Huidig systeem:
OCZ Modstream 520Watt (gisteren nieuw geinstalleerd)
P4 2.8Ghz FSB533
1GB corsair
GF4 Ti4400 128mb
Maxtor 80GB HD
Seagate 250GB HD
Probleem:
Installatie windows XP
Foutmeldingen:
Na het DOS gedeelte van de XP installatie, zal de setup opnieuw booten om in de XP environment verder te gaan. Tijdens deze reboot kwam er een blue screen met de melding: "unmountable boot volume"
PC nogmaals restarted, en kon ik verder gaan met de setup.
Eenmaal windows installed, begon'k men standaard drivers te installeren (die ik al 10000x gebruikt heb).
Moederbord drivers -> no prob
GF4 Drivers -> XP hangt
Ik reboot het systeem en krijg de melding dat hal.dll beschadigd is.
Nu heb ik al heel wat info gelezen over hal.dll maar nergens kan ik vermoeden dat dergelijke oorzaken ook mijn oorzaak zijn. Gezien ik elke keer bij een nieuwe install van XP dit probleem krijg. Telkens de video drivers installed worden, hangt XP en is hal.dll corrupt.
Vraag:
Ligt dit aan men HD's? of aan men videokaart?
Zelf heb'k redelijk wat ervaring met pc's, maar een echt goede conclusie of oorzaak kan ik niet vinden.
Ik ga alleszinds eens een andere vidkaart in men pc steken om het te checken.
Mocht iemand een soortgelijk probleem tegengekomen hebben, had ik graag wat info geweten hierover!
Bedankt
OCZ Modstream 520Watt (gisteren nieuw geinstalleerd)
P4 2.8Ghz FSB533
1GB corsair
GF4 Ti4400 128mb
Maxtor 80GB HD
Seagate 250GB HD
Probleem:
Installatie windows XP
Foutmeldingen:
Na het DOS gedeelte van de XP installatie, zal de setup opnieuw booten om in de XP environment verder te gaan. Tijdens deze reboot kwam er een blue screen met de melding: "unmountable boot volume"
PC nogmaals restarted, en kon ik verder gaan met de setup.
Eenmaal windows installed, begon'k men standaard drivers te installeren (die ik al 10000x gebruikt heb).
Moederbord drivers -> no prob
GF4 Drivers -> XP hangt
Ik reboot het systeem en krijg de melding dat hal.dll beschadigd is.
Nu heb ik al heel wat info gelezen over hal.dll maar nergens kan ik vermoeden dat dergelijke oorzaken ook mijn oorzaak zijn. Gezien ik elke keer bij een nieuwe install van XP dit probleem krijg. Telkens de video drivers installed worden, hangt XP en is hal.dll corrupt.
Vraag:
Ligt dit aan men HD's? of aan men videokaart?
Zelf heb'k redelijk wat ervaring met pc's, maar een echt goede conclusie of oorzaak kan ik niet vinden.
Ik ga alleszinds eens een andere vidkaart in men pc steken om het te checken.
Mocht iemand een soortgelijk probleem tegengekomen hebben, had ik graag wat info geweten hierover!
Bedankt