Toon posts:

Host 'localhost' is not allowed... (mysql)

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Heb een klein probleempje ik was bezig met een DB configureren zodat deze ook door remote machines geconnect kan worden maar er is mij iets fout gegaan:

Ik had verbinding met mijn database via Navicat en kreeg van database root@localhost te zien als user.. dus ik dacht ey daar is het probleem ik dus edit user en heb ip/host to connect from veranderd naar mijn echte IP adres.. (zit achter een router) dus nu ik op OK heb gedrukt krijg ik de foutmelding:

Host "localhost' is not allowed to connect to this MySQL server
en als ik DB host verander naar mijn echte ip krijg ik weer:
Host 192.168.1.1 is not allowed to connect to this mySQL sserver

dus forwarding werkt ook niet :)

Heb alles geuninstalled en weer geinstalled maar zit nou met het probleem dat ook de setup na de uninstall aan geeft you are not allowed blabla..

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet localhost dan ook niet verwijderen, maar gewoon een extra ip opgeven en een gebruiker selecteren die hiermee kan connecten (bij voorkeur geen root). Je kunt ook het % teken gebruiken voor alle ip's.

Verwijderd

niet direct een oplossing nee...

er is dus niemand meer die kan connecteren ofwel?
anders moet je een IP 'faken' van degene die je toegelaten hebt...

Verwijderd

Topicstarter
niemand kan meer connecten zelfs ik zelf niet meer..
hmm misschien een idee om ff pc naar beneden te slepen en dan zonder routing doen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je geen backup? Je kunt ook proberen de user en host database ( /data/mysql/....) opnieuw installeren. Je kunt op een andere pc mysql installeren en deze bestanden overschrijven. Dan moet je welliswaar de gebruikers opnieuw instellen, maar de data blijft wel behouden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

1e hit op Google; in het vervolg mag je zelf even zoeken voor je een topic opent :)

http://dev.mysql.com/doc/...esetting-permissions.html :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.