Toon posts:

kortsluiting auto versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 1.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kortsluiting gemaakt in mijn versterker en nu blijft het rode en groene lampje om de beurt knipperen. hoe haal ik die storing eruit? Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:23
Moet er geen nieuwe zekering ofzo in?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:41
Kijk eens in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmmmm.....niet echt duidelijk..

wat voor merk is ie?
Welk type is ie?
enz.

anders kunnen we je niet helpen denk ik O-)

BTW welkom op GoT! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:34

EraZor

Don't mention the war

/vaagste topic van het jaar nominatie!

Zit er geen 'reset' knopje op je versterker? Meestal iets dat je met een ballpoint in kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer de massa (evt. opschuren en opnieuw bevestigen), de zekering en of je voedingskabel nergens sluiting maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hehe idd welkom. waar heb je sluiting gemaakt ? in je stroom of in je speaker uitgangen ? welk merk / type hebben we het over etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hiza,

het gaat hier om een climax bullet versterker. Ik heb al een versterker in de auto liggen voor een woofer. Ik had nog een versterker liggen en wilde weten of hij het deed. Hij deed het ook maar bij het loshalen van de voeding kwam mijn schroevedraaier tegen het huis en maakte sluiting. en nu blijft het protection lampje branden. Ik heb de zekering al vervangen maar heeft niet geholpen. als ik de kabels weer op de andere versterker aansluit zijn er geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Zit er niet IN de versterker nog een zekering? Normaal gesproken is een fatsoenlijke versterker beveiligd tegen kortsluiting/oververhitting, etc. Ik heb ook een versterker waar aan de buitenkant zekeringen opzitten, maar aan de binnenkant ook nog van die glaszekeringetjes, voor wat kleine interne circuitjes.

Meestal kun je zo'n versterker relatief simpel openschroeven, omdat de buitenkant één groot koellichaam is. Dan zit er aan de onderkant een plaat die je los kunt schroeven.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:19:
Zit er niet IN de versterker nog een zekering? Normaal gesproken is een fatsoenlijke versterker beveiligd tegen kortsluiting/oververhitting, etc. Ik heb ook een versterker waar aan de buitenkant zekeringen opzitten, maar aan de binnenkant ook nog van die glaszekeringetjes, voor wat kleine interne circuitjes.

Meestal kun je zo'n versterker relatief simpel openschroeven, omdat de buitenkant één groot koellichaam is. Dan zit er aan de onderkant een plaat die je los kunt schroeven.
Nee ik heb al in de versterker gekeken, maar er zit geen zekering in. Ik denk dat hij gewoon stuk is. Misschien moet ik hem laten repareren. maar dan moet ik wel de kosten afwegen tegen over een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand in de buurt van den haag / zoetermeer een elektra reperateur voor mijn versterkers? voor weinig -.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zonder echt lullig te doen; de amp is het repareren niet waard.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:52:
damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:52:
18-8 is mijn 2e kindje geboren, dus de centen zijn op. dus als ik hem voor weinig kan laten repareren, dan moet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb exact het zelfde probleem gehad met mijn auto-versterker en ondanks dat de zekering van de dikke rode voedingskabel er ongeschonden uitzag was dit toch het probleem. Ik heb toen voor een paar euro's een nieuwe zekering gehaald en sindsdien werkt alles weer naar behoren.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zekering even loshalen en dan doormeten.
foto's anders van de binnenkant?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doppert schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:02:
Ik heb exact het zelfde probleem gehad met mijn auto-versterker en ondanks dat de zekering van de dikke rode voedingskabel er ongeschonden uitzag was dit toch het probleem. Ik heb toen voor een paar euro's een nieuwe zekering gehaald en sindsdien werkt alles weer naar behoren.
Ik heb nog een versterker liggen en die doet het prima. het moet wel aan de versterker zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert13
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Hallo ik denk dat mijn versterker kortsluiting maakt want mijn zekering blijft er continu uit klappen. Dit komt denk ik omdat ik de plus en de min perongeluk had omgedraaid? Weet iemand of dit kwaad kan ? Er zitten volgens mij geen zekeringen in de versterker zelf het is een GROUND Zero gzra 1.2500dx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

@Rikkert13 Een topic van 14 jaar oud kicken om het daarna te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.