Toon posts:

Outlook IMAP problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd Outlook Express gebruikt, maar omdat dit wel een beetje ouderwets aan het worden is en de agenda-functie bagger is, wil ik graag upgraden naar Microsoft Outlook. Ik heb nu 3 versies geinstalleerd, en ze geven me allemaal hetzelfde probleem; 2000, 2003 en 2007 beta2.

Mijn e-mail setup is als volgt: Ik gebruik IMAP, en ik heb zo'n 5 e-mailaccounts, in die accounts gebruik ik verschillende IMAP-mappen. Outlook Express heeft geen problemen met het versturen/ontvangen van e-mail, hij verbindt altijd met mijn mailserver zonder enige foutmeldingen. Microsoft Outlook lijkt ook te werken, slechts de eerste paar minuten. Op het moment dat ik meerdere e-mailadressen ga gebruiken tegelijkertijd en IMAP-mappen probeer in te zien, gaat hij raar doen, hij geeft aan dat hij een time-out heeft, IMAP-mappen krijgen andere namen, e-mails verdwijnen, en zelfs krijg ik uiteindelijk de melding dat hij helemaal geen verbinding kan maken met mijn mailserver. Ik heb de instlelingen vergeleken met Outlook Express, ze zijn EXACT hetzelfde.

Ik heb het in een ander netwerk geprobeerd, ik heb het zonder router geprobeerd, alle Antivirus verwijdert, op verschillende PC's geprobeerd, alle security software uitgeschakeld, Office geupdate naar alle laatste versies. Het werkt gewoon niet. Met 1 e-mailaccount gaat het 90% van de tijd goed, maar met meerdere accounts gaat Microsoft Outlook gewoon plat...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren?

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:50

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Ik heb geen oplossing voor je maar zit met hetzelfde probleem :( Ik heb 2 imap accounts en 1 hotmail account in Outlook 2003. Na een tijdje krijg ik ook de melding dat outlook geen verbinding kan krijgen.

Bij mij duurt het bijvoorbeeld ook erg lang om één bericht te bekijken, en verplaatsen is helemaal een ramp. Mijn mailserver is het probleem niet want in Thunderbird zijn de accounts bloedsnel te benaderen. Helaas zit ik vast aan Outlook momenteel voor mijn pda, dus omschakelen is niet echt een optie ;(

Aanvulling:

Ik heb in het verleden een instelling aangepast aan mijn mailserver waardoor hij meerdere imap connecties accepteerd vanaf hetzelfde ipadres. Outlook schijnt er meer te gebruiken dan andere mailclients. Dit heeft het probleem wel minder erg gemaakt, maar het bestaat nog steeds.

[ Voor 22% gewijzigd door TigZ op 25-08-2006 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt Thunderbird ook wel, maar die heeft problemen met het inzien van inhoud in bestaande IMAP-mappen.

Ik weet ook zeker dat het niet aan mijn mailserver ligt, want Outlook Express haalt alles keisnel binnen. Op dit moment gebruik ik Outlook Express voor mijn e-mail en Microsoft Outlook voor mijn agenda met m'n QtecS100, dat werkt prima... maar ik wil graag kunnen mailen in Microsoft Outlook, omdat het hier en daar toch veel meer opties heeft dan Microsoft Outlook.

Sommige mensen hebben mij proberen over te halen POP3 te gaan gebruiken, maar ik wil dan wel zeker weten dat wanneer ik mijn e-mail binnen haal via POP3, dat alle e-mail op de server blijft en dat ik diezelfde e-mails (die ik al binnen heb gehaald via pop3) ook binnen kan halen op een andere pc via de webmail... Ik weet dat mijn server dit ondersteunt, want als ik IMAP gebruik kan het... kan dit ook via POP3? Zoja, zal POP3 dit probleem niet hebben? En kan ik via POP3 bestaande IMAP-mappen inzien via Microsoft Outlook?

Over je aanvulling: Dit ga ik dan ook eens proberen, maar het lijkt me raar dat Microsoft Outlook zoveel meer connecties vereist dan Outlook Express, kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 11:57 ]

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:50

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Je kan outlook instellen dat hij altijd een kopie achterlaat op je mailserver. Hierdoor blijft de mail beschikbaar voor webmail of andere mailclients die met imap werken.

Let wel op, als je gebruik maakt van meerdere mappen op je webmail/imap dan haalt een pop3 verbinding deze niet op. pop3 haalt alleen je inbox op, niet de onderliggende mappen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dus dan zou ik eerst in alle IMAP-mappen alle berichten moeten plaatsen in de inbox, en vervolgens de POP3 mail ophalen en dan weer nieuwe mappen aanmaken in Outlook.

Waarom gebruik ik geen POP3 in Outlook Express? Omdat in Outlook Express voor zover ik weet geen mogelijkheid is om e-mail van verschillende accounts ook in verschillende mappen te plaatsen. Dit kan wel met Microsoft Outlook, toch?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:01:
OK, dus dan zou ik eerst in alle IMAP-mappen alle berichten moeten plaatsen in de inbox, en vervolgens de POP3 mail ophalen en dan weer nieuwe mappen aanmaken in Outlook.

Waarom gebruik ik geen POP3 in Outlook Express? Omdat in Outlook Express voor zover ik weet geen mogelijkheid is om e-mail van verschillende accounts ook in verschillende mappen te plaatsen. Dit kan wel met Microsoft Outlook, toch?
Met behulp van " regels " kun je e-mails laten filteren in de door jou aangegeven mappen.

Als voorbeeld, email voor email1@emailadres1 --> naar map1, email voor email2@emailadres2 --> naar map2

Mijn V&A

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-07 21:06
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:01:

Uhh Extra->Berichtregels ?

Verwijderd

Topicstarter
IK ga dat wel ff testen, thanks :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed lees komen de symptomen niet echt overeen met mijn probleem, maar ik ga het wel proberen...

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-07 14:47
http://www.slipstick.com/mail1/olinet.htm#imap

http://www.bynari.net/index.php?id=7

Die linkjes had je vast ook al bekeken...

[ Voor 22% gewijzigd door MOmax op 25-08-2006 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het opgelost door de SMTP-connecties van mijn server ontzettend hoog te zetten, 100 nu. Outlook doet hier en daar nog wel eens raar, maar dat neem ik voor lief. Probleem zo goed als opgelost :)
Pagina: 1