[showcase] Nienke

Pagina: 1
Acties:
  • 576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Dit is Nienke, kijk, geniet, erger en geef commentaar :)
Model: Nienke
Kleding: Esprit Helmond
Fotograaf: Bart Jenniskens
Studio: FotoID

1
Afbeeldingslocatie: http://fotobart.nl/shoots/nina/images/_MG_9343-600.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://fotobart.nl/shoots/nina/images/_MG_9430-600.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://fotobart.nl/shoots/nina/images/_MG_9460-600.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://fotobart.nl/shoots/nina/images/_MG_93162-600.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://fotobart.nl/shoots/nina/images/_MG_9408.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Mooie foto's en een leuke meid, maar het stoort me een beetje dat ze op foto 1, 4 en 5 haar mond op een kiertje heeft staan. Op één of andere manier werkt dat erg afleidend :?

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 25-08-2006 10:27 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooie foto's, mooi model.

Toch een paar puntjes:
-Zo in een serie gaat het mondje idd meer opvallen en wordt het een beetje vreemd.
-Belichting is mooi al mag er van mij wel af en toe iets meer contrast in (dus aan één zijde minder licht dan aan de andere kant). Ik denk dat dit bij bv. 2 erg lekker uit zou komen.
-Bij 1 is de hand wat storend en 5 heeft een beetje vreemde pose door de schuine houding.

2 en 4 zijn favoriet en nogmaals mooie serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Mooie serie, mooie belichting.
Ondanks dat het model een mooie blik heeft vind ik foto #3 de meest interessante. Kan niet precies zeggen waarom, het heeft wel iets mysterieus. De belichting van de schouder vind ik alleen wat minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Stiegl op 25-08-2006 10:39 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Hahn schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:25:
Mooie foto's en een leuke meid, maar het stoort me een beetje dat ze op foto 1, 4 en 5 haar mond op een kiertje heeft staan. Op één of andere manier werkt dat erg afleidend :?
Op alle foto's imo, ik heb nog niet echt portret foto's gedaan, maar ze zijn lekker scherp, mooie kleuren maar inderdaad dat mondje werkt een beetje afleidend.

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik ben verliefd. O+ :P
Nou, serieus, knappe foto's. 3 is ook mijn favoriet, alhoewel dat de eerste mij ook zeker kan bekoren.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind idd nr 3 ook het mooiste

[Offtoppic]
Hoe oud is ze;)
[Offtoppic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Niet dat ik er verstand van heb, maar uiteraard wel een mening (1)

Foto's 4 en in iets mindere mate 5 zijn duidelijk minder dan de eerste 3

(en dat mondje maakt het inderdaad iets te veel een "mouthbreather")

Verder mooie meid, mooie foto's !!

1) opinions are like assholes, everybody's got one (and they often stink)

[ Voor 4% gewijzigd door wazzup105 op 25-08-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

mr_petit

opperprutser

Ik vind dat ze op foto 5 er een beetje bijstaat als een zoutzak. Ook komt op deze foto de belichting rond haar ogen niet helemaal uit. Het lijkt net of ze donkere kringen heeft, en de schaduwen (tussen oog en neus) leiden af. (en die mond :X)

Voor de rest mooie heldere contrastrijke scherpe foto's (ik doe het je niet na :) )

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wou dat ik wat origineels kon zeggen, maar ik vind het een mooie foto qua fotografische kwaliteit, maar het model staat er soms zo raar op. Inderdaad, haar mond staat af en toe open en dat geeft haar nogal een euh, hoe zeg je dat, onnozele, slome blik.

De 2e en 3e foto vind ik daarom het mooist, hoewel ik bij de 3e foto best wat minder haar en meer gezicht (ogen) had willen zien :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal verkeerde pose bij #5... Met haar schouders naar achter is het volgens mij een 10x sterkere foto! 1,2 en 4 zijn echt mooie/leuke platen. Je model heeft prachtige ogen die er erg uitspringen!

(btw, ik vind dat open mondje wel wat hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
Die open mond leid inderdaad af, vooral in foto 4.

Foto 3 is het top stuk! en bij foto 2 kan ik m'n ogen niet van haar ogen afhouden, gruwelijk wat helder zeg!
Het lijkt of nienke op foto 4 een stuk jonger is dan op foto 1 bijvoorbeeld. Die sproeten staan erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Mooie ogen en een mooie mond heeft die meid! Jammer idd dat ze hem zo half-open heeft hangen bij foto 1, 4 en 5. Bij 5 zijn d'r ogen niet mooi belicht vind ik en hangen haar schouders teveel.

2 en 3 vind ik het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Erg mooie meid. De 2 kleine puistjes (of wat het ook zijn) vind ik een beetje storend. #3 is echt goed, alleen dat lichte vlak op haar schouders vind ik een beetje raar, dat leidt een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KappuhH schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:32:
Erg mooie meid. De 2 kleine puistjes (of wat het ook zijn) vind ik een beetje storend. #3 is echt goed, alleen dat lichte vlak op haar schouders vind ik een beetje raar, dat leidt een beetje af.
Nog nooit een moedervlek gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:47:
[...]

Nog nooit een moedervlek gezien :?
Jawel, maar het blijft storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind de belichting erg mooi, maar het model niet zo. Ik vind de ogen wat dicht bij elkaar staan, beetje gek neusje en mond staat (zoals eerder gezegd) een beetje open. Vandaar dat ik foto 2 het mooiste vind, hier zijn deze trekjes niet aanwezig/vallen niet op. (En op foto 3 zie je niet zo veel, vind hem wel mooi overigens :))

[ Voor 11% gewijzigd door jnice op 25-08-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KappuhH schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:54:
[...]

Jawel, maar het blijft storend.
Dat zeg jij, ik vind het wel wat hebben. Als het er maar eentje was, dan had ik het nog wat mooier gevonden, maar nu stoort het me ook niet. En om het nou puistjes te noemen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Confronterend voor het model dit topic... :/

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
deCube schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:08:
Inderdaad, ik vind het nogal lullig dat sommige mensen commentaar gaan leveren op het model in plaats van de foto's. Die mond had ze beter dicht kunnen houden, maar aan een moedervlek of de afstand tussen haar ogen kan ze natuurlijk niks doen, dus laat dat soort commentaar achterwege...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Niet online
Als dit slechts om de foto's gaat die van een bepaalde situatie geschoten zijn doet het model inderdaad niet ter zake. Ik vermoed echter dat ook de modelkeus besproken mag worden, immers je wilt voor mode-shoots wel weten wat voor model mooi gevonden wordt, zo dunkt me.
Als ik het mis heb mijn oprechte excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

deCube schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:08:
8)7

Als je geen op- en aanmerkingen op je lichaam wil hebben doe je er verstandig aan om geen model te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik vind het een schatje iig O+ . Tenminste, vind haar er mooi op staan op foto 1 en 3. Ben ook nog steeds prima tevreden met mijn eigen meisje, maar ik vind haar (mits door de fotograaf goed neergezet) een prettige verschijning om te zien :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
MAZZA schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:02:
[...]

8)7

Als je geen op- en aanmerkingen op je lichaam wil hebben doe je er verstandig aan om geen model te worden :D
Het kan ook overdreven worden hier. Dingen zoals ogen ietwat dicht bij elkaar, gek neusje of moedervlek getuigen nou niet echt van goede argumentatie. Ik vind dat die kleine dingen juist identiteit geven aan een persoon; mits niet te extreem. Als het je écht stoort is er niks aan te doen, maar probeer dan ook inhoudelijk commentaar te leveren; en niet alleen daarover te mierenneuken.

Overall een geslaagde sessie.
1 doet mij persoonlijk niet zoveel, maar 4 is erg sprekend; zo'n gevoel alsof er echt contact word gemaakt met de camera. Bij 3 is het licht een toppertje; een erg warme sensuele plaat, zeer geslaagd en ik denk dat die ook wel als favoriet meegaat.

Niet echt minpuntjes maar ik twijfel nog over de belichting op 5. Op een of andere manier oogt het een beetje half/half; en springt het er nét niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt voor alle reacties!
Deze dame vertrekt einde augustus naar Tokyo om daar te werken als model tijdens de Fashion Week. Ik weet niet of jullie dat wat zegt maar hier staat er meer over. Niet zomaar een dame dus maar wel degelijk een dame met talent.

De moedervlek heb ik natuurlijk laten staan. Dat is handelsmerk.

Het zijn wat "vlakke" foto's maar dat omdat ze neutrale foto's nodig had voor haar portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Okay guys, genoeg gebabbeld over het model laten we het weer eens over de foto's hebben!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Hmm.. ik reageer niet vaak op foto's maar mijn eerste gedachte toen ik je serie zag was "jammer". Je hebt zo'n knap model, alleen doe je er zo weinig mee. Zijn dit de enige foto's die je van haar hebt? Ik zou er graag meer zien, maar laat ik ze ff bij langs gaan, of nee eerst nog ff.. qua scherpte e.d. is er niet veel op aan te merken.

#1 Ok, goede foto alleen wel gewoon standaard portret foto, niet veel bijzonders. Eigenlijk alleen bijzonder omdat het model knap is

#2 Mooie foto, ziet er goed uit

#3 Eerste foto waar ik van echt dacht "hey leuk", je speelt met het licht, gave pose en ziet er lekker uit

#4 tja.. haar mond zoals al eerder is gezegd en de pose is hetzelfde als de eerste foto. Niet bijzonder, niet speciaal gewoon saai.

#5 is ook al eerder gezegd, maar ze staat erop als een zoutzak. Had idd die schouders naar achteren gezet, de borst vooruit, actiefe houding. Zo is, met alle respect voor het model, geen mooie foto.

Ik vind het op zich niet een slechte serie (helemaal in vergelijking met vele andere cases hier) maar voor mijn gevoel had je veel meer kunnen spelen, haar meer dingen kunnen laten doen.
succes

ps. misschien ben ik een beetje bot, zoja mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Leuke fotos.

Die open mond leid inderdaad af.

Mooie meid.

Stuur haar maar naar mij 8) :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Nummer 3 is eigenlijk de enige foto die een indruk op me achterlaat. Verder zal ik op het model niets aanmerken; de open mond is al vaak genoeg genoemd. (was dat trouwens iets wat ze zelf deed, of was dat op jouw instructie?)

De laatste foto (5, geloof ik) doet niemand recht. De fotograaf niet en het model niet. Het is een saai jurkje waarin het lijkt alsof ze een paar maanden zwanger is, en om de buste zit het ook niet helemaal snor. Met een dergelijk keldingstuk zou je meer moeten proberen om lengte in je foto (en model) te krijgen.

Al met al een mooi meisje, maar een wat saaie serie foto's. Ik zag meer van dit soort series op je website staan ook.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MediJack schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:01:
Al met al een mooi meisje, maar een wat saaie serie foto's. Ik zag meer van dit soort series op je website staan ook.
Ik mag hopen dat er meer van dit soort 'saaie' series gepost worden.
Zou het niveau van portret fotografie hier aardig een schop omhoog geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Laatst online: 02-04 21:05
Sodeknetter wat een schoonheid _/-\o_

Foto 2 vind ik veruit het mooist, en 3 heeft ook wel wat.
Foto 5 doet mij persoonlijk weinig, beetje vreemde belichting van het gezicht, het lijkt wel alsof ze wallen onder haar ogen heeft.

En het is al meer genoemd: jammer dat ze haar mond heeft openstaan op foto 1,4 en 5. Is ook een kwestie van smaak, in foto 1 vind ik het nog wel kunnen maar in 4 en 5 vind ik het om de een of andere reden storend.

Maar dat neemt niet weg dat het zeer aardige platen zijn geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Persoonlijk vind ik foto 4, ondankt dat haar mond op een kiertje staat, de beste van de serie.
Heeft vooral te maken dat ze daar toch een soort blik heeft, die in de gehele foto te zien is.

Verder vind ik wel dat op deze foto haar nek door haar haren verlengt wordt, waardoor het onderlichaam dus een stuk naar beneden gehaald wordt.

Al met al wel een mooie serie verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooie serie van een leuk model, maar het lijkt wel alsof ze maar op 1 manier in de camera kan kijken. Misschien komt dat wel door de sellectie die de fotograaf heeft gemaakt maar de indruk staat nu dat het aan het model ligt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Het is een mooie meid met mooie ogen en mond. Da's leuk fotograferen :) Ik vind het wel een nette serie.

Foto #1 vind ik een beetje saai. De moedervlekjes hebben wel wat. Vind het wel schattig. Ik zou dit soort kenmerken sowieso nooit wegshoppen, want dan is het geen portret meer van iemand. Puistje okee, maar blijvende kenmerken horen gewoon bij een portret.

Foto #2 is prima. Ik houd wel van een zwarte achtergrond bij een blank iemand. Geeft wat meer contrast.

Foto #3 is mooi. De belichting is hier goed geluk, maar de linker schouder is wat overbelicht naar mijn idee. Realistisch is de plaat niet, want het model lijkt hier veel gebruinder dan ze is (witbalans heel warm of gekleurd licht?). De foto wordt er niet minder mooi van, maar past wat minder in het rijtje.

Foto #4 vind ik verreweg de minste foto. Het open mondje stoort niet echt, maar het lijkt wel of ze een beetje een waterhoofd heeft. Dat komt volgens mij omdat ze wat voorover knikt met het hoofd en het haar opzij heeft (geen lok). Welke lens heb je gebruikt (geen EXIF info)? Misschien dat een langere brandpuntsafstand wat minder vertekening zou geven. Maar ik neem aan dat je voor portretten een redelijke lange lens gebruikt.

Foto #5 is ook leuk. Het haar en de donkere kleuren van het jurkje lopen mooi over in de achtergrond. Mooi belicht, dus een prima plaat.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Laatst online: 07-02 18:45
Zoals anderen hierboven al hebben gezegd: die open mond leidt af. Ik vind niet dat haar gezicht er een slome uitdrukking door krijgt, maar juist dat haar gezicht een erg gespannen, onnatuurlijke uitdrukking krijgt.
Ik vind het wel leuk dat op elke foto een andere stijl wordt uitgedrukt. De eerste is bijvoorbeeld wat nonchalanter en de derde wat mystieker. De derde foto doet me wel een beetje denken aan een kappersreclame omdat ze zo'n mooi kapsel heeft. De belichting trekt de aandacht een beetje naar de schouder, dat is wel jammer.

Ik weet overigens niet precies waar allemaal commentaar op gegeven kan worden, maar bij foto 2 vind ik ook dat haar gezicht er niet echt ontspannen uit ziet. Misschien komt dit door de lijn die ze bij haar mond heeft, en is dit met photoshop makkelijk weg te werken. Ook vind ik de lijn in haar hals te scherp om er nog comfortabel uit te zien :)
Over de laatste foto wordt vrij negatief gedaan, maar ik denk dat deze foto juist wel iets heeft door de onmogelijke houding waarin ze staat. Ik denk alleen dat dit veel beter tot zijn recht zou komen als je meer van het model op de foto zou zien. Dit geldt overigens ook voor foto 1: de hand erbij is vooral heel leuk als je het kader groter maakt.
Om de laatste foto nog even te noemen: hij is heel leuk, maar het zou een schoolfoto kunnen zijn. Mooi belicht en leuke meid op de foto, maar in mijn ogen verder niet heel erg bijzonder.

Persoonlijk favoriet is #3

If you can't write, there is nothing left.

Pagina: 1