Toon posts:

Quake 4 schokkerig

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met het feit dat Quake 4 erg schokt? Dwz, als ik lekker aan het spelen ben met alles op High, dan is het zo dat elke keer als ik ergens een hoek omga ofzo dan is hij een seconde of 2 ,3 bezig met laden en gaat hij weer door. Dit is geen te laag fps probleem (volgens mij) omdat mijn harddisk steeds onwijs aan het koffie maken is en als ik op een plek blijf staan en beweeg heel erg snel met mijn muis dan is het gewoon onwijs vloeiend.

Mijn systeem:

Pentium 4 Dual Core 2x 2,6 ghz
1 Gb ram (2 x 512)
160 Gb hd sata
Radeon X850XT

moet normaal gesproken toch geen probleem zijn met draaien toch?
Ik hoor graag of iemand dit probleem ook heeft (gehad) en of er een oorzaak is?
bedankt alvast

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt erop dat je een probleem hebt met je swap-file of de doorvoer van textures van je HDD naar de verantwoordelijke overige componenten van je PC.

Is je HDD niet vol ofzo? Heb je het met andere games (met veel textures zoals FEAR of Prey) ook? Heb je al gekeken of je 3DMark05-score zwaar onder de maat is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Klinkt als te weinig intern geheugen. Dat heeft tot gevolg dat je systeem vaak gegevens moet wisselen tussen geheugen en harde schijf. als alle data in het interne geheugen draait zou het schokken niet meer voor mogen komen.

Op zich zou 1GB voldoende moeten zijn, maar wellicht heb je nog andere applicaties draaien die veel geheugen gebruiken. Kijk maar eens in taakbeheer.

Goud is geen geld

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Gaat het hier om singleplay of multiplayer?
Het is bekend dat om een of andere reden multiplayer veel brakker loopt dan singleplay en dus zul je je settings moeten verlagen in het geval van multiplay..

Systeem Specs

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dat lijkt me wel heel erg overduidelijk een ram probleem als je moeite had gedaan om te kijken of die op medium ook nog schokt had je dit topic niet hoeven openen (of alleen de readme had gelezen)

@frank_knopers
ALs je alles op high set krijg je een waarschuwing dat er alleen al 512mb video geheugen veriest is. Je kunt hieruit wel opmerken dat 1gb ram erg krap is.

@Pyscoustic
ja het ligt aan je geheugen en nee het is niet kapot. Je hebt gewoon meer nodig of zet dingen op medium zodat er minder geheugen nodig is.

[ Voor 47% gewijzigd door evilpin0 op 25-08-2006 11:39 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 3dmark 2006 score is (vind ik maar ja, dat komt ook wel omdat mijn kaart geen SM 3.0 heeft) met 2515 vrij laag. Mijn 2005 score (op 1024) is 5834. En ik heb het inderdaad ook met FEAR.

Dus het zou wel eens aan mijn intern geheugen kunnen liggen? Ik zal eens gaan testen met een vaste 1 GB dimm

Alles overigens in singleplayer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 11:37 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
het is ook nogal een zwaar spel. lol.

zelfs op mijn 7900GT
1gb ram (pc3200 ddr400 CL2.5)
maxtor 250gb SATA II 16 mb
AMD Athlon 64 3700+ ~ 2.5 ghz

loopt het nog zwaar en lag ik nogal... vooral in het begin, en als er zo'n deur open gaat, want dan moet ie die monsters laden :P

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Dan weet je in iederegeval dat er wat gaat gebeuren :+

Verwijderd

Ik weet niet of ik met mijn probleem hier op de juiste plek ben, zo nee.. laat het even weten.

Anyway,

Ik heb geen performance issue met quake4 (nog nooit gedraaid) maar wel met een doom3 engine game. Ik heb het over prey, ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en dacht die eens even lekker uit te testen. Veel lol kon ik er niet aan beleven want mijn framerate in prey bedraagt gemiddeld 36, en bij het geringste effect dropt deze naar 15/16/17 etc.

Mijn configuratie:

Core2Duo 6300 (2x1,86ghz meen ik)
2 gig intern
Geforce 8800GTS 640M (BFG)
en genoeg schijfruimte.

Ik draai de laatste versie van de nvidia driver.

Iemand een idee?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
fgl: open even een nieuw topic voor je probleem, dat is wat overzichtelijker :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.