WLan valt steeds weg, terwijl status 'uitstekend' is.

Pagina: 1
Acties:

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Ben net verhuist op kamers, zit hier een draadloos netwerk die ik nu als enige gebruik. Op m'n laptop staat bij snelheid van het wireless lan 'uitstekend', maar toch start m'n msn steeds om de paar minuten opnieuw op en kan explorer soms de pagina niet vinden.

Weet iemand hoe dit kan want ik snap er helemaal niks van. Als de verbinding uitstekend is, waarom valt de verbinding dan weg. M'n draadloze xbox 360 heeft geen problemen en doet het gewoon online zonder problemen.

Zou het aan de instellingen van mn laptop liggen? Iemand die me zou kunnen helpen, wordt gek van m'n opstartende msn om de paar minuten :X Alvast bedankt als iemand iets weet _/-\o_

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
welke utility gebruik je voor je wireless verbinding; die van de WLAN module of Windows?
Over het algemeen kunnen de bijgeleverde utilities, ook die van centrino, het slecht vinden met de eigen oplossing van MS. Het beste is daarom om Windows middels de zero wireless config het zelf te laten regelen.

Geen Ping, wel Pong

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-04 16:46

rg-mohwa

Phoe Hé

Je kan je wlan drivers updaten of een x opnieuw installeren misschien helpt dat ?
Of kijken of er misschien nieuwe firmware voor je wlan station/router is.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49
Dat de status uitstekend is zegt eigenlijk weinig over de stabiliteit van het netwerk.
Eigenlijk kan bijna alles zowat je netwerk doen storen. Denk aan zware magnetrons en dikke koelkasten en dergelijke.
Je zou eens ibj je Energie instellingen kunnen kijken van je W-lan kaart maar wat ik vaak doe is de Frequentie van de router op een ander punt zetten.
Hiermee bedoel ik dus ipv 2.435Hz op 2.440Hz te zetten oid. (Vaak 11 kanalane tot je beschikken als ie nu op 6 staat wat volgens mij Default is zet hem dan eens op 11 of 1)

Ook zoals hierboven beschreven staat maar 1 stuk software gebruiken om die kaar taan te sturen.
WinXP en andere utility van de kaart zelf gaat echt geheid fout

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 25-08-2006 08:41 ]