Toon posts:

[VB.NET] Nieuw record in DB toevoegen*

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goededag allen,

Ik zit nu in mijn stage periode. En ik moet nu dus gaan programmeren in visual Basic Studio 2005.

Nou willen ze dat ik een SQL Database maak [nou dat is gelukt], dat ik een form heb waar de gegevens zich kunnen weergeven. {Dat is ook al gelukt}.

Nu is mijn vraag , en ja ik weet het hijs vrij dom aangezien me de vorige dingen wel zijn gelukt.

Als ik mijn gegevens wil invoeren, wil ik een button hebben "NIEUW" zodat hij naar de laatste record gaat van de tabel en ik nieuwe gegevens kan invoeren.

Mijn 2de en 3de buttons moeten zo zijn dat ik per record kan kijken wat er in staat dus gewoon een next en previous button eigenlijk

Mijn controls zijn textboxen zodat ik ze kan uit lezen,

wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik denk dat je eens een boek ivm VB.NET of .NET in het algemeen erbij neemt, en ook eens eea leest / leert over Database programmeren.
Zoals ik het nu zie, ga je de hele tabel in het geheugen inladen , want je zegt dat je naar het laatste record wilt gaan, om daar dan een nieuw record toe te kunnen voegen ? Waarom wil je de hele inhoud in het geheugen trekken ?
Waarom niet gewoon dmv een INSERT query een nieuw record toevoegen ?
Of, waarom niet mbhv een DataTable een nieuwe DataRow toevoegen, en deze dmv een DataAdapter toevoegen in de DB ?

Verder dekt je titel niet echt de lading, die heb ik dus even aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door whoami op 25-08-2006 09:48 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Nou uhm okeej , je hebt waarschijnlijk wel gelijk , ik heb hier het boek , snel leren programmeren met visual basic, 2 delen ... en een sql boek...

Maar heb je toevallig iets van een code etc? Want ik ben een btje a programmeren verder.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:51:
Nou uhm okeej , je hebt waarschijnlijk wel gelijk , ik heb hier het boek , snel leren programmeren met visual basic, 2 delen ... en een sql boek...

Maar heb je toevallig iets van een code etc? Want ik ben een btje a programmeren verder.
Het is hier geen helpdesk waar je even snel kant en klare code kan afhalen. Het draait hier om het zelf ontwikkelen van software. dat je a-programmeren bent is niet erg, dat je laat blijken er zelf geen moeite in te willen steken wel.

Zie ook Programming Beleid

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.