vpn instellen met sweex router

Pagina: 1
Acties:

• Memorice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 03:57
Hey,

Ik heb bij mijn ouders een klein netwerk liggen, welke bestaat uit een sweex router (http://www.sweex.com/CC400020) met hierop een aantal computers aangesloten. Nu heb ik bij mij zelf thuis een ander netwerk met een andere provider, ip-adres, etc.
Graag zou ik nu een vpn verbinding willen maken met het netwerk van mijn ouders, zodat ik een ip-adres in dat netwerk heb en naar het internet toe het ip-adres van de sweex router (de verbinding van mijn ouders) gebruik. Hiervoor zou ik (volgens mij) een vpn verbinding naar de sweex router moeten instellen. Nu is het instellen van een vpn verbinding in windows geen probleem (mits er voldoende gegevens beschikbaar zijn), maar ik heb geen idee hoe en wat ik bij deze sweex router zou moeten instellen en of het uberhaupt wel mogelijk is.
Ik heb veel gegoogled en gezocht op internet, maar vond geen enkele duidelijke handleiding hierover en zeker niet met betrekking tot deze router. Vandaar dat ik het hier eens probeer in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Volgens mij kan je met deze Sweex geen point to point VPN opzetten (hardwarematig).
Wat je kan doen is een VPN verbinding vanaf de clients gaan opzetten naar de router aan de andere zijde(VPN passthrough).Je moet hiervoor wel de juiste poorten openzetten in je router firewall(s).Uitleg hierover is ook op dit forum te vinden.

Wat het makkelijkste is om een tool als Hamachi te gebruiken, lees de manual en je zal sneller een verbinding opgezet hebben dan middels een VPN

Enjoy

• Memorice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 03:57
Volgens mij kan je met deze Sweex geen point to point VPN opzetten (hardwarematig).
Tja... dan houd het op, wilde namelijk geen vpn passthrough, aangezien de vpn ook zou moeten werken wanneer er geen computers aan staan bij mijn ouders...