Toon posts:

GF4 ti4400 installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidig systeem:

OCZ Modstream 520Watt (gisteren nieuw geinstalleerd)
P4 2.8Ghz FSB533
1GB corsair
GF4 Ti4400 128mb
Maxtor 80GB HD
Seagate 250GB HD

Probleem:
Installatie windows XP

Foutmeldingen:
Na het DOS gedeelte van de XP installatie, zal de setup opnieuw booten om in de XP environment verder te gaan. Tijdens deze reboot kwam er een blue screen met de melding: "unmountable boot volume"
PC nogmaals restarted, en kon ik verder gaan met de setup.
Eenmaal windows installed, begon'k men standaard drivers te installeren (die ik al 10000x gebruikt heb).
Moederbord drivers -> no prob
GF4 Drivers -> XP hangt

Ik reboot het systeem en krijg de melding dat hal.dll beschadigd is.
Nu heb ik al heel wat info gelezen over hal.dll maar nergens kan ik vermoeden dat dergelijke oorzaken ook mijn oorzaak zijn. Gezien ik elke keer bij een nieuwe install van XP dit probleem krijg. Telkens de video drivers installed worden, hangt XP en is hal.dll corrupt.

Vraag:
Ligt dit aan men HD's? of aan men videokaart?
Zelf heb'k redelijk wat ervaring met pc's, maar een echt goede conclusie of oorzaak kan ik niet vinden.

Ik ga alleszinds eens een andere vidkaart in men pc steken om het te checken.

Mocht iemand een soortgelijk probleem tegengekomen hebben, had ik graag wat info geweten hierover!

Bedankt

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 13:44

Str1ngS

Boe!

Ten 1e, unmountable boot volume heeft iig niks met je videokaart te maken.
Ten 2e, welke drivers en welke versie installeer je?

Wat heb je zelf al gedan om het op te lossen.
Als je de search functie gebruikt kan je ook al veel dingen vinden.
http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart

edit: welkom op GoT trouwens :w

[ Voor 86% gewijzigd door Str1ngS op 25-08-2006 10:26 ]

TnI 4 Life

Verwijderd

Topicstarter
Dat unmountable boot volume niets met men videokaart te maken heeft, had ik ook al begrepen, maar dat de installatie van men drivers elke keer men XP doet hangen heeft er wel iets mee te maken vermoed ik.

De juiste drivers versie heb ik nu niet bij de hand (op't werk), maar zijn deze die op de meegeleverde installatie cd staan. Waarna ik normaal altijd update naar de laatste versie. Gezien deze drivers altijd al gewerkt hebben bij een re-install van XP, is een driverprobleem volgens mij ook uitgesloten.

Dat er een zoekfunctie bestaat op GoT, weet ik. maar zoals reeds aangegeven: alles wat ik tot dusver heb gelezen over het hall probleem, komt niet in de buurt van mijn probleem.

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 13:44

Str1ngS

Boe!

Even op een rijtje:
Je installeert windows op PC. PC werkt goed met standaard drivers, gee gezeur.
Je installeert chipset drivers. Pc werkt.
Daarna installeer je de nieuwste nvidia drivers en daarn kan je niet meer opstarten..

Ik heb op school iets dergelijks gehad, en dat kwam omdat ik de chipset drivers installeren.
De videokaart (en windows) werkte perfect wanneer ik de drivers installeerde ZONDER eerst de chipset drivers te installeren.

Je zou dat eens kunnen proberen.

TnI 4 Life

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Het is mij nog steeds niet duidelijk welke drivers er worden gebruikt...

Instagram / YouTube