boxen en natuurlijk je oren af. ;)
Dr. Strangelove schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:17:
Coax is theoretisch beter omdat je een omzetting overslaat (optisch -> digitaal). Niet dat je het verschil zal horen op een dergelijk setje. Hetzelfde geldt voor het verschil tussen DD en DTS trouwens...
Ook weer waar. Dus met een hoge kwaliteit converter kan optisch beter zijn, maar als je inderdaad een standaard set hebt zal Coax beter zijn. :)

ty Dr. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 27-08-2006 13:20 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
als je het verschil tussen dd en dts niet hoort zou ik als ik jou was ff naar de kno arts gaan want dan is er duidelijk iets behoorlijk mis met je oren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:14:
Toch mooi dat zo'n goedkoop dvd-spelertje toch nog coax en optische aansluitingen heeft.
ZO moeilijk is dat niet. Het enige wat de speler daarvoor hoeft te doen is de data lezen en deze zonder enige vorm van bewerking op de uitgang zetten. Het decoderen gebeurt immers in het aangesloten apparaat. Kosten zijn misschien een paar cent of euro voor de aansluiting en er kan weer een stickertje 'DTS digital out' op de doos.
monterey schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:20:
als je het verschil tussen dd en dts niet hoort zou ik als ik jou was ff naar de kno arts gaan want dan is er duidelijk iets behoorlijk mis met je oren.
Dat is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van de DVD. Als de orginele bron al brak gemixed is dan wordt het met DTS echt niet mooier :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja want dat psychologische effect is inderdaad erg groot. Op DVD's wordt vaak half bitrate DTS gebruikt en de methode van compressie is soms met DTS ook slechter dan bij dolby digital. Op redelijk veel dvds klinkt de DD versie beter zelfs. Het verschil is echter dermate onhoorbaar dat mensen het vaak alleen horen omdat het DTS signaal soms harder gemasterd is (dat verwart bijna iedereen met beter) en omdat dan het magische DTS lampje gaat branden op de receiver ;).

En nee, ik hoef niet naar de KNO arts, die verschillen zijn gewoon miniem (net zoals ik niet naar de kno arts hoef omdat mp3 gewoonweg goed kan klinken, zoals alle objectieve blinde tests beamen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Tuurlijk joh. Iedereen schijnt te denken dat DTS automatisch kwalitatief beter is, maar het is gewoon een concurrerend format. Ik heb DTS tracks die beter klinken en slechter klinken dan DD mixen, maar de verschillen zijn miniem. En ik heb wel een set staan waarop je verschil zou mogen horen.

Laat je dus niet gek maken door al die logootjes op amps en spelers :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:19:
[...]

Over het DTS probleem, elke DVD die DTS heeft heeft toch ook gewoon Dolby Digital?
Ik kan mij in ieder geval geen DVD herinneren die wel DTS maar geen DD heeft. :)
Queen - Live at Webley is er zo een, een stereo en een DTS track, maar geen DD. Ze bestaan dus wel :P
Pagina: 1