Toon posts:

winlogon.exe geeft toepassingsfout

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier thuis met 2 pc's, op beide heb ik windows xp professional draaien,

gisteren voerde ik een patch uit die mogelijk de instabilliteit konden oplossen(als gevolg van een illegale versie), achteraf had ik dus gewoon een key moeten kopen, maar daar heb ik nu zo verdomd weinig aan

nu dan het probleem bij het opstarten:

hij voert alles uit totdat het aanmeldscherm komt:
dan geeft ie aan

SAS Window: winlogon.exe - toepassingsfout

De uitzondering unknown software exception (0x80000004) is opgetreden in de bewerking op locatie 0x00000000

Klik op OK om het programma te beeindigen
Klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma

OK geeft dat de pc reboot
Annuleren brengt je bij een nieuw scherm dat ongeveer hetzelfde aangeeft: winlogon.exe - toepassingsfout

Nu is de vraag wat ik hier mee moet doen.

Ik heb hier een opstartcd liggen van windows xp, bij de installatie wilde ik sp2 erbij gooien, automatische updates uitschakelen, en met autopatcher de updates wel uitvoeren.

Ik wil nu eigenlijk al mijn bestanden bewaren, heb nu 3 partities(c:systeem, d:games, e:mp3). ik wilde een 4e partitie maken, en hier een nieuw systeem op te draaien, en zo de c - schijf als een soort data schijf te maken), ik weet alleen niet hoe dit mogelijk is

ik heb al geprobeerd de opstart-cd(aangegeven in bios dat ik die cd wilde lezen), alleen ik krijg niks te zien, als ik dan die cd gewoon in deze pc stop kan ik wel xp installeren...
misschien moet ik nog iets extra's instellen?

ik ben het spoor bijster :'(

ps, vanaf deze computer kan ik gewoon de d-schijf en de e-schijf van de andere pc bereiken, alleen de c-schijf staat niet open :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 10:56 ]

Verwijderd

Het is vrij simpel denk ik.

Herinstalleren met een orginele windows.

Verwijderd

Topicstarter
het moet toch ook wel te doen zijn met een reloaded versie, sp2 installeren, automatische updates uitschakelen, en via autopatcher de updates installeren, om zo te voorkomen dat windows weer gaat treiteren met ongeldigheid van het exemplaar..

probleem is hoe ik mijn bestanden dan kan behouden, gewoon een partitie van de e-schijf maken en daar vervolgens op die f-schijf het systeem te draaien...?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 11:42 ]